کلودیا سولوسکی در یوتیوب در مقابل بازیگری، فینیاس و «من پدرم را دوست دارم»

در سال 2016، کلودیا سولوسکی سر صحنه فیلمبرداری سریال دیجیتال بود رفت و آمد وقتی او شنید که یکی از خدمه صحبت می کند که یک تکه نوار را که در حال انعکاس خیره کننده بود به دوربین منتقل می کند. بازیگر زن به سرعت وارد عمل شد تا خودش نوار را جابجا کند – فقط به این دلیل، مؤدبانه اما محکم به او گفته شد که احتمالاً باید تعمیرات تولید را به تیم سازنده بسپارد.

آنها می گویند، “خیلی از شما متشکرم، اما خواهش می کنم، انجام دهید.” نه در مورد این نگران باشید.» سولوفسکی می‌گوید، درحالی‌که در حال صحبت با زوم هستیم. “و من می گویم، “نه نه نه، خوب است، خوب است!”

تمایل او به کمک صرفاً نوع دوستانه نبود. سولوفسکی پس از گذراندن 12 سال گذشته برای ساختن ویدیوهای یوتیوب در مورد زندگی خود برای نزدیک به 2.5 میلیون مشترک، عادت دارد به طور همزمان نقش های ستاره، نویسنده، کارگردان، تهیه کننده و تدوینگر را بازی کند. مشکلات نور؟ او می‌تواند در خواب از پس آن‌ها برآید، در حالی که به‌طور تصادفی فیلم‌ها را کنار هم می‌گذارد، زاویه مناسب را پیدا می‌کند، و فقط کپشن مناسب را برای به دست آوردن چند صد هزار بازدید در یک پاپ اضافه می‌کند (و این حتی به اینستاگرامش که بیش از 2 میلیون دنبال کننده دارد اشاره نمی‌کند. روی هر عکس جذاب و سلفی فرش قرمز با دوست پسر قدیمی فینیاس که پست می‌کند وسواس داشته باشید).

با این حال، بازیگری یک بازی توپی دیگر است. در حالی که این دختر 25 ساله از آن برنامه های تلویزیونی اولیه راه طولانی را پیموده است – اولین نقش اصلی او در فیلم، در درام با بازی پاتون اسوالت. من عاشق پدرم هستم، سال آینده می آید—او هنوز در حال کشف این است که چگونه بین جنبه های مختلف حرفه اش تعادل برقرار کند. سولوفسکی کهنه‌کار صنعت است که هم در مقابل دوربین و هم در پشت صحنه کاملاً آسوده است، و سپس سولوفسکی است که در روز اول فیلمبرداری چنین «سندرم متقلب» را احساس کرد. بابا که او به طور خلاصه به این فکر کرد که آیا اصلاً لیاقت حضور در آنجا را دارد یا خیر. همانطور که تیراندازی ادامه داشت، ترس او محو شد – “شاید این حالت بقا بود، شاید این بود [my] بدن تمام اعصاب را بیرون می‌کشد و می‌گوید، نه، ما نمی‌توانیم فعلاً آن‌ها را داشته باشیم، اما این سؤال همچنان باقی بود: آیا فردی که با کنترل کامل بر تمام جنبه‌های تصویرش به طور ناگهانی به موفقیت بزرگی دست یافته است، می‌تواند با اجازه دادن به شخص دیگری زمام امور را ندارید؟

سولوفسکی به نوبه خود معتقد است که پاسخ مثبت است. او می‌گوید: «اعتماد به اینکه همه اطرافیان شما به همان اندازه دلسرد هستند تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید» همیشه آسان نیست (نگاه کنید به: ناهنجاری‌های تابش نور نوار). اما در عین حال، نیاز به ایمان آوردن به دیگران، نه فقط به خودش، دقیقاً همان چیزی است که بازیگری را برای او جذاب می کند.

«در یوتیوب، همه پیکان‌ها به این سمت نشان می‌دهند، از نظر آنچه گفته می‌شود و آنچه نشان داده می‌شود و اینکه ویدیوها چقدر صمیمی و شخصی هستند. و [movies are] برعکس، او می گوید.

با علم به این که او به دلیل شروع نامتعارفش، تجربه بازیگری گسترده ای مانند بسیاری از همسالانش نداشت («در دوران راهنمایی و دبیرستان، تمام شب ها و روزهایم را صرف ویرایش ویدیوهای یوتیوب و فیلمبرداری در اتاق خوابم می کردم، در مقابل کلاس می رفتم یا رفتن به تئاتر، “او توضیح می دهد)، سولوسکی چند سال گذشته را صرف ثبت نام در دوره های بازیگری کرده است و تا آنجا که می تواند برای مشاغل مختلف تست داده است. برای من عاشق پدرم هستماو تحت یک پروسه آزمایشی طولانی قرار گرفت، نوارهای زیادی از خود فرستاد و در خواندن شیمی شرکت کرد تا اینکه کارگردان جیمز موروسینی (داستان ترسناک آمریکایی) احساس رضایت می کرد که او کسی بود که در این بخش نقش داشت. سولوفسکی نقش بکا، پیشخدمتی را که شخصیت اسوالت برای برقراری ارتباط مجدد با پسرش که از او جدا شده بود، جا انداخته بود، درست یک روز قبل از شروع تولید.

