هر آنچه باید در مورد لایه بردارهای شیمیایی و فیزیکی بدانید

لایه برداری یکی از اجزای اصلی یک روتین مناسب مراقبت از پوست است. حذف سلولهای مرده اضافی پوست علاوه بر صاف کردن بافت پوست ، به کاهش علائم رنگدانه و ارتجاعی پوست نیز کمک می کند. با هجوم مداوم محصولات لایه برداری جدید و پیشرفته به بازار ، اغلب یک س importantال مهم در ارتباط با لایه برداری ایجاد می شود – مطلوب ترین گزینه ، یک لایه بردار شیمیایی یا فیزیکی چیست؟ چندین دهه است که لایه بردارهای فیزیکی مختلفی وجود دارد ، اما از نظر لایه بردارهای شیمیایی ، فرمول های جدید زیادی در چند سال گذشته به بازار آمده است. ما از بنیانگذار و متخصص پوست Shiffa Beauty ، دکتر Lamees Hamdan ، خواستیم تا جزئیات روشهای لایه برداری معقول را مورد بررسی قرار دهد. حمدان ، که بیش از یک دهه به طور پیوسته در رادار مراقبت از پوست زنان در سراسر خاورمیانه و اروپا بوده است ، کاملاً صریح و صریح با جزئیات توضیح می دهد که چرا لایه برداری های شیمیایی ، به ویژه اسیدهای میوه ، در طولانی مدت بهتر به پوست شما خدمت می کنند.

بیایید با لایه بردارهای شیمیایی در برابر لایه بردارهای فیزیکی صحبت کنیم: نکات و نکات زیر را بدانید و چرا یک لایه بردار شیمیایی را بر یک ماده فیزیکی ترجیح می دهید؟

لایه بردارهای فیزیکی ، معمولاً گرانول یا برس هایی که پوست مرده را از بین می برند ، برای هر دو نوع پوست خشک و چرب بهترین نیست. آنها برای پوستهای خشک تر بسیار خشن هستند و محافظت از سد پوست را که از چربی تشکیل شده است ، مختل می کنند. برای انواع پوست های چرب ، این مشکل چربی را تشدید می کند.

دو لایه بردار شیمیایی وجود دارد که محلول های رایج هستند ، اسیدهای میوه و آنزیم ها. چرا شما طرفدار اسیدهای میوه هستید نه آنزیم ها؟

از نظر لایه بردارهای شیمیایی ، من قطعاً اسیدهای میوه را ترجیح می دهم. لایه بردارهای آنزیمی محبوب هستند زیرا شما فکر هنگامی که از آنها استفاده می کنید می بینید که پوسته پوسته شده است. حقیقت این است که متأسفانه مقدار کمی از آن پوست شماست – بقیه خود محصول است. بنابراین ، من به عنوان یک پزشک احساس می کنم این کمی نادرست است ، وقتی ویدیوهایی را می بینم که به مصرف کننده اجازه می دهد فکر کند که تمام پوست مرده او در حال جدا شدن است. منظور من دو چیز است: یا نام تجاری بی اطلاع است ، یا نمی دانند محصولی که راه اندازی و بازاریابی می کند چگونه کار می کند. کمی ناراحت کننده است زیرا اسیدهای میوه ، از نظر بصری ، این کار را نمی کنند. بنابراین مردم به اشتباه فکر می کنند لایه برداری آنزیمی بهتر است. آنها به آنزیم ها تغییر می دهند و اسیدهای میوه خود را که می تواند برای پوست شما مفید باشد ، در کوتاه مدت و بلند مدت ترک می کنند. آنزیم ها به شما درخشندگی موقت می دهند ، اما برای به دست آوردن مزایای طولانی مدت ، اسیدهای میوه در بالا ظاهر می شوند. به همین دلیل است که اگر به اسیدهای میوه حساس نیستید ، بهترین گزینه است.

یکی دیگر از لایه بردارهای آنزیمی این است که ، برای آکنه فعال ، باز هم: اسیدهای میوه بسیار بهتر هستند ، زیرا به درمان علت و جلوگیری از ایجاد جوش کمک می کنند. باکتری ها نقش کلیدی در ایجاد آکنه دارند و اسیدهای میوه به اسیدی تر شدن PH پوست کمک می کنند ، که باکتری ها آن را دوست ندارند. آنزیم ها این کار را نمی کنند.

