تام فورد آخرین مجموعه خود را برای برند همنام خود پس از فروش استی لادر ارائه می کند

پنج ماه پس از اینکه Estée Lauder لیبل تام فورد را به قیمت 2.8 میلیون دلار خرید، این سوال که آیا طراح به کار با برند همنام خود ادامه خواهد داد یا خیر پاسخ داده شده است. روز چهارشنبه، این برند تصاویر و ویدئوهایی از مجموعه نهایی فورد منتشر کرد.

در کمپینی که توسط استیون کلاین عکس گرفته شده است، مدل‌هایی مانند جوآن اسمالز، کارن السون و امبر والتا در جعبه‌های شیشه‌ای در حالی که یک فورد کت و شلوار پوشیده از آن عبور می‌کند، عکس می‌گیرند. این مدل‌ها که بسیاری از آنها از زمان اولین برند فورد در سال 2010 با فورد کار کرده‌اند، تنها تزریق نوستالژی به این مراسم نبودند. مجموعه پاییز/زمستان 2023 تام فورد نسخه‌های بازنشر شده برخی از بهترین آثار او در سیزده سال گذشته را به نمایش می‌گذارد. هر قطعه به عنوان آینه ای عمل می کند که به گذشته نگاه می کند. لباس شنل سفیدی که گوئینت پالترو در مراسم اسکار در سال 2012 پوشیده بود، یک لباس پولک دار رنگی از بهار 2016، سینه بند بهار 2020 Zendaya که برای جوایز انتخاب منتقدان در آن سال پوشیده بود. بیانیه کمی با مجموعه ارائه شد، اما لباس ها برای خود صحبت می کنند. این “Where’s Waldo” از طرح های فورد است، مینی گذشته نگر از کار او در تام فورد، و همچنین YSL و Gucci.

در ویدئویی که کلاین نیز آن را گرفته است، اسمالز، السون، والتا، کارلی کلوس و دیگران سیاه پوش شده اند و به معنای واقعی کلمه عزادار طراح هستند. السون یک آریا با توری مشکی می خواند، کلوس از لابه لای پرده نگاه می کند، والتا با ناراحتی روی زمین می ریزد، همه در حالی که فورد به او نگاه می کند. این یک خداحافظی تئاتری با مردی است که سال ها به عنوان یک فیلمساز مهتابی می کند.

هنگامی که فروش به استی لادر در ابتدا در نوامبر 2022 عمومی شد، اعلام شد که فورد تا پایان سال 2023 به عنوان پیشتاز خلاق باقی خواهد ماند. اما فقط آوریل است و او در حال خداحافظی است. چه چیزی در آینده برای طراح نامشخص است – شاید بیشتر تمرکز روی فیلم؟ بر اساس نیویورک تایمز، شرط بندی روی پیتر هاوکینگز، طراح لباس مردانه این برند است.

فورد به سارا موور گفت: «روزی که دوست نداشته باشم آن را انجام دهم، آن را می فروشم. ووگ نام تجاری او زمانی که در ابتدا در سال 2010 راه اندازی شد. من الان اهمیت میدم چون دارم انجامش میدم من می خواهم به کاری که انجام می دهم افتخار کنم. که ممکن است 10 یا 20 سال باشد. چه کسی می داند؟» به نظر می رسد این بار، سیزده عدد خوش شانس بود.