«پری دریایی کوچک» جونا هاوئر-کینگ با بازی شاهزاده اریک صحبت می کند

دوشنبه شب گذشته، جونا هاوئر کینگ در اولین اکران فیلم ستایش کرد پری دریایی کوچک در زادگاهش لندن، با کت و شلوار رالف لورن سفارشی خود در مقابل دوربین های فلش ژست گرفته و نقش جدید خود را به عنوان جدیدترین بازیگر زنده دیزنی در آغوش می گیرد. اما در آن لحظه، مادرش آمد تا او را با خاطره ای از گذشته خود به زمین بازگرداند (همانطور که مادران تمایل دارند). او به من یاد زمانی انداخت که با دو خواهر بزرگترم روی مبل می نشستم و تماشا می کردم. پری دریایی کوچکهاوئر کینگ می گوید دبلیو چند روز بعد از نمایش “این یکی از تنها دفعاتی بود که همه ما سکوت کردیم.”

این حکایت لحظه‌ای سورئال و دایره‌ای کامل را که بازیگر خود را در آن می‌بیند روشن می‌کند و در عین حال شروع او را به هاور کینگ یادآوری می‌کند. اما در حقیقت، بازیگر واقعاً نیازی به فروتنی ندارد. علیرغم توجه فوق العاده ای که از قبل به او شده بود پری دریایی کوچک’این بازیگر بریتانیایی که آخر هفته اکران می شود هوای آرامی دارد. او نه پر زرق و برق است و نه آماده است که در مورد موفقیت های اخیر خود ببالد، و نه بیش از حد اعتماد به نفس دارد، اگرچه می تواند به راحتی همه آن چیزها باشد. در عوض، او بسیار متواضع و قدردان به نظر می‌رسد – مانند یک شاهزاده واقعی.

در روز جمعه، زمانی که بازسازی لایو اکشن کلاسیک دیزنی در سراسر جهان به نمایش در می‌آید و هاوئر کینگ به طور رسمی با شاهزاده اریک مترادف می‌شود، احتمالاً زندگی او برای همیشه تغییر خواهد کرد. تا این لحظه، این بازیگر به پروژه‌های کوچک‌تر پایبند بوده و در نقش لوری در نقش یک زنان کوچک مینی سریال برای PBS و بازی در درام جنگ جهانی دوم بی بی سی جهان در آتش. شاید به خاطر همین کم حاشیه بودن است که وقتی هاوئر کینگ درخواست نوار سلفی برای نقش اریک را دریافت کرد، زیاد به آن فکر نکرد. او می‌گوید: «این یک شوت از راه دور بود، و من در مورد شانس‌هایم واقع‌بین بودم، بنابراین خیلی چیز مهمی به نظر نمی‌رسید. هاوئر کینگ شایعات مربوط به ستاره های لیست A را شنید که ظاهراً برای این نقش آماده شده بودند (نام هری استایلز تقریباً در مورد این نقش پرت شده بود)، اما او در طول این روند رواقی باقی ماند. او درباره شایعات استایلز می‌گوید: «فقط فکر کردم، بله، این منطقی است». شاید اگر در یک تست اکران حاضر می شدم و در کنار ستارگان پاپ و بازیگران مشهور قرار می گرفتم، عصبی می شدم، اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

کارگردان فیلم، راب مارشال، احتمالاً تحت تأثیر رفتار آرام هاوئر کینگ، همراه با استقامت او قرار گرفته است، زیرا او فرآیند هفت ماهه تست بازیگری پر از نوارهای شخصی متعدد را پشت سر می گذارد، که از بازیگر خواسته می شود شاهزاده اریک را در قالب های متفاوت ارائه کند. لهجه کند و آهنگ های مختلفی بخواند (“همه چیز از داستان سمت غربی و اجاره به امی واینهاوس،» او می گوید). ملاقات حضوری با مارشال و تست صفحه نمایش با هالی بیلی، قرارداد هاوئر کینگ را امضا کرد و در نوامبر 2019، این نقش به او پیشنهاد شد. با این حال، حتی پس از آن همه کار، هاوئر کینگ هنوز نمی توانست باور کند که این کار به نفع او تمام شده است. پس از قطع کردن تلفن با مارشال، این بازیگر به یاد می‌آورد که با این خبر تنها نشسته بود و آرام آرام خودش را متقاعد می‌کرد که این همه یک رویا بود. من به شماره ای که با من تماس گرفت پیامک دادم و نوشتم: سلام، این یونا است. آیا این راب مارشال است؟ آیا من دیوانه شده ام؟ آیا این اتفاق افتاده است؟» خوشبختانه، مارشال فوراً پاسخ داد و واقعیت وضعیت را تثبیت کرد. هاوئر کینگ با خنده می گوید: «او احتمالاً فکر می کرد که آیا فقط یک فرد دیوانه را انتخاب می کند. “اما من خیلی خوشحال شدم.”

