چگونه طراح لباس «چینی متولد آمریکا» خدایان بهشت ​​و زمین را لباس پوشید

در قسمت چهار از چینی متولد آمریکاالهه برتر میشل یوه، گوانین، به زیبایی از قلمرو نخبگان بهشت ​​فرود می‌آید تا ضیافت باشکوه هلوهای جاودانه را برپا کند. الهه شفقت با شنل طلایی درخشان با یقه‌ای حجیم، خطی را دور می‌زند که مملو از خدایان خیره‌کننده، مهمانان همسایه الهی و دو خدای زیر لباس و ستاره‌زده، سان ووکانگ (دانیل وو) و نیو مووانگ (لئونارد وو).

جوی کرتون، طراح صحنه و لباس سریال، در مورد بازگویی داستان منشأ خدای شیاد چینی سان ووکانگ برای تبدیل شدن به پادشاه میمون، قهرمان رمان چینی قرن شانزدهم، می گوید: «ما در حال تصور یک مت گالا بهشتی بودیم. سفر به غرب. به‌علاوه، سوپراستار Yeoh، که بر روی لباس‌های او تأثیر گذاشته است (نگاه کنید به: ارائه حلقه زمرد و الماس عظیم خود در آسیایی های ثروتمند دیوانه) چند پیشنهاد کلیدی نیز ارائه کرد.

سری جدید Disney+ با الهام از رمان گرافیکی Gene Luen Yang در سال 2006 با همین نام، سفری جهانی از خودشناسی و دوستی را از طریق ترکیبی خارق العاده از ژانرها به تصویر می کشد. (همچنین توسط لوسی لیو و دستین دانیل کرتون، برادر و همکار جوی کارگردانی شده است.) در حومه خلیج، دانش‌آموز آمریکایی چینی نسل دوم جین وانگ (بن وانگ) در حال بررسی اضطراب نوجوانان، اختلافات والدین و امتحانات فوتبال است. یک روز، مدیر مدرسه او را با یک دانشجوی جدید مشتاق، وی چن (جیم لیو) جفت می کند – فقط به این دلیل که هر دو از میراث چینی هستند – و زندگی جین به شدت تغییر می کند. زیرا وی چن در واقع پسر میمون پادشاه فوق الذکر است.

وی چن در تلاش خود برای شورش پدرسالارانه و استقلال، مجموعه ای متنوع از خدایان اساطیری، از جمله گوانین (یئو) را به همراه می آورد. همانطور که جین سر خود را در اطراف این مفهوم خارج از این جهان می پیچد، بینندگان نیز تصورات خود را برای داستان ها و ماجراهای متقاطع باز می کنند. و، مد – از طریق یک مهمانی پر زرق و برق ماورایی یا ورزش قابل نزدیک شدن – به بینندگان کمک می کند تا به این افسانه هایی که برای قرن ها مجذوب خود بوده اند جذب کنند.

“اگر همه این خدایان بخواهند با لباس بازی کنند، چه شکلی می شود؟” کرتون می پرسد. پس از بازگشت به جشن عجیب و غریب در بهشت، عیاشی ها با رنگ های تند، اشکال مفهومی و تزیینات مجلل به گشت و گذار می پردازند.

دانیل وو، لئونارد وو، پاپی لیو و سارا هو در ضیافت هلوهای جاودانه

دیزنی/کارلوس لوپز-کالخا

برای گروه بنفش پرنسس آیرون فان (پوپی لیو)، کرتون به‌روزرسانی‌ای را به‌صورت سفارشی روی یک ردای هانفوی روان طراحی کرد که روی لباس نامتقارن پولکی‌دار توسط For the Stars پوشیده شده بود، که موردی برای افرادی مانند بریتنی اسپیرز و جنیفر لوپز است. در افسانه های قدیمی، جی گونگ (رونی چینگ) که همیشه مست شده بود، «لباس های پاره شده» می پوشد، که کرتون آن را به یک ژاکت آوانگارد که در ردیف هایی از روبان های تا شده تعبیر کرد. طراح لباس، که لباس‌های سنتی‌تر را به‌صورت سفارشی در جشن‌ها می‌پاشید، می‌گوید: «ما می‌خواستیم نسخه‌ای برجسته از این که اگر او برای یک مهمانی لباس بپوشد، چه شکلی به نظر می‌رسد، به نمایش بگذاریم.

دیزنی/کارلوس لوپز-کالخا

کرتون همچنین قطعات باند فرودگاه را از کنت بارلیس، طراح آسیایی آمریکایی، از جمله یک لباس مجلسی سبز و گلدار تزئین شده با کریستال با پاپیون بزرگ چین دار برای الهه بال آیرون فن، پرنسس جید فیس (سارا هو) کشید. امپراطور جید (جیمز هونگ) با لباسی دیدنی و جذاب که تا کف زمین است، سرگرم می شود. ( باند پروژه برنده همچنین کت و شلوارهای فرش قرمز را برای وانگ برای اولین نمایش و ستاره مهمان که هوی کوان در مراسم Gold House Gala در اوایل این ماه طراحی کرد.)

