راهنمای شادترین رسوایی های سلطنتی فراتر از بریتانیایی ها

از میان 26 خانواده سلطنتی جهان ، یافتن یکی از آنها دشوارتر است بدون رسوایی وابسته به سلطنت خود نسبت به و ، اگرچه خانواده سلطنتی بریتانیا بیشترین تماشا را در سطح جهان دارند ، اما متأسفانه بدترین آنها نیستند.

به طرز عجیبی ، برای همه رسوایی های خانواده سلطنتی بریتانیا ، به نظر می رسد پادشاهی دیگری وجود دارد که آنها را نشان می دهد: “نبرد برادران” بین شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری به نحوی حتی کمتر از طرح ولیعهد سابق اردن برای ایجاد بی ثباتی دراماتیک است. پادشاهی با حمایت خارجی در اوایل سال جاری ، شاهزاده خانم ماری دانمارک ، همسر کوچکتر از دو شاهزاده دانمارکی ، شاهزاده یواخیم ، اشاره کرد که او و همسرش از کشور اخراج شده اند “در میان پیشنهاداتی که آنها از رفتار طرد کننده برادر بزرگتر یواخیم نسبت به آنها خشمگین شده بودند.” آشنا بنظر رسیدن؟ پیوند جنفر جفتری اپشتین با خانواده های سلطنتی تنها با خانه ویندزور متوقف نمی شود-مته ماریت ، ولیعهد نروژ ، ازدواج کرده وارث تاج و تخت نروژ ولیعهد هاکن ، در موارد متعددی با اپستین ملاقات کرده بود ، و او را مجبور به انتشار یک نامه کرد. اگر من از جدی بودن جنایاتی که مرتکب شده بود مطلع بودم ، هرگز با آقای اپستین ارتباط نمی داشتم. من باید گذشته او را دقیق تر بررسی می کردم و متاسفم که این کار را نکردم. “

در فوریه 2019 ، دوک و دوشس ساسکس در سفر سلطنتی به مراکش ، پادشاه محمد ششم را ملاقات کردند ، اما همسرش ، شاهزاده سلما ، در هیچ جایی دیده نشد – و از سال 2017 در بین شایعات در میان شایعاتی مبنی بر اینکه سلطنتی دیده نشده بود. زن و شوهر مخفیانه طلاق گرفتند رسانه های مراکش هرگز در مورد شاهزاده خانم گمشده گزارشی ندادند و همچنین کاخ هیچ گونه جزئیاتی در مورد محل نگهداری او منتشر نکرد.

سال گذشته ، خوان کارلوس ، پادشاه سابق اسپانیا به دلیل تحقیقات مربوط به ثروت خود ، کشوری را که قبلا بر آن حکومت می کرد ، ترک کرد. (در سال 2014 پس از افشای رسوایی های شخصی دیگر ، وی به نفع پسرش فیلیپه از سلطنت کناره گیری کرد.) در سمت رام کننده رسوایی ، پادشاه هلند ویلم الکساندر و ملکه ماکسیما پاییز گذشته به دلیل اخراج جنجال برانگیز کردند. در هواپیمای دولتی به یک ویلای خصوصی یونانی در حالی که هلند هنوز در میانه قرنطینه نسبی کووید 19 قرار داشت و موارد آن در این کشور در دو هفته گذشته دو برابر شد. پادشاه و ملکه تنها یک روز در خارج از کشور بودند تا به خانه بازگردند و دو روز بعد به طور عمومی عذرخواهی کردند.

از امور بی وقفه گرفته تا جنایاتی به اندازه دستور قتل ، ادامه مطلب را بخوانید تا تنها با تعداد انگشت شماری از رسوایی های سلطنتی که جهان را تکان داد آشنا شوید.