چه می گویید برای صف طولانی افرادی که از اسکراب ارزان داروخانه استفاده می کنند؟

باز هم ، پوست های مختلف می توانند از جهات مختلف متفاوت باشند. من به خاطر آن شما را تحقیر نمی کنم ، اما سعی می کنم شما را به یک میوه بر پایه اسید میوه ترغیب کنم-و ممکن است لازم باشد چند مورد را امتحان کنید تا یکی را مناسب خود انتخاب کنید. افرادی که دارای رنگ پوست تیره هستند باید بیشتر مراقب باشند ، زیرا لایه بردارهای فیزیکی می توانند باعث تحریک و ایجاد مشکلات هایپرپیگمانتاسیون شوند. همین امر می تواند در مورد اسیدهای میوه ای که بسیار خشن و قوی هستند نیز اتفاق بیفتد.

از نظر لایه بردارهای فیزیکی ، من شنیده ام که در مورد پارچه های مشکین برای شستن صورت صحبت می کنید. اگر کسی از ژل یا کرم پاک کننده مورد علاقه خود با یک پارچه مشکین استفاده می کند ، آیا این یک لایه بردار فیزیکی محسوب می شود؟ و آیا باید شب و روز از ترکیب پارچه و پاک کننده استفاده کنید؟

از نظر فنی ، پارچه مشکین یک لایه بردار فیزیکی است ، اما آنقدر ملایم است که بسیاری از پزشکان آن را به عنوان یک لایه بردار در نظر نمی گیرند. شب ها از پارچه و پاک کننده استفاده کنید. و صبح ، اگر پوست حساسی دارید و کمی آن را پیدا می کنید ، نیازی به استفاده از پارچه ندارید. به یاد داشته باشید ، هیچ روتین مراقبت از پوست مناسب برای همه وجود ندارد-این بهترین چیزی است که برای شما مناسب است.

آیا باید یک لایه بردار از اسید میوه شب انجام شود؟

من به شما توصیه می کنم ، زیرا شب به پوست شما زمان می دهد تا بعد از لایه برداری قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، خود را تنظیم کند.

آیا این امر بر حساسیت پوست در برابر آفتاب در روز بعد تأثیر می گذارد – با توجه به اینکه دم تابستان پایان می یابد و به شدت گرم می شود؟

همیشه ، همیشه ، از اسیدها استفاده می کنید یا خیر ، از ضد آفتاب استفاده کنید. هر نوع لایه برداری مناسب (من روش پارچه مشین را در اینجا شامل نمی شوم) چه میوه ، چه آنزیمی یا فیزیکی ، لایه های بیرونی پوست را از بین می برد (و اسیدهای میوه این کار را بهتر و عمیق تر انجام می دهند) بنابراین پوست شما نسبت به اثرات نور خورشید

چند وقت یکبار باید از اسید میوه استفاده کنید؟

من فقط دو بار در هفته لایه بردار Shiffa Tri-Acid Radiance Peel خود را توصیه می کنم. قطعاً نه هر روز ، زیرا باعث نازک شدن پوست شما و مستعد آسیب بیشتر می شود. شما می خواهید پوست خود را ضخیم ، چاق و کشسان نگه دارید.

آیا تا به حال به هر طریقی نیاز به لایه برداری دور چشم داریم؟ من می دانم که این منطقه حساس است ، اما آیا آن پوست نازک نیز تجمع پیدا می کند؟

فکر نمی کنم نیاز داشته باشیم. ما این خطر را داریم که بیش از حد خشن باشیم و چین و چروک های عمیق تری ایجاد کنیم و مشکلات رنگدانه ای ایجاد کنیم. من فکر می کنم که پاکسازی معمولی با پارچه مشین ، پنبه ، خشک کردن پوست با حوله ، لایه برداری کافی است – به علاوه استفاده از رتینوئیدهای ملایم. من فقط توصیه می کنم لایه برداری شیمیایی زیر چشم که در مطب پزشک انجام شده است انجام شود.