استایلیست اشلی اوکولی مظهر جنبش آلته نیجریه است

هنگامی که آیندگان گرد هم می آیند تا ظهور صحنه آلته نیجریه را شرح دهند – یک خرده فرهنگ جایگزین آزاد که آزادی و بیان را بر هنجارهای اجتماعی ترجیح می دهد – نام اشلی اوکولی از گفتگو حذف نخواهد شد.

اوکولی که یک سبک، مدل، طراح و کارگردان خلاق ساکن لاگوس است، از زمان پیدایش آن در سال 2017 یک ستون اساسی در صحنه آلته بوده است. اگرچه این سبک به یک ژانر موسیقی تبدیل شده است، آلته به عنوان راهی از زندگی آغاز شد که افراد را تشویق می کند خود را به روش های غیر سنتی بیان کنند. مفهوم اصلی این است که با وجود سنت‌ها یا محدودیت‌های فرهنگی به خود وفادار بمانید – کاری که اوکولی با بیان مد خاص خود بهتر از هر کسی انجام می‌دهد.

سبک Okoli با ترسیم تأثیرات پانک، گوت، درگ و هر چیزی در این بین، چیزهای زیادی است: تند، راحت، عجیب و غریب، و جهنمی سکسی. در یک سفر بداهه به هر بستنی فروشی در لاگوس، احتمالاً این جوان 23 ساله را با لباس زیر زنانه و چرمی شیک، که با چند چکمه درشت تزئین شده است، بگیرید. در کودکی، مادر مد محور اوکولی اغلب به خریدهای مقرون به صرفه او می رفت، که این امر باعث شعله ور شدن علاقه او به لباس و ذهنیت DIY که در کار او وجود دارد، می شد. در سال 2017، او Sillet را راه‌اندازی کرد، یک برند پوشاک زنانه که برای تقویت اعتماد به نفس بدن تأسیس شده بود. دو سال بعد، او با بهترین دوستش روزولت آماس همکاری کرد تا Hexefae را راه‌اندازی کند، خط تولید لباس‌های جسورانه‌تر که مد عشوه‌گر، سرگرم‌کننده و بدون جنسیت را تبلیغ می‌کند. در کشوری به محافظه کاری مانند نیجریه، این خود یک بیانیه سیاسی است.

دبلیو چند روز پس از هفته مد لاگوس در سال 2021، برای مصاحبه با استایل نوت با مرد جوانی که از آن زمان به سبک رپر انگلیسی لیتل سیمز، هنرمند نیجریه‌ای اوبونگجایار، و آیرا استار، هنرمند نیجریه‌ای و آیرا استار استایل پرداخته است. در نمایش الفردا دالی طراح نوظهور شرکت کرد. در اینجا، او در مورد الهامات مد خود، و اینکه چگونه اعتماد به نفس بدنی تزلزل ناپذیر او الهام بخش یک نسل کامل از جوانان نیجریه است، منعکس می کند.

آلته برای شما چه معنایی دارد؟

آلته همیشه به معنای جایگزین و عدم انطباق بوده است، همانطور که باید زندگی کنید.

با من در مورد مارک های خود، Sillet و Hexefae صحبت کنید. لباس شما برای کیست؟

سیلت برای بدترین عوضی ها بدتر است. Hexefae مال من و بهترین دوست من است – فقط ما هنرمندیم، [creating from] ذهن آشفته ما ما سبک می‌سازیم، لباس می‌سازیم – هر چیزی که فکرش را بکنیم، هنر می‌سازیم. اما Sillet برای من بسیار عزیز است، این برند شخصی من است. همانطور که گفتم، این برای بدتر کردن عوضی های بد است، اما اینطور است [still] برای همه.

شما به بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور با طیف گسترده ای از سبک های شخصی استایل داده اید. چگونه می دانید چه لباس هایی برای آنها انتخاب کنید؟

ویدیوهای I [style] همیشه داستان‌هایی پشت سرشان است، بنابراین من می‌توانم رویاهای شخصی خودم را برای ایجاد یک آلتر ایگو زندگی کنم. هرکسی را که سبک می‌کنم، دوست دارم به آن‌ها هم روحیه دیگری بدهم. هنگامی که آنها را ملاقات می کنم، می خواهم به آنها ظاهری بدهم که معمولاً مورد علاقه آنها نیست.

