مارا روزاک درباره موهای کن و نحوه کنترل موخوره صحبت می‌کند تابستان بیایید

در هر شب معینی در هالیوود، مطمئناً یک لحظه موی الهام گرفته از مارا روزاک را خواهید دید. و امسال، کروازت در جشنواره فیلم کن نیز از این قاعده مستثنی نیست. حتی رطوبت جنوب فرانسه در ماه مه نمی‌توانست با عملکرد ناتالی پورتمن در جوایز شوپارد و همچنین ظاهر خیره‌کننده و صاف میشل یئو روی فرش قرمز، به لطف Roszak، که هر دو مدل موی آنها را برای رویدادهای مربوطه خود ایجاد کرد، به هم نخورد. چنین شاهکاری علمی چشمگیر است، اما برای دوره در دنیای Roszak، جایی که سبک‌های پر زرق و برق و صاف به ظاهری طبیعی برای مشتریان مشهور او (اولیویا وایلد، زوئه سالدانا و جنی اسلیت در میان آنها) تبدیل می‌شوند، همتراز است. وایلد که یکی از مشتریان قدیمی Roszak است، می گوید: «مارا موهای من را خیلی بهتر از من می شناسد. به همین دلیل است که هر زمان که ایده ای داشته باشد، به طور ضمنی به او اعتماد دارم. او واقعا حال و هوای من – و فقدان کامل مهارت‌های آرایش مو – را درک می‌کند و هرگز مرا مجبور به انجام کارهایی که تعمیر و نگهداری زیاد یا شلوغ است، نمی‌کند. من عاشق انرژی آرام و مطمئن مارا هستم که تفاوت زیادی در تجربه من از انجام مطبوعات ایجاد می کند. (من واقعاً امیدوارم حالت کلی او از طریق اسمز روی من تأثیر بگذارد در حالی که او موهای من را اصلاح می کند.)

هنگامی که من شخصاً روزاک را برای قهوه در یکی از معروف ترین هتل های کروازت ملاقات می کنم، آن انرژی فوق العاده خنک قابل لمس است. آرایشگر مهربان، مهربان است و هر ذره بومی لورل کانیون است و با در آغوشی گرم به من سلام می کند. Roszak – که کار خود را در سن 12 سالگی شروع کرد، زمانی که برای اولین بار شروع به آزمایش تکنیک های دمیدن روی موهای دوستانش کرد – اکنون یکی از مالکان سالن Mare در غرب هالیوود است و خط مراقبت از موی خود را از محصولات موی پایدار ایجاد کرده است. RŌZ. اما او واقعا وقتی به او مدل موی وز دار خود را نشان می دهم که از باران و هوای مرطوب خیس شده است، ذهنم را به هم می زند. روزاک دستش را در کیفش می برد و در یک بطری سیاه و مات معجون درست می کند. او در حالی که محصول را روی قفل های من صاف می کند، می گوید: “در ژوئن منتشر می شود، شما خوشحال خواهید شد.” وفادار به حرف او، من از نتایج شگفت زده هستم.

در زیر، Roszak بینش خود را در مورد همه چیزهای مو، تکنیک‌هایی که باید در برنامه‌های روزانه خود بگنجانیم، و ترفندها و نکات کلیدی برای اطمینان از سالم‌ترین موها در تابستان به اشتراک می‌گذارد.

آیا یک لحظه موی مورد علاقه ای که روی آن کار کرده اید دارید؟

یکی از ظاهرهای مورد علاقه من، ظاهری است که در اما استون ایجاد کردم مرد عنکبوتی اولین نمایش در پاریس اما لباسی خیره‌کننده – چیزی که می‌توانست وینتاژ باشد اما سفارشی بود – پوشیده بود – لباس گوچی که حسی گوتیک/وینتیج و در عین حال زنانه داشت و کاملاً عالی بود. من با استفاده از گیره‌های موج انگشت، یک ست برس‌کشیده با فرهای پین ایجاد کردم تا موها به شکل قدیمی هالیوود در بیایند. اسپری مو اسپری کردم، چند دقیقه صبر کردم، سپس گیره ها را برداشتم، فرهای پین را به آرامی برس زدم، سپس همه را به یک باب مصنوعی چسباندم. هنوز هم یکی از ظاهر مورد علاقه من تا به امروز است.

اما استون در مرد عنکبوتی شگفت انگیز اولین نمایش در پاریس، 2012.