هاوئر کینگ – پسر یک هنرپیشه که تبدیل به درمانگر و رستوران‌دار شد – وقتی بزرگ شد، می‌دانست که می‌خواهد یک مجری شود. در ابتدا، او به موسیقی کشیده شد. در نوجوانی با دوستانش گروه راک مستقل Rova را تشکیل داد. فورا، هاوئر کینگ احساس کرد به سمت کانون توجه شده است. او به خاطر می‌آورد: «به کسی اجازه ندادم که بخواند. “من باید مرد جلو می‌شدم.” زمانی که 16 ساله بود به دوستش کمک کرد تا در یک جشنواره تئاتر نمایشی را اجرا کند و ناگهان علایقش از صحنه کنسرت به صحنه تئاتری تر تغییر کرد. او می‌گوید: «من عاشق بخش بازیگری بودم، اما دوست داشتم عضو یک شرکت باشم. “این به من احساس واقعی تعلق خلاقانه داد.” هاوئر کینگ آن شتاب را به خانه آورد، یک نماینده گرفت و رویاهای خود را برای رفتن به دانشگاه متوقف کرد. با این حال، پس از یک سال راکد، در برنامه خود تجدید نظر کرد و برای تحصیل در رشته الهیات و دین در دانشگاه کمبریج ثبت نام کرد.

هاوئر کینگ تردید دارد که تصمیم خود برای دریافت مدرک را «طرح پشتیبان» بنامد. او می‌گوید: «اگر پزشکی یا وکالت انجام می‌دادم، فکر می‌کنم این یک پشتیبان آشکار بود. اما من هرگز قرار نبود کشیش یا خاخام شوم.» با این حال، این احتمال وجود دارد که مطالعات مذهبی او در تلاش های بازیگری اش به او کمک کرده باشد. این بازیگر به تازگی کار بر روی اقتباس هدر موریس را به پایان رسانده است خالکوبی آشویتس، که در آن او نقش لاله سوکولوف، مرد یهودی زندانی در آشویتس را بازی می کند که مجبور می شود شماره های شناسایی را روی سایر زندانیان خود خالکوبی کند. او می‌گوید: «این یک تجربه سورئال بود، تراشیدن سرتان هر روز و پوشیدن لباس زندان و رفتن به مجموعه آشویتس. واضح است که او احساس مسئولیت می کند که داستان را به شیوه ای محترمانه بیان کند. پدربزرگ یهودی هاوئر کینگ در دهه 1930 از لهستان گریخت و به کانادا رفت، جایی که در طول جنگ جهانی دوم در نیروی هوایی خدمت کرد. این بازیگر سخت تلاش کرد تا بین خود و نقش فاصله ایجاد کند، اما اعتراف کرد که در برخی مواقع دچار مشکل شده است. “به دلیل ارتباطات شخصی من با آن زمان، غیرممکن به نظر می رسید که بسیار تأثیرگذار و خسته کننده نباشد.”

با این حال، در حال حاضر، هاوئر کینگ در وضعیت روحی پرنس اریک شادتر است و مشتاق صحبت کردن در مورد پری دریایی کوچک و همبازی اش بیلی وقتی صحبت از ستایش او می شود، درباره «ظرافت و ظرافت او» و همچنین ارتباطی که هنگام فیلمبرداری در لندن ایجاد کردند، صحبت می کند خجالتی نیست. او می گوید: «او نزدیک ترین دوست من در طول فیلمبرداری بود. این دو در سفر خود به عنوان بازیگران جوان و تحمل فشار چنین فیلمی که از نزدیک تماشا می شد، به هم پیوستند. او می‌گوید: «هر دوی ما احساس ناامنی و سرخوردگی داشتیم. می‌توانستیم سعی کنیم آنها را به دیگران منتقل کنیم، اما می‌دانستیم که هر دوی ما بهترین درک را از آن داشتیم. ما خیلی به هم تکیه کردیم.»

او همچنین بر آینده ای متمرکز است که بدون تعجب، روشن به نظر می رسد. بعلاوه خالکوبی، این بازیگر تعدادی پروژه در افق دارد، از جمله توسعه فراتر از سیم، فیلمی بر اساس فیلمنامه ای که او در دوران قرنطینه درباره اسرای جنگ جهانی دوم که یک شرکت تئاتر راه اندازی می کنند نوشته است. صحبت از تئاتر: هاوئر کینگ «واقعاً، واقعاً مشتاق» بازگشت به صحنه است، جایی که در ابتدا در نوجوانی عاشق بازیگری شد. در حال حاضر، او هیچ برنامه ای برای بازگشت به وست اند ندارد، اما قول داد که من را در جریان بگذارد. او با کمی هیجان در صدایش می گوید: «در واقع به تازگی یک نمایشنامه برای من فرستاده شده و فردا آن را می خوانم. “اگر خوب باشد، من شما را فریاد می زنم.”