پادشاه تایلند معشوقه را به دلیل بی وفایی زندانی می کند

عکس توسط لیلیان سووانرومفا/خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

در ژوئیه 2019 ، سینینات وونگواویراپاکدی-معشوقه قدیمی پادشاه تایلند وجیرالونگکورن-دو ماه پس از ازدواج پادشاه با همسر چهارم خود ، به مقام عالی “همسر همسر” رسید. قرار ملاقات “به امید کاهش فشار و مشکلی که می تواند بر پادشاهی تأثیر بگذارد” داده شد ، به این معنی که پادشاه امیدوار بود ، با دادن این عنوان به او ، بی سر و صدا تعیین نامزد وی را به عنوان معشوقه بپذیرد و سر و صدا ایجاد نکند. کار نمی کرد. دو ماه بعد ، او از فضل خارج شد و پادشاه به دلیل “رفتار نادرست و بی وفایی علیه پادشاه” عنوان همسرش را از دست داد ، با اعلام رسمی که وونگواویراپاکدی “بلندپرواز” بود و سعی کرد “خود را به همان وضعیت ارتقا دهد. ملکه ، “و آن وونگواویراپاکدی” نه از عنوانی که به او اعطا شده بود سپاسگزار بود و نه با توجه به وضعیت خود رفتار مناسب کرد. ” پادشاه وجیرالونگ کورن وونگواویراپاکدی را به مدت 10 ماه در بانکوک زندانی کرد و پس از آزادی در سپتامبر 2020 ، انتظار می رفت که با احیای همه عناوین و امتیازات سلطنتی ، “بدون لکه” به زندگی پادشاه بپیوندد. اما ، تا پایان سال ، بیش از 1400 عکس سلفی – که بسیاری از آنها جنسی بودند – به سرقت رفت و به صورت ناشناس در یک حمله سایبری انتقام جویانه در تلاش برای خرابکاری از بازگشت وی فاش شد.

پادشاه بلژیک سرانجام به پدر شدن یک فرزند عاشق – 51 سال پس از تولد او – اعتراف کرد

تصویر BELGA PHOTO ERIC LALMAND/Pool/Photonews از طریق Getty Image

ماریو دنیلز ، نویسنده – که در بیوگرافی ملکه پائولا بلژیک در سال 1999 کار می کرد – با تحقیقات خود دریافت که آلبرت دوم ، پادشاه وقت سلطنت ، دختری نامشروع را در طی یک رابطه 18 ساله به دنیا آورده بود. اگرچه ظاهراً یک راز آشکار در محافل سلطنتی و دلیل مشکلات زناشویی بین پادشاه و ملکه بود ، این تنها در سال 2020 بود – پس از آزمایش های DNA به طور غیرقابل انکار ثابت شد که پادشاه سابق پدر هنرمند دلفین بوئل است – آلبرت اعتراف کرد که او پدر پدر بوده است. فرزند خارج از ازدواج 51 سال قبل

شاهزاده پرشور برونئی متهم به اختلاس و اداره حرمسرا شد

جفری بولکیا شاهزاده برونئی-برادر سلطان برونئی حسنال بولکیا-شاید یکی از بدنام ترین افراد سلطنتی جهان باشد که ثروت عظیم خود را با غرور و تظاهر از جمله قایق های تفریحی میلیون دلاری ، ماشینهای لوکس سفارشی و اندازه شهوانی به اندازه زندگی نشان می دهد. مجسمه های خود و نامزدش در سال 1997 ، خانم سابون شانون مارکتیک شاهزاده جفری و سلطان را متهم کرد که او و بسیاری دیگر را به بهانه های دروغین به برونئی فرستاده اند تا بخشی از حرمسرا شوند – اما به دلیل مصونیت دیپلماتیک از اتهامات وی در امان ماند. در سال 2000 ، حسنال ، برادر جفری ، از وی به دلیل اختلاس 14.8 میلیون دلاری از آژانس سرمایه گذاری برونئی – که درآمدهای هنگفت نفت برونئی را مدیریت می کند – شکایت کرد و در حل و فصل پرونده ، جفری موافقت کرد که دارایی های شامل 2000 خودرو ، 600 ملک ، 100 نقاشی و نه هواپیما

