هنرمند امانی هیوود در بهشت ​​نقاش زندگی می کند

شما می توانید ذهن خود را در هنر امانی هیوود از دست بدهید. اکسپرسیونیست انتزاعی متولد برانکس، پروژه های وسیع و در مقیاس بزرگ را نقاشی می کند که من آنها را به عنوان هزارتوها توصیف می کنم، در عین حال آرام و بی نظم. این آثار اغلب دارای پالت‌های رنگی پر جنب و جوش سیاه، آبی، قرمز خونی و سبز عمیق هستند که از خانواده ترینیدادی هیوود الهام گرفته شده است و می‌خواهد مخاطب را با میراث او آشنا کند.

بوم‌های او می‌توانند ضخامت پنج تا شش فوت داشته باشند و صدها لایه رنگ را تحمل کنند و خطوط پهن را ضخیم و برای همیشه خیس نشان دهند. هیوود ضخامت لایه‌های رنگ را با ضخامت فایل درمانی خود مقایسه می‌کند – البته اگر او برود. او می گوید: «هنر من برای من درمان است دبلیو. “این تمام چیزی است که من با خودم صحبت می کنم در حالی که مشغول فعالیت بدنی هستم.” واضح است که کار او محصول یک فیزیکال شدید است، که همه آنها با تکنیک هایی مانند ریختن، چکیدن، پرتاب کردن و پاشیدن روی بوم تعریف می شوند – مخمصه ای از عناصر که با دید هیوود منجر به هماهنگی و کنترل می شود.

هیوود می گوید: «وقتی نقاشی می کنم از تمام بدنم استفاده می کنم. او با بیش از شش فوت قد، «دامنه حرکتی دیوانه‌وار» دارد، وقتی مانند یک دانشمند دیوانه کار می‌کند، همه جا پخش می‌شود. «روی دست‌ها و زانوهایم می‌روم. به سقف می پرم. به دیوارهای مقابل دست می گیرم.» او می گوید. تمام این درگیری فیزیکی برای ایجاد چیزی است که او «نشان خود» می‌نامد، روی قطعه. این سبک امضای اوست. هنگام بازدید از استودیوی خانگی او در بروکلین، شواهدی از روند او در همه جا وجود دارد. در یک گوشه جایی قرار دارد که به وضوح فضای کاری یک نقاش است. شاخی از قلم موها روی میزها پر شده است، برزنت های رنگی روی زمین را می پوشانند، رگه های اکریلیک باقی مانده روی دیوار را خالکوبی می کنند. این کابوس صاحبخانه است، اما پناهگاه یک هنرمند.

با حسن نیت از امانی هیوود

در میان این همه عظمت، دقت در نقاشی های هیوود وجود دارد. یا در زیر لایه‌ها یا با برجستگی آرام، چیزی است که او آن را «چرخش» می‌نامد که با استفاده از پاستل روغنی کره‌ای یا رنگ اسپری ایجاد شده است. این چرخش ها که کمی شبیه به زبان شکسته هستند، روی بوم شنا می کنند، هم یکنواخت و هم در حرکت. نوارهای مومی شکل اشاره ای به نارساخوانی هیوود است. او می‌گوید: «حروف حركت در فضا برای من بسیار سخت است. «چرخش‌هایی که می‌بینی، این من هستم که می‌نویسم» یا نوشتن چه حسی دارد. او می‌خواهد که چرخش‌ها حس کنجکاوی را برانگیزند، و برخی به عنوان پایه‌ای برای کلمات در عناوین نقاشی‌اش وجود دارند.

هیوود با توجه به نشانه‌هایی از هنرمندان انتزاعی دیگر مانند مارک روتکو، جکسون پولاک و ویلم دی کونینگ، می‌خواهد این نقاشی‌ها به‌عنوان یک “آزادسازی مراقبه” عمل کنند، در درجه اول شبیه به تمرین روشن کردن شمع، تمرکز انرژی شما بر روی شعله رقص. و اجازه دهید ذهن شما آزادانه پرسه بزند. من می‌خواهم به همان احساس سرگردانی در قطعاتم اجازه بدهم، از عناوین و توصیف‌ها به عنوان انگیزه‌هایی برای تفکر یا استدلال مراقبه استفاده کنم.» او نیز مانند روتکو، نقاشی‌هایی را ترجیح می‌دهد که پایین روی زمین آویزان شده باشند تا احساس کنید در حال «انتقال» یا «ایستادن در یک پورتال» هستید.

هیوود از معاصران خود نیز الهام گرفته است، به ویژه همکارانش در فضای جمعی هنرمندان Lower East Side LAAMS. کار در آنجا به من امکان می دهد با افرادی ارتباط برقرار کنم که به من کمک می کنند تا خودم را بیان کنم. من هرگز خلاقانه در آنجا گرسنه نمی شوم. در میان هنرمندان یک مزیت رقابتی وجود دارد که “چه کسی می تواند طولانی ترین زمان را ادامه دهد”، که می تواند تمرین خود را حتی در روزهایی که احساس می کنند انگیزه ندارند اجرا کنند. هیوود به شوخی می گوید: «ما یکدیگر را برای ادامه کار قلدری می کنیم. “به عنوان هنرمند، همه ما می خواهیم با هم ارتباط برقرار کنیم تا احساس تنهایی نکنیم. من و دوستانم از طریق هنرمان این جوامع را پیدا می کنیم.»

LAAMS اغلب محل برگزاری نمایشگاه های مختلف هیوود نیز می باشد. اولین او ویترینی از چهار قطعه بود که در آپارتمان قدیمی‌اش خلق کرد: «این کار را در اتاقم انجام دادم». من اسمش را اینطور گذاشتم چون می‌خواستم مردم بدانند که شما به یک استودیو شیک نیاز ندارید. فقط کار را انجام دهید،» او می گوید. این نمایشگاه شامل چرخش سنگین بود برای خود نامی بسازید و آن را در سراسر شهر اسپری کنید، درون نگری در خود تبلیغی و همچنین شب های آخر در اتاق من با استفاده مجدد، نمایشی در مورد انتشار مداوم بخارهای رنگ اسپری هیوود (عملی که هم اتاقی قدیمی او از آن متنفر بود).

هیوود همچنین یک نمایشگاه LAAMS به نام برگزار کرد نقاشان بهشتبا چهار اثر بزرگتر دیگر او. یکی از قطعات، ادراک، قصیده ای است برای هنرمند بارنت نیومن، با استفاده از یک خط ثابت برای جداسازی پارادوکس ها و خلق دو اثر که به عنوان یکی در کنار هم قرار می گیرند. در این نمایشگاه همچنین شلوارهای نقاش طراحی شده توسط هیوود به نمایش گذاشته شده است، که بازگشتی به اولین شکل هنری عشق او، مد است. هیوود درباره عنوان نمایشگاه می گوید: «من فقط نقاشی نمی کنم. من ایده خود را از بهشت ​​نقاشی می کنم.

هیوود در حال حاضر روی یک کتاب هنری کار می کند که قرار است در سال 2023 منتشر شود و 50 تابلوی بوم بزرگ و نقاشی های کوچک او را فهرست بندی می کند. این کتاب همچنین دارای عکس های پیشرفت کار و همچنین مصاحبه با هیوود و هنرمندان دیگر است. مثل همیشه، می‌توانید کارهای بیشتری از هنر او را در LAAMS در Lower East Side منهتن بیابید.