«راه پایین» تصویری ویرانگر از یک رهبر فرقه شیطانی است

خوش آمدید به دبلیو باشگاه تلویزیونی که در آن دبلیو سردبیران مجله یک برنامه تلویزیونی را انتخاب می‌کنند که تماشای آن را به شما توصیه می‌کنند. انتخاب های ما در ماه نوامبر منتخبی از مستندها خواهد بود. این هفته، سیسردبیر ulture بروک مارین توصیه می کند راه پایین: خدا، حرص و آز و فرقه گوئن شامبلین، یک مستند HBO Max در مورد رهبر یک فرقه کاهش وزن است.

اگر می خواهید بیاموزید که چگونه یک برنامه کاهش وزن به پایه یک مذهب و در واقع یک فرقه تبدیل شد، نمی توانید برنامه Marina Zenovich را از دست بدهید. راه پایین: خدا، حرص و آز و فرقه گوئن شامبلین.

اولین سوال من هنگام ارائه تصویر کوچک در برنامه HBO Max این بود که چرا موهای آن خانم اینطور به نظر می رسد؟ مطمئناً، من فکر می کردم، این باید یک رندر اغراق آمیز باشد که مقداری مجوز خلاقانه را دریافت می کند. اما نه.

اما اینجا جایی نیست که تصورات من در مورد این سریال به چالش کشیده شود. در ابتدا فکر می‌کردم که این یک حذف احمقانه و هیجان‌انگیز از فرهنگ کاهش وزن و خودیاری دهه‌های 90 و 00 است، اما در مورد آن نیز اشتباه می‌کردم. لارا کتاب‌های زیادی نوشت، در برنامه‌های گفتگو حضور داشت و در نشریات معتبر پروفایل‌هایی در مورد او و روش‌های مشکل‌سازش برای اعتماد کردن به مسیح و لاغری نه تنها برای کاهش وزن، بلکه گناه نیز نوشت. تحقیق در مورد بشارت سلبریتی ها و وسواس در مورد وضعیت به خودی خود جذاب است، اما در قسمت سوم این مجموعه، من از حجم ویرانگر دستکاری، کودک آزاری و در نهایت قتلی که تحت این سریال اتفاق افتاد، کاملاً ناراحت بودم. چشم مراقب رهبر یاران باقی مانده.

من در مورد تعداد فزاینده ای از تحقیقات در مورد فرقه های امروزی اخیرا کنجکاو شده ام. پیشنهاد این است که ما احتمالاً توسط آنها احاطه شده ایم و حتی متوجه نمی شویم. فیلم های مستند مانند نذر و LuLaRich بر ساختارهای بازاریابی چند سطحی در پایه این سازمان ها تأکید می کنند که به آنها امکان شکوفایی می دهد. هر چیزی که در آنجا کشف شد نیز سرد کننده بود، اما وحشت در آن به نمایش گذاشته شد راه پایینبه خصوص آنطور که اعضای سابق کلیسا گفته اند، احساس بدی خاصی دارد.

تنها زمانی که فاش شد – از همان ابتدای پخش مستند و به بعد – که در 29 مه 2021، لارا و شش تن دیگر از رهبران کلیسا در یک سانحه هوایی اندکی پس از برخاستن از تنسی به مقصد، در سانحه هوایی جان باختند، وحشتناک تر شد. پالم بیچ، فلوریدا (دو قسمت دیگر در سال آینده منتشر خواهد شد، پس از مرگ لارا و همسرش جو لارا).