کیف دیور لیدی محبوب پرنسس دایانا ظاهری تازه پیدا می کند

برای یک کیف دستی جمع و جور، لیدی دیور تاریخچه زیادی دارد. در سال 1995 ساخته شد و به نام دایانا، پرنسس ولز، توسط برنادت شیراک، بانوی اول فرانسه در آن زمان به او هدیه شد. او آنقدر به آن وابسته بود، در واقع، از تمام کمک های دایانا به استایل، از ژاکت فلای ویرجین آتلانتیک و ترکیب شورت دوچرخه سواری گرفته تا لباس انتقامی که پس از انتشار اخباری مبنی بر خیانت همسرش پوشیده بود. این ممکن است ماندگارترین مورد او باشد. این یک مثال اساسی از این است که چگونه یک سلبریتی و یک برند می توانند برای ایجاد یک پرفروش با هم گرد هم آیند.

پیشنهاد دیور از آن زمان، لیدی دیور تا آخرین فصل از آن در معرض دید عموم پنهان شده بود. تاج، که در آن در برابر لباس های صحنه دزدی و نورهای برجسته صفحه نمایش بریتانیا ایستادگی کرد. با توجه به توجهی که در رسانه‌های اجتماعی به خود جلب کرد، و دور شدن از کالسکه‌های بدون شکل به سمت طرح‌های کوچک‌تر با منشأ در هر دوخت، جای تعجب نیست که کلاسیک دوباره مورد بازبینی قرار گرفته است. ماریا گرازیا چیوری، مدیر خلاقیت دیور، درباره تصمیم خود برای راه‌اندازی نسخه Lady Dior 95.22 می‌گوید: «می‌خواستم نوعی تکامل این پروژه را انجام دهم، مانند یک هدف جدید. “هیچ چیز را نمی توان اختراع کرد، اما همه چیز را می توان با چشمانی تازه بازبینی کرد.”

پرنسس دایانا با کیف لیدی دیور در سال 1996.

عکس متیو پولاک/سیگما/ سیگما از طریق گتی ایماژ

یک شبدر چهار برگ، نماد خوش شانسی که کریستین دیور همیشه با خود حمل می کرد.

عکس کیستون-فرانسه/گاما-کیستون از طریق گتی ایماژ

برای چیوری، این به معنای نرم کردن شکل معماری کیف و انحنای بیشتر دسته آن برای سهولت حمل آن بود. نسخه اصلی توسط مدیر خلاقیت دیور، جیانفرانکو فره، طراحی شد که بی‌وقفه نسبت به بنیانگذار لیبل، کریستین دیور احترام قائل بود. الگوی دوخت، به نام “cannage”، اشاره ای به صندلی های عصایی در سالن آرایش قدیمی خانه دارد. طلسم‌های دیور که از دسته آویزان شده‌اند – که پیش‌بینی کننده روند لباس‌های تزئین شده با ریزه کاری‌هایی بود که سال‌ها بعد آمدند – نشانه‌ای از شیفتگی شخصی موسیو دیور به طلسم‌ها و طلسم‌ها است. Chiuri این عناصر را مدرن کرده است، با نسبت های جدید بازی می کند و سه سایز کیف را در سایه های مختلف، با روتنیوم یا طلای کم رنگ ارائه می دهد.

همان‌قدر که لیدی دیور قدرت‌های خلاقانه‌ای را که قبل از او به وجود آمده‌اند تصدیق می‌کند، با دنیای خلاق چیوری همخوانی دارد. زنانگی و ساختار سخت آن، آن را به ترکیبی فریبنده از تضادها تبدیل می‌کند – نشانه‌ای از دیور تحت نظارت او. چیوری که یک روشنفکر در میان طراحان است، می‌داند که کیف پول چیزی بیشتر از رژ لب و کلید دارد. به‌عنوان سرمایه‌ای از شور و اشتیاق که برای جهان قابل مشاهده است و محتوای آن به‌طور باورنکردنی شخصی است، نه تنها به عنوان یک نشانگر موقعیت و سلیقه، بلکه برای هویت نیز عمل می‌کند.

نسخه جدید Lady Dior 95.22.

کریستین دیور با یک مدل در آتلیه خود، 1948.

بتمن/گتی ایماژ

درست همانطور که او در گذشته برای انتقال شعر طرح های خود به استعدادهای مختلف تکیه کرده است، چیوری از 11 هنرمند بین المللی استفاده کرده است تا کیف لیدی دیور را آنطور که آنها مناسب می دانند در دو ابتکار، Lady Dior As Seen By و Dior Lady Art تفسیر کنند. و در حالی که او ادعا می کند که شخص خاصی را هنگام طراحی در ذهن ندارد، چهره های کمپین تبلیغاتی – از جمله نویسنده فمینیست چیماماندا نگوزی آدیچی، تنیسور اما رادوکانو، و بازیگران آنیا تیلور-جوی، دیلرابا دیلمورات، و اخیراً جنیفر لارنس- نشان می دهد که او به ارتباط لوازم جانبی با شخصیت های استثنایی احترام می گذارد. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها باید در معرض دید عموم باشند. همانطور که چیوری می گوید، “این یک کیف همدلانه است که منعکس کننده خواسته های هر زنی است که آن را حمل می کند.”

الگوی دوخت لحافی روی کیف از بافت روی صندلی های عصایی الهام گرفته شده است.

عکس ژان مارک چارلز/گاما رافو از طریق گتی ایماژ

جنیفر لارنس زمانی که احساس شادی بیشتری می کند و اولین فیلمش را تولید می کند به اشتراک می گذارد سرگذر در کمپین Lady 95.22 توسط تس آیانو.