خلاصه فصل 4 “جانشینی”، قسمت 7: دوستداران خود را رها کنید

ممکن است من بیش از حد تماشا کرده باشم بازمانده– یا شاید تمایل مایک وایت به یکسان دانستن کسب و کار سرگرمی با زمان خود در فصل 37 روی دیدگاه من نیز بر فرهنگ پاپ تأثیر گذاشته است. با این حال، در حالی که این هفته «Tailgate Party» را تماشا می‌کردم، نمی‌توانستم خودداری کنم اما احساس می‌کردم به جای آن قسمتی از برنامه واقعیت‌نمای CBS در حال پخش است. بله، بر خلاف جزیره‌ای دورافتاده در فیجی، در یک تریپلکس در شهر نیویورک تنظیم شده بود و مشعل‌های خفه‌کننده بسیار کمتر و پف کردن بیشتر روی ویپ‌ها وجود داشت، اما روشی که روی و همتایانشان کسب و کار خود را انجام می‌دهند – از طریق خنجر زدن به پشت، دستکاری، و معامله‌های کثیف – اگر احساس می‌کردم جف پروبست هر لحظه وارد کادر می‌شود. به طور جدی، جسی آرمسترانگ باید راه وایت را دنبال کند و درخواست دهد بازمانده فصل 45. شواهدی وجود دارد که نویسندگان تلویزیونی در این برنامه به خوبی عمل می‌کنند، و مشخصاً او به این موضوع علاقه دارد.

عکس توسط Macall Polay/HBO

اکنون، جانشینی همیشه در مورد بازی و استراتژی بوده است – این چیز جدیدی نیست. برای سه فصل و نیم، این سریال ماهیت دستکاری‌کننده خانواده Watstar Royco را به تصویر می‌کشد که آنها با هم متحد می‌شوند و در تلاش برای پیشروی با خنجر می‌زنند. من دقیقاً مطمئن نیستم که چرا همین الان دارم این قیاس را انجام می دهم، اما معتقدم این اقدامات شیو در این قسمت بود که واقعا جرقه ای را برانگیخت. بازمانده مقایسه برای من در طی چند هفته گذشته، شیو هر دو طرف را بازی می‌کرده و برادرانش را در حالی که اطلاعات و توصیه‌هایی به ماتسسون ارائه می‌کرد، راضی می‌کرد. چه معامله GoJo از بین برود یا نه، او نتیجه موفقیت آمیزی را برای خود تضمین می کند. هر بازمانده طرفداران می دانند که اینجا مکانی عالی برای یافتن خود در بازی است. شما می خواهید یک ابزار مفید و ضروری برای جلو افتادن باشید، در حالی که طرف های مقابل به خوبی در وسط بنشینید. اما اگر به درستی بازی نشود می تواند موقعیت بسیار خطرناکی نیز باشد. “هنوز همه گزینه های خود را باز نگه دارید، عزیزم؟” تام قسمت آخر از شیو پرسید. “شما باید مراقب آن باشید.” البته تام این احساس را خواهد داشت. او شریک نمایشی ناکارآمد شیو است. و بله، شیو ممکن است به طور مداوم او را به هم بزند، اما او همچنان به او باز می گردد. اینطور نیست که او گزینه های زیادی دارد. اتحاد Ken-Ro دقیقاً از او در جلسات استراتژی خود استقبال نمی کند.

البته تا پایان اپیزود، آنچه به نظر می رسد پایان رسمی اتحاد Tom-Shiv باشد را می بینیم. در چیزی که ممکن است یکی از دلخراش‌ترین صحنه‌های یک فصل ناراحت‌کننده عاطفی باشد، این زوج بالاخره به هم می‌رسند و چیزهایی را بیان می‌کنند که برای مدت طولانی از آن جلوگیری می‌کردند، نظراتی را که احساس می‌کردند نمی‌توانستند بیان کنند تا به دست بیاورند. در این بازی استراتژی اجتماعی. شیو تام را کفتار، موش صحرایی، مار می نامد—حیواناتی که هر کدام بازمانده طرفداران اغلب می شنوند که بازیکنان با دشمنان خود برابری می کنند. البته، معمولاً تاریخچه چندانی بین بازیکنان وجود ندارد (به‌رغم فصل‌های خون در برابر آب)، و این صحنه خاص فراتر از واقعیت نمایش است، با دیالوگ‌هایی که مطمئناً عاشقان تام و شیو توییتر را درگیر می‌کند. این بحث زمانی به اوج می رسد که تام به شیو می گوید که او “عاجز از عشق” است و احتمالا “فرد خوبی برای بچه دار شدن نیست”، یادآور هفتگی این است که شیو در واقع باردار است و هنوز به روحی نگفته است.

عکس از دیوید راسل / HBO

کندال و رومن، در همین حال، اتحاد پسران کلاسیک هستند، و فکر می‌کنند که می‌توانند راه خود را تا انتها پیروز کنند – از همه آنها پیشی بگیرند، از آنها پیشی بگیرند، فقط به این دلیل که بهتر، قوی‌تر و باهوش‌تر هستند. اما غرور آنها آنها را از این واقعیت که کاملاً کنترل بازی را که فکر می کردند ندارند، کور کرده است. رومن فرض می‌کند که می‌تواند کارها را با گری هموار کند، مشکلی نیست – اما او او را برای کور کردن او با آن شلیک نمی‌بخشد. تلاش‌های کندال برای آوردن نیت به اتحاد با شکست بدی روبرو می‌شود و رومن با کانر یک قدم جلوتر می‌رود و دو نفر را جلوتر از شورای قبیله‌ای بعدی از دست می‌دهد. بعداً، خواهر و برادرهای همکار مدیرعامل پس از ظاهر «غافلگیرکننده» ماتسون با شیو در بالکن چت می‌کنند و در مورد برنامه‌هایشان برای «رای دادن» به سوئدی‌ها از جزیره بحث می‌کنند. همانطور که آنها از شیو می خواهند نقش یک مامور دوگانه را بازی کند (غافل از اینکه این نقشی است که او قبلاً ایفا کرده است) من نمی توانستم شیو را در یک اعتراف تصور کنم که به کوری برادرانش نسبت به دسیسه های واقعی بازی می خندد.

و سپس ماتسسون، که برای مدتی پیشتاز بود، ویرایش برنده را دریافت کرد تا طرفداران او را به خانه ببرد. با این حال، در “Tailgate Party”، زمانی که او بارها عضو اتحاد خود، Ebba را زیر پا می گذارد و او به دشمنان خود نشان می دهد که بتی که او در اطراف تبلیغ می کند، در واقع جعلی است، پای خود را در بازی از دست می دهد. تنها چیزی که ماتسسون را غیرقابل توقف کرد – تعداد مشترکین بی نظیر او – واقعی نیست و او را بدون سپر محافظت از خود می گذارد.

عکس از دیوید راسل / HBO

بنابراین، در شورای قبیله ای بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چه کسی به خانه خواهد رفت؟ چه کسی بر سایر بازیکنان غلبه خواهد کرد تا به عنوان تنها بازمانده و برنده تاج و تخت Waystar Royco ظاهر شود؟ آیا ما بیشتر در معرض جنجال های شیو و تام قرار خواهیم گرفت؟ هفته آینده را هماهنگ کنید تا متوجه شوید.