تنها نقطه ضعف؟ باید ماه ها صبر کرد تا دنیا نتایج آن کار سخت را ببیند، به خصوص که او به چرخش فوری ویدیوهای YouTube عادت کرده است. او اذعان می کند: «من خیلی عصبانی هستم. “اوه خدای من، من نمی توانم صبر کنم تا این منتشر شود.”

خوشبختانه، در این میان چیزهای زیادی وجود دارد که او را مشغول نگه دارد. برای شروع، سولوفسکی به این زودی ها یوتیوب را رها نمی کند، صرف نظر از اینکه در آینده بازیگری او چه اتفاقی می افتد. او توضیح می دهد: “من می خواهم بتوانم همه آن مناطق را برای بازی در اطراف داشته باشم.” “فقط یافتن تعادل در ادامه انجام همه کارها و نداندن آن به عنوان این انتقال دیجیتال به سنتی، زیرا در این مرحله، همه خطوط محو شده اند.”

مانند بسیاری از اواخر نسل هزاره/ ژنرال زرهای اولیه (به عنوان یک نوزاد در سال 1996، او دقیقاً در اطراف زمین می افتد)، این ستاره عملاً در همه اشکال رسانه های اجتماعی ماهر است. به عنوان مثال، TikToks او مرتباً بیش از یک میلیون بازدید دارد، به دلیل ترکیبی از حماقت سگ (او و فینیاس یک پیت بول 2 ساله به نام هلو دارند) و گاه به گاه بیلی آیلیش، خواهر نوازنده. با این حال این یوتیوب است که سولوسکی بیشتر احساس می کند که در خانه است. این تا حدودی به دلیل مدت زمانی است که او روی سکو بوده است. هنگامی که او برای اولین بار در سال 2009 شروع به فیلمبرداری ویدیویی به عنوان دانش آموز راهنمایی کرد، وبلاگ نویسی هنوز یک مفهوم جدید بود که او سرگرمی خود را از دوستانش مخفی نگه می داشت. او به قدری اطلاعات کمی را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت که در نهایت ویدیویی با عنوان “Fealing My First Name” (او اکنون با خنده می گوید “روزهای مختلف” ساخت.

اما بخش دیگر، بزرگ‌تر، ناشی از ارتباطاتی است که سولوفسکی با پیروانش برقرار کرده است، که به نظر می‌رسد بسیاری از آن‌ها او را بیشتر به عنوان یک دوست یا خواهر می‌دانند تا یک سلبریتی. در هر ویدیو، ده‌ها نظر وجود دارد که با سولوسکی ابراز همدردی می‌کنند یا به او توصیه می‌کنند. در جدیدترین ویدیوهایش، که در آن او در مورد مبارزه با سلامت روان خود صحبت می کند، بخش نظرات (“این هرگز ایده بدی نیست که سطح تیروئید خود را بررسی کنید!” “من پیشنهاد می کنم به احساسات خود ادامه دهید و کمی استراحت کنید!” ) مانند یک گروه حمایت درمانی خوانده می شود.

مطمئناً کمک می کند که چندین نفر از اعضای حلقه درونی او پس از افزایش سرسام آور به شهرت، توانسته اند ارتباط طرفداران و ستاره ها را حفظ کنند. از آنجایی که فینیاس و ایلیش با موفقیت روزافزون خود دست و پنجه نرم می کنند، تلاش آنها برای حفظ روابط نزدیک با طرفداران خود به عنوان طرحی برای سولووسکی عمل کرده است. «این چیز زیبای موسیقی است، زیرا آن‌ها می‌توانند این کار را از طریق اشعار انجام دهندآن‌ها برخی از خام‌ترین و احساسی‌ترین اشعار را دارند که من تا به حال خوانده‌ام. او می افزاید: توانایی آنها در برقراری ارتباط با شنوندگانشان “قطعا مرا به ادامه این کار در مسیر خودم و در محتوای خودم وادار می کند.”

سولوفسکی مطمئناً این کار را خواهد کرد – به محض اینکه اوضاع کمی آرام شود. وقتی صحبت می کنیم، او در حال متعادل کردن زمان بازی با هلو (“بهترین چیزی که می توانستیم در طول کووید” داشته باشیم)، بازی او و فینیاس را تمام می کند. هری پاترلباس زوج‌های هالووین با مضمون، و فهمیدن تدارکات پیوستن به فینیاس برای توقف‌های بیشتر در تور تازه راه‌اندازی‌شده‌اش در ایالات متحده تا حد امکان (“ما فقط سعی می‌کنیم با این رابطه همراه شویم و به آن عشق و مراقبت کنیم”). در مورد کار خود، سولوفسکی در یک «دوره برزخ» است، او می‌گوید، بین انتظار برای من عاشق پدرم هستم و شرکت در جلسات برای پروژه‌ها در چنین مراحل اولیه، او نمی‌تواند جزییات دیگری را فاش کند جز اینکه بگوید در مورد آنچه قرار است «بسیار هیجان‌زده» است. سولوسکی با پوزخند بزرگ دیگری می گوید: «ما همه کارها را انجام می دهیم.