همه مسائل پیرامون تاجگذاری شاه چارلز

برای اولین بار در 70 سال گذشته، بریتانیا میزبان مراسم تاج گذاری خواهد بود و در 6 ماه مه، چارلز رسماً به عنوان پادشاه تاج گذاری می کند. مطمئناً هیجان‌انگیز است، اما شاید به این دلیل است که کاخ باکینگهام کمی خارج از عمل است، یا شاید مدرن‌سازی و احساسات ضدسلطنتی فزاینده‌ای است که کشور را فرا گرفته است، اما تاکنون، برنامه‌ریزی خیلی راحت پیش نمی‌رود. در واقع، با نزدیک‌تر شدن روز، به نظر می‌رسد که مسائل بیشتر و بیشتری در راه است و ما نمی‌توانیم از خود بپرسیم، آیا تاج‌گذاری چارلز محکوم به فناست؟ بین مسائلی که با خانواده اش هنوز حل نشده است و بزرگترین پخش کننده کشور که پوشش خبری این رویداد را تهدید می کند، مشکلات مربوط به روز بزرگ چارلز، هر کسی را تبدیل به کینگزیلا می کند. اما بهترین راه برای حل مشکل این است که ابتدا یک چک لیست ایجاد کنید، بنابراین بیایید همه مشکلات را طرح کنیم و شاید چارلز بتواند راهی برای حل آنها یکی یکی پیدا کند.

مشکل شماره 1: بایدن با احترام نپذیرفت.

یک رویداد به همان اندازه توسط کسانی تعریف می شود که انجام ندهید همانطور که کسانی که شرکت می کنند، بنابراین پاسخ «نه» بایدن به تاجگذاری چارلز قطعاً برای پادشاه ظاهر خوبی نیست. مطابق با تلگراف انگلستان، POTUS در حال حاضر “تعهدات قبلی” در طول آخر هفته بزرگ سلطنتی دارد. چارلز هنوز کاملاً تسلیم نشده است. به گفته یک منبع، «تلاش‌هایی در حال انجام است تا ببینیم آیا می‌توان بایدن را متقاعد کرد که به مراسم تاجگذاری بیاید» زیرا ظاهراً تصمیم بایدن رسماً «قفل و بارگذاری نشده است». با این حال، این باعث می شود کاخ به نظر برسد مقدار کمی ناامید، نه؟

همانطور که گفته شد، غیبت بایدن آنقدرها هم یک توافق بزرگ نیست، زیرا هیچ رئیس‌جمهوری ایالات متحده هرگز در مراسم تاجگذاری سلطنتی بریتانیا شرکت نکرده است. ظاهرا، بایدن قصد دارد همسرش یا کامالا هریس معاون رئیس جمهور را به جای خود بفرستد، بنابراین احتمالاً برخی از نمایندگان ایالات متحده در این مراسم حضور خواهند داشت.

مشکل شماره 2: تاج گذاری بدون کنسرت چیست؟

روز بعد از مراسم رسمی، کنسرت تاج گذاری در قلعه ویندزور برگزار می شود. این اجراها قرار است به صورت زنده پخش شود و چندین هزار بلیت در اختیار مردم قرار گیرد. همه چیز فوق العاده به نظر می رسد، به جز یک مسئله کوچک. اگر بتوان گزارش ها را باور کرد، کاخ در تلاش برای رزرو سرگرمی است. بر اساس ایمیل روزانه، اد شیران و ادل اولین کسانی بودند که دعوت نامه ها را رد کردند – شیران به دلایل برنامه ریزی، اما مشخص نیست که چرا ادل به کنسرت نه گفت (محل اقامت او در لاس وگاس در ماه مارس به پایان می رسد). سپس هری استایلز، التون جان و اسپایس گرلز به عنوان بازیگران بالقوه معرفی شدند. خورشید حتی گزارش داد که هر پنج Spice Girls قرار است دوباره برای این رویداد متحد شوند. با این حال، اکنون سایت آهنگ خود را تغییر داده و گفته است که هر سه کنش «نمی‌توانند در برنامه‌های شلوغ دیوانه‌وارشان وقت بگذارند». به نظر می رسد که دیوید بکهام هر چقدر هم که یک سلطنت طلب بزرگ باشد، نتوانسته همسرش را متقاعد کند که یک بار دیگر به خاطر سلطنت به ریشه های ستاره پاپ خود بازگردد.