عکس توسط استفان کاردیناله/کوربیس از طریق گتی ایماژ

شما تقریباً دو دهه است که برای رویدادهای پرمخاطب ظاهر مو ایجاد کرده اید. چگونه هنگام آماده شدن برای یک فرش قرمز بزرگ یا نمایش برتر، موفقیت را تضمین می کنید؟

من همیشه تاکید کرده ام که چقدر مهم است که با چند ایده برای ظاهر یا مدل مو به مشتری ارائه دهیم. صحبت کردن کامل در مورد آن، اطمینان از اینکه من با مشتری خود در یک صفحه هستم، کلیدی است. من اغلب دوست دارم یک آینه موبایل بالا بکشم تا آنها بتوانند ببینند و بخشی از این روند باشند. اینکه مشتری چه احساسی دارد، قبل از هر رویدادی بسیار مهم است.

من عاشق حالت دادن به موهای اولیویا وایلد هستم. راز ظاهر او چیست؟

بخش بزرگی از کار من یافتن شکل مناسبی است که برای مشتری من کار می کند. وقتی به اولیویا استایل می‌دهم، قسمت جلویی آن واقعاً مهم است و ما شکلی پیدا کرده‌ایم که به زیبایی روی او کار می‌کند. ما به طور مداوم قسمت جلویی (از معبدی به شقیقه دیگر) را می گیریم و آن را به سمت پایین و به سمت صورت او با سشوار خشک می کنیم. این یک حجم ملایم ایجاد می کند که صورت را در آغوش می گیرد، نه یک فوران با حجم فوق العاده گسترده و باز. برای مت گالا امسال، من او را پس از مهمانی دوست داشتم. ما به دنبال حال و هوای لورن هاتون در دهه 70 رفتیم – موهای بسیار دیسکو شیک و الهه سالم. من آن را با یک اتو فر کننده 1.25 اینچی تکان دادم و امواجی با بافت شل ایجاد کردم.

بیایید در مورد نکات مو صحبت کنیم. چه توصیه هایی می توانید برای تابستان به اشتراک بگذارید، زمانی که موها به مراتب غیرقابل پیش بینی تر هستند؟

زمانی که روغن درمانی RŌZ Willow Glen را فرموله کردم، این زمان خاص از سال را در ذهن داشتم. این روغن ارگانیک است – برای مو، پوست و پوست سر زیبا است. روغن کوکوی در آن وجود دارد، یک آنتی اکسیدان طبیعی و محافظ مو، از موهای شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. برای حفظ سلامت و رنگ مو بسیار عالی عمل می کند. به عنوان مانعی در برابر نور خورشید، اقیانوس یا آب استخر عمل می کند که می تواند باعث خشکی و شکننده شدن موها شود. یک نکته این است که آن را روی موهای خشک بمالید – من معمولا روغن را داخل آن می زنم، سپس موهایم را بافته می کنم. سپس پس از یک روز شنا یا ساحل، موهای خود را بشویید تا شروعی تازه به آن ها بدهید.

آیا ماسک های روغنی و روغن های مو برای مو مفید هستند؟ یا اگر بیش از یک بار در ماه استفاده شوند خیلی سنگین هستند؟

من یک طرفدار بزرگ روغن مو هستم. بر اساس تحقیقات خودم، روغن ها یک گام کاملا ضروری برای موهای سالم و زیبا هستند. روغن‌ها مانند درمان‌های باندینگ باعث ایجاد تجمع نمی‌شوند، و هرگز نباید نگران استفاده بیش از حد باشید.

آیا مراقبت از پوست سر واقعاً مهم است یا فقط یک روند گذرا است؟

من معتقدم مراقبت از پوست سر مهم است، اما در حال حاضر، من مجموعه بازاریابی سلامت پوست سر را فوق‌العاده طاقت‌فرسا می‌دانم و بسیاری از مردم را در مورد آنچه لازم است سردرگم می‌کند. از دیدگاه من، من بسیاری از مشکلات سلامت پوست سر را ندیده ام، خارج از تجمع ناشی از استفاده از شامپوی نامناسب یا پوست سر خشک. موارد دورافتاده گاه به گاه وجود دارد، اما آنها فوق العاده نادر هستند. بیشتر از همه، همه به یک شامپو نیاز دارند که به طور کامل پاکسازی کند. من نیاز اساسی به محصولات ترمیم پوست سر ندیده ام. شامپویی که به پوست سر شما فرصت تنفس و بدون تجمع را می دهد، کلید اصلی آن است.