Ke Huy Quan و Michelle Yeoh دوباره با هم متحد شدند چینی متولد آمریکا

دیزنی/کارلوس لوپز-کالخا

کرتون همچنین با طراح مد Prabal Gurung برای دو گروه اساطیری Guanyin با مشارکت Yeoh همکاری کرد. برنده اسکار یک “یقه قابل مشاهده” را پیشنهاد کرد که در آستین های “ابر مانند” و روکش مش طلاکاری شده روی مجموعه ضیافت امپراتوری او قرار می گیرد. کرتون می‌گوید: «ما درخشش بیشتری به آن اضافه می‌کردیم.

دیزنی/کارلوس لوپز-کالخا

برای لباس قهرمان Guanyin، کرتون و گورونگ ایده‌هایی را مطرح کردند و ایده‌های خود را ابتدا به Yeoh منتقل کردند. کرتون می گوید: «او از ابتدا بخشی از کل فرآیند بود، که همیشه اینطور نیست، اما او فقط چیزهای زیادی در مورد گوانین می دانست.

ایده رنگ سبز هم از Yeoh و هم هدف کلی تزریق رنگ بیشتر به شخصیت الهی گوانین، در مقابل بازگشت به رنگ سفید و طلایی بهشتی که معمولاً در ادیان غربی به تصویر کشیده می‌شود، نشأت گرفت. کرتون می گوید: «اهمیت یشم مناسب بود. پس از آزمایش با سایه های مختلف سبز، تیم او بر روی یک افکت ombre نرم (که از طریق یک تصعید سفارشی توسط Cab Fabrication انجام شد) فرود آمد. کرتون سپس به «بهترین گلدوزی در هالیوود» نگاه کرد تا لباس ابریشمی را با طرح نیلوفر آبی که نماد صلح و هماهنگی است تزئین کند. (در آثار هنری، الهه اغلب نشسته روی تختی از برگ های نیلوفر آبی به تصویر کشیده می شود.)

تیم لباس، از جمله تونی آلسیندور، خیاط داخلی، سپس تکنیک‌های چین‌کاری و تست‌های وزن پارچه را برای «افزودن عنصر جدیدی از ساختار و عمق به پارچه اثیری، شفاف و روان لباس او» آزمایش کردند. لایه‌های پلیسه‌دار روشن، ورودی باشکوه گوانین را تقویت می‌کند، زیرا او با شکوه در راهروی دبیرستان کالیفرنیای شمالی ظاهر می‌شود تا با شاه میمون روبرو شود.

گورونگ در ایمیلی می نویسد: “طراحی لباس با راهنمایی متخصص Joy یک لذت مطلق و یک فرآیند مشترک بود که در آن پیشنهادات متفکرانه و عمدی میشل واقعاً نتیجه لباس ها را شکل داد.” “این نشان دهنده ویژگی های مشابه میشل و گوانین بود: لطف و قدرتی که الهام بخش همه ما بود.”

Yeoh همچنین به الهام بخشیدن به کفش‌های الهام‌گرفته از مد معاصر Guanyin که توسط کرتون و تیمش سفارشی طراحی شده بود، کمک کرد. قبل از اینکه پاهای گوانین زمین را لمس کند، ما درخششی از گوه‌های طلایی و کریستالی او را می‌بینیم که به کفش‌های پاشنه‌دار استلا مک‌کارتنی اشاره می‌کند که یکی از محبوب‌ترین محصولات Yeoh است. کرتون می‌گوید: «آن‌ها پای او را بستند و ظاهری سرگرم‌کننده و مدرن به او دادند.

گوانین در شهر مستقر می‌شود تا وی-چن را تحت پوشش خاله‌ای که در فعالیت‌های عادی شرکت می‌کند، مانند غذا خوردن در بوفه چینی و مونتاژ مبلمان Ikea، راهنمایی کند. او در این نقش، کلاه بیسبال، هودی و عرق‌ریزه‌های Levi’s، Carhartt و Gap می‌پوشد. کرتون الهه زمینی را به “یک سلبریتی واقعا مشهور که در میان مردم عادی قرار دارد” تشبیه کرد و تصور کرد که او تا حد امکان به طرز طنزآمیزی پنهان می ماند. سوپراستار جهانی “کاملاً همراه” بود و خود را نسبت به Free People متمایز کرد. کرتون، با یادآوری واکنش Yeoh به این لیبل، می‌گوید: «این باعث می‌شود نام گروه باحالی باشد».

