نیکول کیدمن در مراسم مت گالا 2023 یک لباس شنل 20 ساله به تن کرد

بایگانی‌ها برای مراسم Met Gala 2023 باز شد و خانه‌های سابق کارل لاگرفلد لباس‌های دهه‌های گذشته را به امانت گذاشتند تا تصویری از حرفه‌ی این طراح را خلق کنند. نیکول کیدمن یکی از شرکت کنندگان زیادی بود که دوشنبه شب با ظاهری غرق در تاریخ وارد موزه هنر متروپولیتن شد، اما شاید تنها کسی بود که روی فرش قرمز بخشی از اولین زندگی لباس آنها بود.

کیدمن با لباس صورتی ملایم از پارچه ابریشمی پوشیده از 250 پر شترمرغ صورتی و بیش از 3000 کریستال نقره و پولک‌های پولکی به پله‌های متد آمد. اگر این لباس آشنا به نظر می رسد، ممکن است به این دلیل باشد که کیدمن قبلاً آن را پوشیده است، البته نه روی فرش قرمز. در سال 2004، این بازیگر لباس “Chanel N. 5, the film” را پوشید، یک تبلیغ سه دقیقه ای برای عطر معروف به کارگردانی باز لورمن، که کیدمن تنها سه سال قبل با او کار کرد. آسیاب سرخ. این ویدئو که ساخت آن 33 میلیون دلار هزینه داشته و هنوز هم گران ترین تبلیغ تا به امروز است، کیدمن را در نقش ستاره زنی ایفا می کند که در اوج شهرت از چشمان عموم فرار می کند. هنگامی که با مردی ملاقات می کند که توسط رودریگو سانتورو، بازیگر برزیلی به تصویر کشیده شده است، در میدان تایمز می دود، لباس صورتی که پشت سرش شناور است. این دو به سرعت عاشق هم می شوند، اما متأسفانه دیری نمی گذرد که کیدمن او را پشت سر می گذارد تا در کانون توجه به زندگی خود بازگردد.

در حالی که کیدمن در فرش قرمز مت گالا بود، با لالا آنتونی درباره روند ساخت لباس بیست سال پیش برای تبلیغ صحبت کرد. او به یاد می آورد که «بارها آن را نصب کرده است» و هنوز هم طرح هایی از زمانی که لاگرفلد طرح را درست در مقابل او کشید. او گفت: «فکر می‌کنم عشق عمیق من به کارل از این دوران با هم گذشت. این بازیگر همچنین تاکید کرد که می خواهد ماهیت ماندگار یک لباس مجلسی را نشان دهد. او گفت: “اگر از آنها مراقبت کنید و آنها را دوست داشته باشید، آنها بی انتها هستند.” این که بیست سال بعد بتوانید همان لباس را بپوشید و همچنان پابرجاست… هوس انگیزی در آن وجود دارد و به اندازه یک پر سبک است، بسیار راحت است، و همه آن دست ساز است. این کوتور است.»

مایکل باکنر/ورایتی/گتی ایماژ

کیدمن همچنین اشاره کرد که رنگ صورتی انتخاب واضحی برای لاگرفلد در هنگام طراحی برای کیدمن بود. او گفت: «به یاد دارم که او یک سال برای اسکار برایم یک لباس صورتی درست کرد ووگ. وقتی طراحی می کرد، همیشه دوست داشت من را در صورتی کمرنگ ببیند.»

این بازیگر لباس خود را در Met Steps به نمایش گذاشت و در کنار همسرش کیت اوربان عکس گرفت. در یک نقطه، کیدمن به لورمن برخورد کرد، که او نیز در مراسم گالا حضور داشت، و برای گردهمایی کاملاً «فیلم» آماده شد، و واقعاً این لحظه را کامل کرد.

Kevin Mazur/MG23/Getty Images Entertainment/Getty Images