آیا Shiv Roy به عنوان مدیر عامل Waystar زمان لازم برای پایان دادن به “جانشینی” را دارد؟

سوال های زیادی بالای سرشان می چرخد جانشینی بینندگان قبل از پایان سریال یکشنبه شب، اما بزرگترین آن از زمانی که قسمت آزمایشی اولین بار در سال 2018 پخش شد، ثابت مانده است: چه کسی تاج و تخت Waystar Royco را به دست خواهد گرفت؟ برای چهار فصل، خواهران و برادران روی، مدیران شرکت و مداخله‌گران بین‌المللی آن را در تلاش برای تصاحب آن جایگاه برتر به دست آوردند، و فرض بر این است که یک برنده در نهایت تا زمانی که نقش اصلی یکشنبه شب به پایان برسد، به پایان خواهد رسید. پس از قسمت ماقبل آخر، به نظر می رسد رقابت به کندال و شیو کاهش یافته است (یا حداقل این چیزی است که نویسندگان می خواهند ما فکر کنیم). در همین حال، رومن آخرین بار در وضعیت جنینی در خیابان های مرکز شهر منهتن دیده شد.

رقابت بین این دو تنگ است. کندال آماده نبرد است، سربازانش را آماده می‌کند و نگرش «اسیر نگیرید» را تقویت می‌کند که احتمالاً پدرش آن را تحسین می‌کرد. آیا شیو آماده است که این کار را انجام دهد؟ آیا او می تواند حرکات لازم را انجام دهد و در هر مرحله با زن ستیزی شایع مبارزه کند تا بتواند جای خود را در پشت میز مدیر عامل به زیبایی ساخته شده از چوب ماهون قرار دهد؟

چند نقطه در گوشه او وجود دارد. او با عملیات ماتسون، خانواده‌اش، و اکنون، هر دو کمپین در انتخابات ریاست‌جمهوری هنوز بلاتکلیف شده است. او کمترین گره به جنجال را دارد (او هرگز پیشخدمتی را نکشت و در طول فراخوان انتخاباتی بحث برانگیز ATN دستانش را تمیز نگه داشت). به علاوه، پدیده «صخره شیشه‌ای» – زمانی که یک مدیر عامل زن به دلایل روابط عمومی وارد می‌شود و وظیفه دارد تا آشفتگی‌های همتایان مرد خود را پاک کند – یک اتفاق در دنیای واقعی است. با این حال، این به دور از یک مورد آهنی است.

مانند هر فرآیند رسمی استخدام، بیایید با رزومه شیو شروع کنیم. همانطور که Matsson در قسمت هفته گذشته اشاره کرد، Shiv بی تجربه است. در حالی که کندال ظاهراً از زمانی که گره زدن کراوات را آموخته برای شرکت کار می‌کند (و بلافاصله متوجه شد که از ظاهر آن با کت و شلوار بریونی خوشش نمی‌آید و همه لوازم جانبی را کنار گذاشته است)، شیو راه دیگری را در پیش گرفت. او همچنین ممکن است به بوشویک نقل مکان کرده باشد و به فروش قاب های تلفن خانگی در Depop رفته باشد. تصمیم او برای رفتن به سیاست لیبرال او را در طول سریال آزار می دهد و اکنون نیز تفاوتی ندارد. او همچنان اصرار می‌کند که طبیعت خارجی‌اش یک دارایی است، و ویژگی‌های دیگرش او را برای این شغل مناسب می‌سازد. با این حال، اگر کسی واقعاً با این استدلال قانع شود، سؤال دیگری است.

عکس توسط Macall Polay/HBO

مانع اصلی دیگر در مسیر شیو به خط پایان، وزن شش فوت و چهار مرده است که به مچ پای او بسته شده است. برای اینکه Shiv به عنوان مدیر عامل Waystar برنده شود، قرارداد GoJo باید انجام شود، پس از آن Matsson باید این موقعیت را به او تحویل دهد. در پایان قسمت نهم، مشخص می‌شود که منکن آنطور که به کندال قول داده بود، معامله را متوقف نمی‌کند، به این معنی که به نظر می‌رسد قسمت اول نقشه شیو به راه او پیش می‌رود. اما کل این وضعیت Waystar/GoJo بیشتر از تام و شیو روشن و خاموش شده است. این اتفاق می افتد، این نیست. اوه، دوباره اتفاق می افتد. بیخیال. حتی اگر بالاخره میکند به ثمر نشستن، ماتسسون هنوز نیاز دارد که آخرین برکت را بدهد و شیو را به عنوان مدیرعامل ایالات متحده بسازد.