نفرات دیرینه خانواده سلطنتی موناکو

عکس توسط رون گاللا/مجموعه رون گاللا از طریق گتی ایماژ

طبق افسانه ها ، خانه گریمالدی-خانواده سلطنتی موناکو-قربانی نفرینی 700 ساله می شود که می گوید: “هیچ گریمالدی هرگز شادی واقعی را در ازدواج پیدا نمی کند.” اگرچه این خانواده در قرن سیزدهم به قدرت رسیدند ، تنها در سال 1956 – زمانی که شاهزاده رانیر سوم با گریس کلی بازیگر آمریکایی ازدواج کرد – بدنام خانواده در سراسر جهان شد. پرنسس گریس در سال 1982 پس از مصدومیت در تصادف رانندگی در موناکو درگذشت. از آن زمان ، درد عمومی ، رسوایی و فاجعه خانواده را دنبال کرده است ، به ویژه هنگامی که صحبت از زندگی عاشقانه آنها می شود. فرزند بزرگ رانیر و گریس ، کارولین ، شوهرش را در یک تصادف با قایق تندرو در سال 1990 از دست داد. کوچکترین فرزندشان ، استفانی ، هرگز نتوانسته با ثبات ازدواج کند. و فرزند میانی آنها ، وارث تاج و تخت آلبرت ، دو فرزند بدون ازدواج قبل از ازدواج با شارلین ویتستوک شناگر آفریقای جنوبی در سال 2011 داشت. پس از آنکه ادعا شد از سومین فرزند خارج از ازدواج مطلع شده است-در طول رابطه پنج ساله آنها -کاخ شایعات مبنی بر لغو مراسم ازدواج ویتستوک و رزرو بلیط یک طرفه به آفریقای جنوبی را پس از اطلاع از گول زدن ادعایی تکذیب کرد. عروسی طبق برنامه پیش رفت ، اما پرنسس شارلین در فیلم ویدئویی در حال گریه در طول مراسم عروسی ضبط شد.

عادت باشگاه نوار پادشاه سوئد

عکس توسط کیستون/گتی ایماژ

قبل از سال 2010 ، پادشاه سوئد کارل شانزدهم گوستاف از شهرت جیغ و تمیز به عنوان یکی از خوش اخلاق ترین افراد سلطنتی جهان برخوردار بود (اگر توجه نکرده باشید ، سطح پایین است). اما یک کتاب گویا ، پادشاه بی میل، سلطنت بی گناهی پادشاه را متوقف کرد و پادشاه را متهم کرد که فیلاندار بوده و به کریپ های استریپ می رفت و مرتباً در مهمانی های جنسی شرکت می کرد. بدتر از آن ، پلیس مخفی سوئد ، ساپو ، ادعا می شد که فعالیت های سستی و تردید پادشاه را پنهان می کند. اگرچه ، کارل موفق شد از رسوایی جان سالم به در ببرد و همچنان بر تخت تشریفات باقی بماند.

ولیعهد سعودی متهم به دستور قتل روزنامه نگار شد

در اوایل سال جاری ، یک گزارش اطلاعاتی آمریکا نشان داد که محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان ، قتل جمال خاشقجی ، روزنامه نگار تبعیدی سعودی را در سال 2018 تأیید کرد. و ، به نوعی ، در یک رسوایی عجیب و غریب پادشاهی ، مگان مارکل ، دوشس ساسکس ، در آنجا فرود آمد. آب گرم در ماه مارس برای پوشیدن یک جفت گوشواره لوستر Chopard در یک شام رسمی دولتی در فیجی در اکتبر 2018 – چندی پس از قتل خاشقجی – که توسط ولیعهد به عنوان هدیه عروسی به او هدیه شد. (دوشس هرگز بن سلمان را ملاقات نکرده است ، و گوشواره ها در سفر سه روزه به لندن در مارس 2018 ، دو ماه قبل از ازدواج هری و مگان در 19 مه به ملکه اهدا شد.)