شما یک طراح، استایلیست، مدیر خلاق و مدل هستید. چگونه با انجام همه آن تعادل برقرار می کنید؟

این یک سوال عالی است زیرا برای من حتی یک چیز متعادل نیست. هر کاری که انجام می‌دهم، سعی می‌کنم به همان اندازه از آن لذت ببرم. هر کاری که سرگرم کننده نیست، من آن را انجام نمی دهم. یا هر چیزی که شروع به کار می کند، علاقه ام را از دست می دهم. بنابراین، ایجاد تعادل در طراح، سبک، کارگردانی خلاق و مدلینگ، همه برای سرگرمی است. من دوست دارم در هر یک از آنها شغلی داشته باشم، اما همه چیز باید برای سرگرمی باشد. دانستن اینکه می‌توانم در هر کاری بهتر باشم، به من کمک می‌کند تا همه چیز را متعادل کنم.

برای یک روز تعطیل چه لباسی دارید؟

شلوار ورزشی، چکمه، و یک تاپ برش. من همیشه کفش می پوشم، از دمپایی متنفرم.

استایل خود را در سه کلمه توصیف کنید.

“با من صحبت نکن”، راحت، و بدیهی است که سکسی. اما حتی سبک سکسی بودن من هم بسیار ناخواسته است، زیرا من اصلاً لباس نپوشیدن را دوست دارم. وقتی لباس‌های آشکار می‌پوشم برای سکسی نیستم، فقط پوشاندن بدنم است [as little as possible] بنابراین من می توانم در جهان باشم.

استایل شما در نوجوانی چگونه بود؟

وقتی دبیرستان بودم، هنوز سعی می‌کردم طبق قوانین زندگی کنم، حتی به همان اندازه که سرکش بودم. شلوار بود، دامن کوتاه، فقط راحت [clothes]، واقعا تقریباً به همین ترتیب [I dress now]فقط محافظه کارتر بودم چون جوانتر بودم. راستش را بخواهید، وقتی 18 ساله شدم و از نظر جنسی راحت شدم، سبک من شروع به تغییر کرد.

با ارزش ترین دارایی در کمد شما چیست؟

من یک قطعه Mugler برای پاییز 2021 ارسال کردم. بله.

چه چیزی همیشه در کیف شماست؟

بالم لب و برق لب.

نماد سبک نهایی شما چه کسی است؟

صادقانه بگویم، نمی‌دانم – من نماد سبک نهایی من هستم. اما تنها کسی که می توانم به او فکر کنم ریحانا است زیرا او دقیقاً مانند من است: ما می توانیم هر چیزی بپوشیم و شگفت انگیز به نظر برسیم.

لباس روزانه شما چیست؟

برش تاپ – همیشه یک برش بالا. قطعا سایه‌ها – همیشه سایه‌ها.

سبک پیو حیوان خانگی شما چیست؟

افرادی که تمایلی به امتحان کردن چیزهای جدید ندارند.

کفش ترجیحی شما چیست؟

یک جفت چکمه. [Boots with] کفش پاشنه بلند یک مزیت است

سبک کدام دوست یا طراح را بیشتر تحسین می کنید؟

کم [The Engine] و موجی خالق.

مکان های مورد علاقه شما برای خرید کجاست؟

من زیاد خرید نمی‌کنم، اما لباس‌هایی که واقعاً دوست دارم داشته باشم متعلق به موگلر است.

در حال حاضر چه چیزی در لیست علاقه مندی های خرید شما وجود دارد؟

چکمه های Bottega Veneta. من وسواس دارم

بزرگترین پشیمانی مد؟

از سنین پایین با خودم راحت نبودم. هیچ وقت دیر نیست، اما فقط ای کاش خیلی راحت تر بودم [in myself] بزرگ شدن