بنابراین بسیاری از مردم در این فصل از سشوار کشیدن موهای خود خسته می شوند، بنابراین به درمان های شیمیایی صاف کننده مانند کراتینه می پردازند. نظر صادقانه شما در مورد این نوع درمان ها چیست؟

در گذشته، من از طرفداران این درمان ها بودم، زیرا موهایم کاملاً وز شده است. اما با گذشت زمان یاد گرفتم که چگونه می توانم آن را تنها با محصولاتی که استفاده می کنم و بدون درمان های شیمیایی به بهترین شکل ظاهر کنم.

من دیگر هیچ درمان صاف کننده مو را توصیه نمی کنم زیرا درک من این است که اکثر آنها پس از اعمال گرما فرمالدئید را در فرمول فعال می کنند. دریافت این درمان ها خطری دارد و توجه به آن قابل تامل است. اگر به این نتیجه رسیدید که ارزش این خطر را دارد، مطمئن شوید که درمان را فقط در یک منطقه کاملاً تهویه‌شده، ترجیحاً با استفاده از ماسک، در بیرون انجام دهید.

در اینجا یک سناریو وجود دارد: شب است، موهای شما عالی است، و یک مهمانی در بیرون برگزار می شود. پانزده دقیقه بعد از مهمانی، هوا مرطوب می شود، موهای شما شروع به وز کردن می کند. چه کاری باید انجام دهید؟

برای این نوع سناریوها باید روغن استایلینگ RŌZ Santa Lucia را در کیف خود نگه دارید. هنگامی که موهای شما در رطوبت شروع به وز کردن کرد، کمی روغن حالت دهنده به آن اضافه کنید، و این کار به سادگی انجام می شود. همچنین می‌توانید کمی بیشتر به کف دست‌هایتان اضافه کنید و موهایتان را کاملاً به صورت یک موی بالرینی محکم و با باز کردن وسط برگردانید (همیشه یک اسکرانچی بامزه همراه خود داشته باشید، زیرا این یک راه آسان برای اینکه موها کمی عمدی‌تر به نظر برسد. ). نکته مهم دیگر: مطمئن شوید که روغن حالت دهنده خود را بیرون از حمام روی موهای مرطوب به عنوان اولین قدم بمالید، به خصوص در هوای مرطوب. متوجه تفاوت بزرگی در نحوه مسدود شدن رطوبت خواهید شد.

کدام اتو و سشوار را دوست دارید؟

من عاشق یک سشوار کلاسیک پارلوکس هستم: آنها سالها و سالها دوام می آورند و در همه نوع مو قوی و قابل اعتماد هستند.

برای انواع موهای خاص – به عنوان مثال، مشتری من، Zoe Saldaña – من با سشوار T3 خود سفر می کنم، که به زیبایی روی موهای او کار می کند تا حجم آن را حفظ کند، زیرا جریان هوای بسیار سبکش دارد و در عین حال موها را با گرما صاف می کند. بدن موهای او را از بین نمی برد، بنابراین برای موهای ظریف تر عالی است.

من از اتوهای تخت و فر کننده GHD استفاده می کنم، به نظر من آنها بهترین کار را دارند. من کنترل دمای آنها را دوست دارم: آنها خیلی گرم نمی شوند و به مرور زمان خاموش می شوند، بنابراین لازم نیست نگران روشن نگه داشتن آنها در تمام طول روز باشید.

خرید موی مورد علاقه شما در داروخانه زیر 20 دلار چیست؟

اسپری مو Elnett تا حد زیادی محصول مورد علاقه من در داروخانه با قیمت کمتر از 20 دلار است – این یک کلاسیک است و برای نگه داشتن نرم و قابل برس زدن به زیبایی کار می کند.

توصیه کلیدی شما برای فردی که می خواهد در درازمدت موهای سالمی داشته باشد چیست؟

محصولات مو مهمترین عامل برای داشتن موهایی سالم در دراز مدت هستند. من هزاران مشتری را در طول سال‌هایی که به‌عنوان یک آرایشگر آرایش می‌کنم دیده‌ام و نکته شماره یک این است: از چه محصولاتی روزانه در خانه استفاده می‌کنند، در فاصله زمانی که من را هر چند ماه یک بار می‌بینند؟ به همین دلیل بود که می خواستم خط خود را ایجاد کنم. من عادت داشتم مشتریانم را با یک «نسخه» به اصطلاح، از محصولاتی که باید برای موهایشان بخرند، می گذاشتم. اما این فرآیند به تنهایی انجام می شود و بسیاری از محصولات هستند که کار نمی کنند یا ضروری نیستند. من می‌خواستم منبعی از حقیقت برای محصولات قابل اعتماد، همه‌کاره، تمیز و با عملکرد بالا، بر اساس دانش عمیق از آنچه مورد نیاز است باشم.