Guanyin (Yeoh) و Sun Wukong (Daniel Wu) در ظاهر “normie” خود

دیزنی/کارلوس لوپز-کالخا

اگرچه، زمانی که گوانین برای کمک به وی چن از لیدی راکی ​​یا الهه سنگ ها (استفانی هسو) دیدن می کند، کت پشمی صیقلی تری از ویویان چان می پوشد. راکی روی زمین خود را به عنوان یک صاحب جواهرفروشی در محله چینی ها نشان می دهد که با زیرکی کلیشه ها را زیر سوال می برد – و هزینه اضافی می گیرد – با خوشامدگویی به مشتریان در یک ژاکت گلدوزی شده قدیمی که یک فرد کمتر حواسش ممکن است. فکر یک صاحب کسب و کار کوچک چینی می پوشد. اما، برای Guanyin، دوستی از خانه، راکی ​​لایه را جدا می‌کند تا یک ست لباس سرهنگی شیک تک رنگ، آن هم توسط چان مستقر در لس‌آنجلس، را نشان دهد. کرتون می‌گوید: «ما می‌خواستیم استفانی در صورتی پر جنب و جوش باشد، فقط به این دلیل که با ثروت سروکار دارد.

استفانی هسو در چینی متولد آمریکا

دیزنی/کارلوس لوپز-کالخا

برای زره ​​نجیب پادشاه میمون، کرتون با فیلیپ لیم که از کودکی طرفدار این قهرمان بوده، همکاری کرد. کرتون می گوید: «هدف انجام کاری واقعاً مدرن بود.» پاندای کونگ فو کار به قهرمانان مارول و دی سی. لیم که چالش انتقال «تاریخ، اهمیت و گرانش» شاه میمون را به جان می‌خرد، می‌گوید: «ما می‌خواستیم «شاه میمون‌ها» توسط مخاطبان غربی مورد استقبال قرار گیرد، بنابراین او مدام به عنوان یک کاریکاتور برای سرگرمی دیده نمی‌شود. . (او و گورونگ به عنوان مشاوران طراحی کمد لباس نیز شناخته می شوند.)

«چگونه مخاطب جدید را متقاعد می کنید که این شخصیت عادل است سرد? شما باید عاشق باشید و بخواهید با آن حال و هوا داشته باشید.» او ادامه می دهد. برای من، شما این کار را در مد انجام می دهید. شما از مد به‌عنوان وسیله‌ای برای دگرگونی و روایت مجدد چیزها استفاده می‌کنید.»

دانیل وو در نقش شاه میمون

دیزنی/کارلوس لوپز-کالخا

دانیل وو در نقش شاه میمون

دیزنی/کارلوس لوپز-کالخا

لیم که یکی از طرفداران شخصی کت و شلوار تانگ بود، ابتدا به ژاکت یقه ماندارین اشاره کرد که قدمت آن به سلسله چینگ باز می گردد. لیم که یک شلوار فاق مخروطی را تصور می‌کرد، می‌گوید: «می‌خواستم لباس‌های خیابانی را به آن اضافه کنم. “مثلا، می توانید تصور کنید که یک سلبریتی امروز آن را روی فرش قرمز پوشیده است.” لیم توضیح می‌دهد که رنگ سیاه «اقتدار و خرد» پادشاه میمون را نشان می‌دهد، در حالی که ابریشم برجسته دارای یک «موتیف بسیار کم رنگ ابرها و کوه‌ها» است. لیم می‌افزاید: تریم‌های پرپیچ‌دوزی طلایی و الگوهای ارگانیک، همچنین توسط Sichel Studio، «نماینده همه عناصر است: زمین، آسمان، طبیعت». «شاه میمون فرمانروای همه اینهاست. بنابراین ما سعی کردیم تمام این نقوش را به روشی بسیار ظریف و بدون ایجاد حس کاریکاتوری در آن بگنجانیم.

تیم لباس زره را در لایه‌های مدولار ساخت، بنابراین شاه میمون می‌توانست یک شنل قرمز روان برای سخنرانی دربارش بپوشد یا یک سینه‌پوش و کمربند طلاکاری شده برای بیرون رفتن به میدان بپوشد. کرتون می‌گوید، در حالی که روی زمین است، هاله‌ای با اعتماد به‌نفس و فرمان‌بر خود را از طریق «یک ژاکت چرمی‌تر، شیک‌تر، خنک‌تر و بدجنس‌تر و بوت موتوری» ترجمه می‌کند.

زیرا مد به انتقال تأثیر همیشگی و ماندگار این شخصیت‌های افسانه‌ای کمک می‌کند، خواه در لباس‌های آماده بر روی زمین باشند یا در لباس‌های خارج از این جهان جذاب.