سوفی نلیس درباره فینال فصل دوم «جلیقه زردها» و نظریه های طرفداران

هشدار: اسپویلرهای اصلی برای ژاکت زرد فصل یک و دو در پیش است.

از زمان اولین پرتاب سوزن کامل پی جی هاروی در خلبان، درام نامزد جایزه امی Showtime ژاکت زرد در پیام های خود به عنوان سریالی در مورد درد و خشم زنانه مشخص شده است. فصل اول در سال 2021 پخش شد و به دو خط زمانی تقسیم شد: عواقب فوری یک سانحه هوایی که توسط یک تیم فوتبال دختران دبیرستانی (جلیقه زردها) در سال 1996 متحمل شد و آنها را با مربی خود در بیابان یخی سرگردان کرد. و دوران مدرن، جایی که هم تیمی های بازمانده هنوز با آسیبی که در جنگل به دست آورده اند دست و پنجه نرم می کنند.

بازیگران متخصص ضامن تقریباً بی عیب بین دو خط زمانی را تقویت کرد. در حالی که دختران 1996 بیشتر توسط افراد تازه وارد بازی می شوند، بسیاری از همتایان بزرگسال آنها خود نمادهای دهه 90 هستند، از جمله ملانی لینسکی، ژولیت لوئیس، کریستینا ریچی و در فصل دوم، شش فوت زیر لورن امبروز. در مرکز داستان، Shauna با زبان نرم قرار دارد که قبل از تصادف با بهترین دوست و دوست پسر جکی کاپیتان تیمش، جف، خوابیده بود. یک بار در بیابان، شاونا متوجه می شود که باردار است. در پایان فصل اول، جکی تا حد مرگ یخ زده است، و در یکی از وحشتناک ترین صحنه های سریال، شاونا به تیم گرسنه اجازه می دهد تا جسد مرده او را بخورند.

لینسکی نقش شاونا را در تایم لاین مدرن بازی می‌کند و او دوباره در پشت جف، که در نهایت با او ازدواج کرد، رابطه نامشروع پیدا می‌کند. شونای جوان توسط سوفی نلیس 23 ساله، بازیگر کانادایی که قبل از ژاکت زرد، بیشتر برای بازی در نقش لیزل ممینگر در فیلم اقتباسی از دزد کتاب. شاونای نلیس بسیار ملایم و محتاطانه ظاهر می شود، اگرچه اقدامات او در نهایت باعث خیانت به خودخواهانه ترین جنبه او می شود. پس از اینکه جکی با او در مورد خوابیدن با دوست پسرش روبرو می شود، شاونا به او دستور می دهد که به بیرون از کابینی که دختران در آن پناه آورده اند برود. نتیجه مرگ جکی است.

سوفی نلیس در نقش شانا در ژاکت زرد

کیمبرلی فرانسوی/SHOWTIME

فصل دوم همچنان به غم و اندوه شاونا در مورد جکی می پردازد و همچنین به این سوال پاسخ می دهد که چه اتفاقی برای کودک افتاده است – در یک قسمت به خصوص دراماتیک، حتی توسط ژاکت زرد طبق استانداردها، شاونا در یک دنباله توهم آمیز یک مرده به دنیا می آورد. این ترومای او را مخدوش می کند، و تغییر قابل توجهی در Shauna به یک فرد بسیار سردتر و جداتر وجود دارد. (او همچنین متوجه می شود که در برش دادن اجساد مرده مهارت دارد.) در زیر، نلیس در مورد این صحبت می کند که چگونه با ایفای این نقش از نظر احساسی سنگین، پیوند با لینسکی، پایان انفجاری فصل دوم، و آنچه فکر می کند در نور سبز از قبل اتفاق می افتد صحبت می کند. فصل سه

پایان فصل دوم چه حسی دارد؟

زمانی که فصل اول را منتشر کردیم، مطمئن نبودیم که مخاطبان چه واکنشی نشان خواهند داد و تا چه اندازه موفق خواهند شد. بنابراین برای فصل دوم، همه ما بسیار عصبی بودیم، زیرا آنقدر سر و صدا بود که ما واقعاً می‌خواستیم به طرفداران آنچه را که می‌خواستند ببینند، بدهیم. انتظارات آنقدر بالا بود که فقط می توانستیم امیدوار باشیم که به آنها برسیم. من احساس می کنم که ما انجام دادیم.

شاونا در این فصل دچار یک قوس آسیب‌زا می‌شود، نوزادش را از دست می‌دهد و همچنان به مقابله با پیامدهای مرگ جکی ادامه می‌دهد. آیا خطرات عاطفی بالای نقش هرگز به سراغ شما می آید؟

باید بگویم، من خیلی روش نیستم، بنابراین هرگز کارم را به خانه نمی برم. فیلمبرداری صحنه زایمان چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی بسیار سخت و خسته کننده بود. اما موضوع بسیار تاثیرگذار است، و من تحقیقات زیادی در مورد آن انجام دادم – با زنانی در زندگی‌ام صحبت کردم که حاملگی‌هایی را پشت سر گذاشته‌اند و همه چیز به خوبی پیش می‌رفت و اوضاع بد پیش می‌رفت. این باعث شد که بفهمم تک تک تجربه‌ها چقدر منحصربه‌فرد هستند، و می‌خواستم به همه آن داستان‌های مختلف در آن قسمت احترام بگذارم.

