ایرینا شایک یک لباس آرشیو شیفون شفاف از دهه 90 می پوشید

وقتی دختران مد به یک روند خاص توجه می کنند، می تواند یک شبه اجتناب ناپذیر شود. از اولین لباس مد لباس سیدنی سوینی گرفته تا ظاهر JPG کایلی جنر، پارچه شفاف جدیدترین مدی است که بخار ستایش بزرگ را جذب می کند. در حالی که به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین افراد مشهور است، اخیراً تکرارهای بی‌رنگی در باند فرودگاه‌های برندهایی مانند Chanel، Ferragamo و Valentino ظاهر شده‌اند. نیازی به گفتن نیست که کاملاً وارد است. بنابراین، این کار را به ایرینا شایک بسپارید تا وسواس مد در مورد پارچه را به حاشیه های آرشیوی بکشاند.

این سوپرمدل به‌خاطر گروه‌های ریسک‌پذیرش شناخته می‌شود (در کن امسال او ظاهری الهام‌گرفته از لباس‌های زیر زنانه گوچی به تن داشت) بنابراین جای تعجب نیست که او طرفدار لباس پوشیدن شفاف است. و در حالی که آخرین ظاهر او یک برداشت عجیب و غریب تر از این روند است، داستان منشأ آن بسیار خاص تر است. لباس آبی فوم دریایی که دارای نیم قسمت ابریشمی و پایین پارچه ابریشمی شفاف است، از مجموعه بهار/تابستان 1995 ورساچه است. “متشکرم [Donatella Versace] برای باز کردن آرشیو و [making] رویای من محقق شد.» این 37 ساله در اینستاگرام نوشت. “جیانی 1995 …. بیشتر در راه است.”

این شماره رویایی توسط جیانی ورساچه، درست دو سال قبل از مرگش طراحی شد و در اصل توسط لیندا اوانجلیستا در باند فرودگاه پوشیده شد. شایک که به تازگی برای همکاری برند ایتالیایی با Dua Lipa روی باند فرودگاه راه رفته بود، به آرشیو ورساچه دسترسی ویژه ای داشت – شاهکاری که برای ستاره ها و دوستان خانه مانند مایلی سایرس و بلا حدید محفوظ است. او این قطعه را که دارای یک یقه و بندهای شیبدار با جزئیات مارک مدوسا است، با گوشواره‌های طلایی و پاشنه‌های نقره‌ای تسمه‌ای ست کرد.

شایک در کنار ریکاردو تیسی طراح و استلا مکسول، یکی از خبره‌های خود، در یک رویداد شرکت می‌کرد. این دو سوپرمدل اخیراً در میامی لباس‌های پرمخاطره‌تری از این روند را می‌پوشیدند، بنابراین واضح است که آنها به پارچه علاقه دارند. و در حالی که دسترسی به آرشیو ورساچه (مخصوصا طرح های جیانی) یک شاهکار است، کپشن اینستاگرام شایک نشان می دهد که ممکن است ظاهرهای قدیمی ورساچه در راه باشد.

شماره ورساچه پس از حضور شایک در جشنواره فیلم کن آمده است، جایی که جای تعجب نیست که او با ظاهرش چه روی فرش و چه بیرون از فرش موج می زد. برای اولین نمایش، او یک لباس آبی تیره جورجیو آرمانی و همچنین یک گروه AB-baring از طراح لندنی Mowalola پوشید. او علاوه بر گروه گوچی خالص خود، زمانی که در شهر بود از ورساچه نیز استفاده می کرد.

مایک مارسلند/WireImage/Getty Images

آرنولد جروکی/GC Images/Getty Images