البته، هر چه تعداد نام‌های بزرگی که کنسرت را رد کنند، سخت‌تر می‌شود که کسی را بپذیرد. نواختن کمانچه دوم بعد از بزرگترین بازیگران در بریتانیای کبیر ظاهر خوبی نیست. در این مرحله، ممکن است ساده تر باشد که فقط چهره خود را حفظ کنید و کل کنسرت را متوقف کنید. آنها هنوز آن بلیط ها را توزیع نکردند، درست است؟

عکس استخر/کوربیس/کوربیس از طریق گتی ایماژ

مشکل شماره 3: اگر پادشاهی تاج گذاری کند و بی بی سی آن را پخش نکند، آیا این اتفاق افتاده است؟

اما اگر شبکه ای برای پخش این رویداد از تلویزیون وجود نداشته باشد، ممکن است حتی مهم نباشد که آیا آنها پالاس یک موسیقی برای کنسرت پیدا می کند یا خیر. اتحادیه ملی روزنامه نگاران در پی پیشنهادات برای کاهش برنامه های تلویزیونی و رادیویی محلی در سراسر کشور آماده اعتصاب می شود. مطابق با ضرب الاجل، کارکنان بی بی سی تهدید کرده اند که تاج گذاری را در برنامه ریزی اعتصاب خود هدف قرار خواهند داد. کارکنان اولین اعتصاب خود را در ماه مارس خواهند داشت، اما احتمالاً اگر نیازهای آنها برآورده نشود، در ماه می مشکلاتی وجود خواهد داشت.

مشکل شماره 4: هری هنوز هم عذرخواهی می خواهد.

مگر اینکه زیر یک صخره زندگی کرده باشید، احتمالاً همه چیز را در مورد درام بین هری و خانواده سلطنتی می دانید. منظورم این است که اجتناب از آن تقریبا غیرممکن است. و در حالی که شاهزاده و همسرش در حال حاضر از بقیه اعضای خانواده سلطنتی بیگانه هستند، تا به حال فرض بر این بود که آنها همچنان برای روز بزرگ پدرش به آن سوی برکه سفر کنند. در حقیقت، سرگرمی امشب در اکتبر 2022 گزارش داد که ملکه کامیلا “بسیار مشتاق” حضور هری و مگان مارکل است. متأسفانه، احساسات ملکه همسر ممکن است مهم نباشد. مطابق با ایندیپندنت، هری قبل از تعهد برای شرکت در مراسم تاج گذاری، از پدر و برادرش “به دنبال عذرخواهی” است. پس خیلی بد است که یک منبع می گوید چارلز و ویلیام فکر نمی کنند “عذرخواهی بدهکار است.”

تیم روک – Pool/Getty Images

همچنین بدشانسی است که تاجگذاری اتفاقی در چهارمین سالگرد تولد مگان و پسر هری، آرچی رخ می دهد. بر اساس آینهاگر آنها برای این مراسم به بریتانیا بروند، برای پسرشان جشنی در آنجا برگزار می‌کنند، اما اکنون، بسیاری می‌ترسند که جشن‌های بداهه کوچکشان بر تاج‌گذاری سایه افکنده باشد.

البته، مگر اینکه مگان و هری برنامه ای برای پخش ملی جشن آرچی در بی بی سی با اجرای ادل داشته باشند، مشخص نیست که چگونه تولد یک کودک می تواند تاج گذاری یک پادشاه بریتانیا را تحت الشعاع قرار دهد. در واقع، سال گذشته، در طول جشن پلاتینیوم ملکه، والدین یک گردهمایی کوچک برای دخترشان لیلیبت در کلبه Frogmore Cottage برگزار کردند و به نظر نمی رسید که توجه زیادی را از رویداد بزرگتر دور کند. منظورم این است که یک کودک چهار ساله چقدر به توجه نیاز دارد؟