از فینال چه نتیجه ای گرفتید و اوضاع چگونه به پایان رسید و مربی بن کابین را به آتش کشید؟

من عاشق تقسیم بین هستم [Coach] بن و بقیه بازیگران، چون او تنها شخصیتی است که تا حدودی عاقل باقی می ماند. او در واقع زمانی که دیگران شروع به این کار می کنند، عقل خود را از دست نداده است. فینال واقعاً میله را برای فصل بعد بالا می گذارد. با سوختن کابین، فکر می‌کنم شما ما را در بیابان واقعی خواهید دید و ما می‌توانیم از آن پرخاشگری وحشیانه، انتقام‌جویانه و حیوانی که به ندرت در شخصیت‌های زن ببینیم، استفاده کنیم. من از دیدن دعوای فیزیکی دختران هیجان زده هستم.

کیمبرلی فرانسوی/SHOWTIME

اون صحنه ای که تو جهنم رو از لوتی شکست دادی [Courtney Eaton] باید کاملاً تلاشی برای تیراندازی بوده باشد.

ما بودیم خیلی وقتی آن صحنه را دیدیم هیجان زده شدیم. ما می‌گفتیم: “اوه، بالاخره من می‌توانم تو را کتک بزنم.” ما در تمرینات به هم می زدیم و وقتی آنها اکشن را صدا زدند، با تمام قوا رفتیم. همه می گفتند: “اوه، می توانی مشت بزنی، و می توانی ضربه ای بزنی!” منظورم این است که کورتنی بیچاره تا آخر آن پروتزهای دیوانه کننده را داشت، نگاه کردن به آن ترسناک بود. اما من دوست دارم که Shauna آن را از دست بدهد و او فقط سرد است. او می بیند که لوتی هنوز زنده است و چشمانش را می چرخاند.

با توجه به اینکه بازیگران بیشتر زن هستند، آیا حال و هوای دوستانه ای در صحنه فیلمبرداری وجود دارد؟

من و کورتنی با هم زندگی می کنیم، بنابراین ما بهترین دوستان شده ایم. وقتی بزرگ شدم، همیشه برای برقراری ارتباط با دوستان زن مشکل داشتم. من همیشه روابط دختر و بهترین دوست را تحسین کرده‌ام، اما هرگز احساس نکرده‌ام که رابطه‌ای خوب و قوی داشته‌ام، و کورتنی فقط نظرم را در مورد همه آن تغییر داده است. ما واقعاً بهترین ها را از یکدیگر بیرون می آوریم. کل بازیگران از یکدیگر حمایت می کنند. وقتی سر صحنه هستیم اما در صحنه ای نیستیم، همیشه پشت مانیتور هستیم و همدیگر را تماشا می کنیم و همدیگر را هیاهو می کنیم.

تیم فوتبال در بیابان سرگردان شد

کیمبرلی فرانسوی/SHOWTIME.

آیا شما و ملانی لینسکی یادداشت هایی در مورد Shauna به اشتراک گذاشته اید؟

من و ملانی در ابتدای فصل اول چت کردیم، فقط برای اینکه شخصیت را قفل کنیم، بیشتر ذات او. ما نمی‌خواستیم در مورد چیزهایی مانند رفتار و زبان بدن خیلی خاص صحبت کنیم. من واقعاً نمی‌دانم چگونه می‌توانیم او را در هر دو تایم لاین تا این حد شبیه به نظر برسانیم، اما حدس می‌زنم که این کار فقط کار می‌کند. او بسیار مهربان و سخاوتمند است، و به عنوان یک بازیگر این ظرفیت را دارد که کارهای زیادی انجام دهد در حالی که کارهای کمی انجام می دهد. او اعتماد به نفس خاصی دارد که طنین انداز می شود و احساس بی زحمتی می کند.

آیا با تمام تئوری های طرفداران در مورد نمایش همگام هستید؟

سعی می‌کنم از بخش نظرات دوری کنم، فقط به این دلیل که اگر موارد خوب را باور دارید، باید نظرات بد را نیز باور کنید. اما دختران یک چت گروهی دارند که در آن بیشتر میم هایی را که طرفداران پست کرده اند برای یکدیگر ارسال می کنیم. برای دیدن همه مونتاژهایی که در اینستاگرام تگ شده‌ام، و همه چیزهایی که طرفداران انتخاب می‌کنند و من حتی آن‌ها را انتخاب نکرده‌ام، آنها بسیار فداکار هستند.

آیا پیش بینی دیگری برای فصل سوم دارید؟

من فکر می کنم ما در نهایت متوجه خواهیم شد که جاوی در کجا پنهان شده است. فکر می‌کنم شونا از تمام احساساتش بریده می‌شود، چون چیزی برایش باقی نمانده است. اما من فکر می کنم که او نیز مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت. و من واقعاً هیجان‌زده هستم که ببینم شخصیت ناتالی با کل چیز Antler Queen به کجا می‌رود، و پویایی قدرت متفاوتی که قرار است در گروه ایجاد کند.