چگونه «کرواسان پلان کف» بوریانا ایلیوا برای طرفداران فیلم باید دنبال شود

آیا تا به حال در مورد پلان آپارتمان لیدیا تار فکر کرده اید؟ یا شاید نئو چگونه از ماتریکس آیا می تواند خانه هکرهای زیرزمین خود را تجهیز کند؟ شاید نه – در نهایت، این یک کنجکاوی خاص است. اما برای بوریانا ایلیوا، معمار و طراح داخلی، پلان خانه های مشهور فیلم ها و سریال های تلویزیونی بهترین ایده آل است. در نقاشی‌های بی‌صدا و هنرمندانه با آبرنگ، ایلیوا از مخفیگاه ویلانل (جودی کومر) در پاریس، طرح‌بندی‌های چشم‌پرنده را از همه جا طراحی کرده است. کشتن حوا و خانه ویل بایرز (نوآ اشنپ) در چیزهای غریب– با چراغ‌های کریسمس روی دیوارها – به مود خانه آلیس و جک (فلورانس پیو و هری استایلز) از نگران نباش عزیزم. هر قطعه ای که ایلیوا در حساب‌های اینستاگرام و توییتر Floorplancroissant@ خود منتشر می‌کند، دارای ویژگی امضای او است و از رنگ‌هایی استفاده می‌کند که منعکس کننده رنگ فیلم‌ها است.

ایلیوا، که یک شرکت معماری به نام 11AM را در سال 2008 راه‌اندازی کرد که در سال 2015 تعطیل شد، می‌گوید که همیشه از طرفداران پرشور فیلم بوده است. اگرچه ایلیوا «معمار بسیار سخت‌کوشی» بود، او از استودیوی طراحی خانه‌اش در شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان، به من می‌گوید: «در وقت آزادم، همیشه و همیشه در حال تماشای فیلم بودم.» اولین نقاشی او که خانه را در فیلم برنده نخل طلای میشائیل هانکه کارگردان به تصویر می کشد. عشق، یکی است که او را در قلب خود نگه می دارد.

او توضیح می دهد: «در فیلم، همه چیز در داخل یک آپارتمان اتفاق می افتد. نمی‌توانستم چشم از آن بردارم – مطمئن بودم که یک آپارتمان واقعی در پاریس است [and not a set.]” کشیدن آن بسیار آسان خواهد بوددر آن زمان با خود فکر کرد و تصمیم گرفت صبح روز بعد با صبحانه و قهوه خود طرحی را آزمایش کند. نتیجه دقیقاً آنطور که او امیدوار بود نبود: «باور نمی‌کنید طرح من چقدر زشت بود: [covered in] مداد، آثار پاک کن، و عرق،» او با خنده به یاد می آورد. “فکر می کردم ترسیم پلان کف آسان باشد!”

پلان بوریانا برای خانه آلیس و جک در فیلم نگران نباش عزیزم (2022)، به کارگردانی اولیویا وایلد، با صحنه‌هایی توسط طراح تولید کیتی بایرون

@fplancroissant

پلان بوریانا برای خانه سیو در فیلم نیمه تابستان (2019)، به کارگردانی آری آستر، با صحنه‌هایی توسط طراح تولید هنریک اسونسون

@fplancroissant

طراح برای پوشاندن خراش مرغ خود، روی قطعه را با آبرنگ نقاشی کرد. خواه در آن زمان می دانست یا ندانسته، نگاهی به آثار هنری خود داشت که باعث شد با کارگردانان، طراحان تولید و دیگر انواع صنعت فیلم در سرتاسر جهان – از جمله ملاقات کند. سیلیکون ولی یکی از خالقان چارلی مک داول (معروف به شوهر لیلی کالینز) و بوی او کارگردان الکس راس پری، که هر دوی آنها پس از کشف پروژه کروسانت ایلیوا، دوستان خوب او شدند. در سال 2022، ایلیوا به گردهمایی طراحان تولید دعوت شد، رویدادی که در جزیره یونانی Spetses برگزار شد، جایی که او در مورد اکتشافاتی که پس از تماشای بارها و بارها فیلم‌ها انجام داده بود، صحبت کرد و سعی کرد تصویری دقیق از خانه‌های آنها ثبت کند. (او با KK Barrett، طراح تولید در پشت فیلم هایی مانند او، جان مالکویچ بودن، و ماری آنتوانت; و همچنین گرانت ماژور، ارباب حلقه ها و قدرت سگs PD.) یکی از این مکاشفه ها که در آن زمان با حضار به اشتراک گذاشت: خانه نئو حمام ندارد.

پلان طبقه بوریانا برای اتاق نئو در فیلم ماتریکس (1999)، به کارگردانی لانا و لیلی واچوفسکی، با صحنه‌هایی توسط طراح تولید، اوون پترسون

@fplancroissant

به عقب، مکث، بازی، پیچیدن، مکث و بازی – ایلیوا آنچه را که «کارآگاهی» می‌نامد، با تماشای چند بار فیلم، انجام می‌دهد، و چهره‌اش را درست روی صفحه تلویزیون قرار می‌دهد تا بفهمد خانه‌ها واقعاً چه شکلی هستند. . او می‌گوید: «این قسمت مورد علاقه من است – من آن را بهتر از خود نقاشی دوست دارم. اگر او نتواند یک رندر 100 درصد دقیق از یک خانه را مشخص کند، با استفاده از سرنخ هایی از سایر قسمت های مناظر، همراه با مقداری از تخیل خود، شکاف ها را پر می کند. به عنوان مثال، برای گرفتن استودیوی کار لیدیا تار، ایلیوا مجبور شد با تحقیقات خود کمی زیرک باشد. او می‌گوید: «برای من خیلی سخت بود که بفهمم یک آینه کجاست. اما من یک اسکرین شات از فیلم آینه داشتم و در پس‌زمینه، می‌توانستم جزئیاتی را روی دیوار ببینم که در یک عکس دیگر دیده بودم. این به من نشان داد که آینه کجاست، دقیقاً جایی که باید باشد: روبروی در ورودی.»

آثار ایلیوا توسط تعداد انگشت شماری از بزرگترین خالقان هالیوود (از جمله طراح تولید Eugenio Caballero، که نقاشی خود را از آن آویزان کرد) خریداری شده است. رم پلان خانه در خانه خودش)، اما بسیاری از طرفداران او صرفاً عاشق هنر یا فیلم هستند که مشترک Patreon او هستند. هر ماه، آنها مجموعه‌ای از نقاشی‌های کارتی را دریافت می‌کنند که نقشه‌های طبقه جدید را به تصویر می‌کشد. در مورد بعدی، ایلیوا در حال کار بر روی تعدادی از پروژه‌های خاموش برای موزه‌ها و گالری‌ها است که هنوز نمی‌تواند درباره آن‌ها بحث کند—اما او به برخی از فیلم‌هایی که می‌خواهد روی آن‌ها کار کند چشم دوخته است. اول از همه، او نمی تواند برای گرتا گرویگ صبر کند باربی. او می گوید: «گرتا و نوآ بامباخ یکی از زوج های فیلم مورد علاقه من هستند. من در تریلر دیدم که باربی از دنیای خیالی خارج می شود و دنیای پلاستیکی خود را ترک می کند. اما من به دنیای پلاستیک علاقه زیادی دارم.» آیا ایلیوا خانه رویایی باربی را نقاشی خواهد کرد؟ “من مطمئن نیستم که حتی رنگ ها را دارم!” او می گوید. “من باید بروم آنها را بخرم. اما به محض اینکه فیلم را در ماه جولای ببینم، این کار را خواهم کرد.»