بیانسه از تینا ترنر با «River Deep» تقدیر کرد

بیانسه در یک توقف در تور رنسانس خود در لندن در آخر هفته به جمعیت گفت: “از شما بچه ها می خواهم به من کمک کنید تا یکی از آهنگ های مورد علاقه ام را بخوانم.” او سپس به اجرای قدرتمند خود از آهنگ 1966 تاین ترنر “River Deep – Mountain High” پرداخت و به نماد مرز شکن ادای احترام کرد.

ترنر که یکی از پرفروش ترین نوازندگان تمام دوران است و به عنوان “ملکه راک اند رول” شناخته می شد، هفته گذشته در محل اقامت خود در سوئیس درگذشت. از او دو پسر بالغ و شوهرش اروین باخ به یادگار مانده است.

درگذشت این خواننده با هجوم ادای احترام از طرفداران دنیای موسیقی روبرو شد – همه از ماریا کری تا دالی پارتون، مدونا تا دایانا راس. پرزیدنت جو بایدن و رئیس جمهور سابق بیل کلینتون و باراک اوباما نیز بیانیه ای صادر کردند. پادشاه چارلز سوم با پخش آهنگ موفق ترنر به نام The Best در هنگام تعویض نگهبان در کاخ باکینگهام به او ادای احترام کرد.

در روز درگذشت ترنر، بیانسه بیانیه‌ای را در وب‌سایت خود منتشر کرد و از ترنر و کمک‌های بی‌شماری او به موسیقی و فرهنگ گسترده‌تر تقدیر کرد. “ملکه محبوب من. بی نهایت دوستت دارم.» در این پیام آمده است. “من از الهام شما و همه راه هایی که راه را هموار کرده اید بسیار سپاسگزارم. شما قدرت و انعطاف پذیری هستید. شما مظهر قدرت و اشتیاق هستید. همه ما بسیار خوشبختیم که شاهد مهربانی و روح زیبای شما هستیم که برای همیشه باقی خواهد ماند. سپاس برای همه کارهایی که کردی.”

ترنر و بیانسه قبلاً در سال 2008 در جوایز گرمی با هم اجرا کردند، جایی که آنها “مری مغرور” را خواندند، یک آهنگ Creedence Clearwater Revival که ترنر با آن شناخته شده بود. سه سال قبل، بیانسه همان آهنگ را در مراسمی در مرکز کندی خواند که در آن ترنر مورد تقدیر قرار گرفت.

ترنر که به دلیل ترکیب منحصر به فرد خود از R&B، سول، پاپ و راک شناخته می شود، ده ها جایزه از جمله 12 جایزه گرمی، یک جایزه یک عمر دستاورد گرمی، و بیش از 100 میلیون آلبوم به فروش رسیده است. او اولین موسیقی دان سیاه پوست و اولین زنی بود که روی جلد ظاهر شد رولینگ استون و در طول زندگی حرفه ای خود درهای بی شماری را باز کرد.

رابین بک / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

بیانسه قبل از ادای احترام آوازی خود در لندن، شب قبل در یک برنامه در پاریس از ترنر تقدیر کرد. اینقدر فریاد بزن [Tina] می تواند عشق شما را احساس کند، “او گفت. اگر از طرفداران من هستید، طرفدار تینا ترنر هستید. من بدون تینا ترنر روی این صحنه نبودم.