چه شیو آن را دید یا نه، ماتسون ظاهراً از همان لحظه ای که شیو آن را پیشنهاد کرد هرگز به این ایده علاقه نداشت. هنگامی که در ابتدا در مراسم تشییع جنازه صحبت می کند، بلافاصله علاقه خود را از دست می دهد و موضوع را به بارداری او تغییر می دهد، که البته عنصر دیگری است که علیه او کار می کند. شیو در سرتاسر “کلیسا و دولت” به شوخی می گوید که او این کودک را بزرگ نخواهد کرد. “او یکی از آن عوضی های سخت است، درست است؟” شیو در مورد خودش می گوید. «چه کسی قرار است چه کاری انجام دهد، سی و شش ساعت مرخصی زایمان، ایمیل زدن از طریق سزارین او. بچه بیچاره هرگز او را نخواهد دید.» اما آیا این شوخی – که اتفاقاً به وضوح پوشیده از حقیقت است – برای متقاعد کردن ماتسون کافی است؟

عکس از دیوید راسل / HBO

با این حال، بارداری حتی ممکن است بزرگترین نقطه گیر ماتسون نباشد. هنگامی که در ابتدا این ایده را برای سوئدی مطرح کرد، شیو به شوخی می گوید که او “عروسک کامل” او خواهد بود، اما هر دو می دانند که اینطور نیست. به نظر می رسد احتمال بیشتری وجود دارد که ماتسون بخواهد واقعی عروسک خیمه شب بازی، کسی که به هیچ وجه توانایی کار مستقل را ندارد. در اینترنت بحث هایی در مورد این ایده وجود دارد که ماتسون ممکن است به گرگ برای چنین نقشی چشم دوخته باشد، و اگرچه احمقانه و فراتر از محدوده داستان جسی آرمسترانگ به نظر می رسد، صادقانه بسیار منطقی است. در چند قسمت گذشته، ماتسون از بیزاری فعالانه از شوخی راه رفتن یک انسان به شیفته شدن عجیب او تبدیل شده است (اما هنوز هم احتمالاً او را به عنوان یک شوخی می بیند). هنگامی که گرگ در مراسم تشییع جنازه به ماتسون نزدیک می شود، چشمان سوئدی بلافاصله روشن می شود و با زمان نامناسبی به گرگ سلام می کند: «هی سکسی». بعداً، زمانی که ماتسون پس از ناهار پس از تشییع جنازه از طریق تلفن با شیو صحبت می‌کند، می‌گوید فکر می‌کند می‌تواند «مدیرعامل ایالات متحده را به کار بیاورد». او در مورد اینکه Shiv به طور خاص این نقش را برعهده می گیرد چیزی نمی گوید، و بسیاری معتقدند ماتسون می خواهد شیو را سریع بکشد و از او برای کار منکن استفاده کند و سپس یک بز واقعی را که می تواند کنترل کند به عنوان مدیر عامل منصوب کند. برنده شدن گرگ در پایان می تواند کمی باشد هم «بران تخت آهنین را در دست می گیرد» برای برخی، اما اگر به درستی انجام شود، می تواند پایانی به همان اندازه رضایت بخش و طنزآمیز داشته باشد. جانشینی چهار فصل با موفقیت راه رفته است.

اساسا، شانس ها در برابر Shiv انباشته می شوند. فقدان تجربه، برادرش، و شاید حتی پسر عمویی که همیشه به او نگاه می‌کند، همگی سد راه او هستند و شیو هرگز ثابت نکرده که در غلبه بر سختی‌ها عالی است (نه اینکه شانس زیادی برای انجام این کار داشته است). با این حال، اگر او یک چیز برای او داشته باشد، این است که در کت و شلوار شلوار عالی به نظر می رسد، و اگرچه ممکن است کاملاً آماده نباشد، کمد او بسیار آماده است تا نقش مدیر عامل را به عهده بگیرد.