طرح داستان، تاریخ انتشار، بازیگران و تریلر

پس از انتشار کمتر از رضایت بخش اصل در سال 2020، طرفداران کریستوفر نولان در سرتاسر جهان منتظر بودند ببینند نویسنده و کارگردان چه چیزی را در آینده به نمایش خواهند گذاشت. برای پروژه بعدی خود، نولان تصمیم دارد پس از موفقیت فیلم خود در سال 2017 به جنگ جهانی دوم بازگردد. دانکرکاگرچه این بار، او در حال بررسی داستان جی رابرت اوپنهایمر، مردی است که مسئول ساخت بمب اتمی است.

تریلر جدید برای اوپنهایمر، در 8 مه منتشر شد، با بازی Cillian Murphy در نقش J. Robert Oppenheimer، در حالی که او به ساخت بمب مرگباری فکر می کند که به جنگ پایان می دهد و مسیر تاریخ بشر را تغییر می دهد. یک صداپیشه می گوید: “ما آینده ای را تصور می کنیم و تصورات ما ما را وحشتناک می کند.” «آنها از آن خواهند ترسید، تا زمانی که آن را درک کنند. و تا زمانی که از آن استفاده نکنند آن را درک نخواهند کرد… نمی‌دانم می‌توان به چنین سلاحی اعتماد کرد یا نه، اما چاره‌ای نداریم.»

چیست اوپنهایمر در باره؟

اوپنهایمر داستان جی رابرت اوپنهایمر، دانشمند پروژه منهتن و ساخت اولین بمب اتمی را روایت خواهد کرد. یونیورسال در حال توصیف این فیلم است که بودجه ای 100 میلیون دلاری دارد تنوع، به عنوان یک «هیجان‌انگیز حماسی که تماشاگران را وارد پارادوکس تپنده‌ی نبض مردی مرموز می‌کند که باید دنیا را به خطر بیندازد تا بتواند آن را نجات دهد».

این فیلم بر اساس بیوگرافی کای برد و مارتین جی شروین از اوپنهایمر ساخته شده است. پرومتئوس آمریکایی. پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی که بیش از 200000 نفر را کشت، اوپنهایمر مدافع کنترل انرژی هسته ای شد.

چه کسی در آن بازی می کند اوپنهایمر?

به غیر از نولان به عنوان نویسنده و کارگردان، اوپنهایمر به خود می بالد یک بازیگر پر ستاره که شاید حتی بتوان آن را قرار داد به بالا نگاه نکن خجالت کشیدن. در این فیلم علاوه بر مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورانس پیو، رامی ملک، بنی سافدی و جاش هارتنت به ایفای نقش پرداخته اند.

مورفی، کهنه سرباز نولان، نقش اوپنهایمر را برعهده خواهد داشت، در حالی که بلانت نقش همسرش، کاترین را بازی خواهد کرد. مطابق با هالیوود ریپورتر، Pugh نقش ژان تاتلوک عضو حزب کمونیست را برعهده خواهد گرفت که در آن دوره با اوپنهایمر رابطه نامشروع داشت که ظاهراً نگرانی های امنیتی برای دولت ایالات متحده ایجاد کرد. سافدی قرار است نقش ادوارد تلر، پزشک مجارستانی و عضو پروژه منهتن را بازی کند، در حالی که دیمون نقش لسلی گرووز را که کارگردانی پروژه را بر عهده داشت، بازی خواهد کرد.

در همین حال، داونی جونیور نقش لوئیس استراوس، رئیس کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده در آن زمان را بازی می‌کند که نقش مهمی در توسعه سلاح‌های هسته‌ای داشت و در نهایت جلسات استماع درباره وفاداری اوپنهایمر به ایالات متحده و دولت را رهبری کرد. در حال حاضر، نقش هارتنت و ملک مشخص نیست.

چه زمانی است اوپنهایمر تاریخ انتشار؟

اوپنهایمر در 21 ژوئیه 2023، درست چند روز قبل از هفتاد و هشتمین سالگرد بمباران هیروشیما در سینماها نمایش داده می شود.

آیا تریلر برای اوپنهایمر؟

تریلر جدید برای اوپنهایمر دوشنبه 8 می کاهش یافت. در این کلیپ، مورفی در نقش اوپنهایمر برای ساخت بمب اتمی قبل از نازی‌ها با ساعت مسابقه می‌دهد. مت دیمون نقش یک ژنرال ارتش را بازی می کند که اوپنهایمر را در طول مسیر تشویق می کند. همانطور که بمب توسعه می یابد، و آمریکا از چشم انداز پایان دادن به جنگ جهانی دوم و “بازگرداندن پسرانمان به خانه” هیجان زده می شود، پیامدهای معرفی انرژی هسته ای به جهان بر سر پروژه ظاهر می شود.

«تو همان مردی هستی که به آنها قدرت دادی تا خود را نابود کنند. و جهان آماده نیست،» در نقطه ای به اوپنهایمر گفته می شود.

تریلر را در زیر تماشا کنید: