نمایش NYFW کیم شویی جشن دیدنی از فرهنگ آسیایی بود

سال گذشته ، طراح چینی-آمریکایی کیم شویی ، به دلیل نداشتن عبارت بهتر ، منفجر شد. در بحبوحه همه گیری و جنبش Black Lives Matter ، ناگهان حملات خشونت آمیز علیه مردم آسیا ، به ویژه سالمندان ، افزایش چشمگیری پیدا کرد. والدین او ، که در رم زندگی می کردند ، جایی که او بزرگ شده بود ، علاقه مند به مهاجرت به ایالات متحده بودند ، اما در سفر به نیویورک ، پدرش به او نشان داد که او از بیرون رفتن شب می ترسد. شویی در محله چینی های منهتن ، در خیابان بایارد زندگی می کرد-درست جایی که یک زن 55 ساله آسیایی مورد تعرض قرار گرفته بود. و صنعت مد ، جایی که شویی زندگی خود را در آن بنا کرده است ، شغل خود را ، و اشتیاق خود را در زیر نام تجاری کیم شویی ، هنوز هم به نمایندگی ، دید و تنوع واقعی آسیایی و آسیایی-آمریکایی فشار نمی آورد. زنان آسیایی در هر مرحله به سادگی سکوت می کردند ، زیرا نماینده نبودند یا در گفتگو حضور نداشتند.

اما با گذشت زمان و در حالی که شویی با دوستان خود صحبت می کرد ، دردی که منجر به سرخوردگی اولیه او شد ، کاهش یافت. او می تواند مکالمات طولانی با هنرمند جان یویی ، یا فعال و مدل Jeannie Jay Park داشته باشد. از طریق این گفتگوها ، او به این نتیجه رسید که تلاش بعدی او ریشه در خشم ندارد ، بلکه در عوض جشن وحدت و خلاقیت آسیایی خواهد بود.

نتیجه مجموعه بهار 2022 او بود که در آخرین روز هفته مد نیویورک در Spring Studios نشان داده شد. دو ساعت قبل از شروع باند ، شویی با ناوگان مدل هایی که اکثر آنها آسیایی تبار بودند ، در پشت صحنه حضور داشت. این طراح در ابتدا قصد داشت در یک نمایش تمام آسیایی شرکت کند ، اما تصمیم گرفت که نمی خواهد کسی را حذف کند.

شویی به من گفت: “در این فصل جشن زنان با پیشینه آسیایی ، به ویژه با زمینه های مختلف و مخلوط ، بسیار مهم بود.” اما وقتی مدلها آمدند و با من تماس گرفتند و می خواستند در این کار شرکت کنند ، نمی توانستم نه بگویم. “

موضوعات زیبایی و خلاقیت آسیایی هنوز در نمایش پابرجا بود ، ظاهر آنها از لباس های سنتی چینی ، مدهای Y2K و بازی با ایده های کیچ و فانتزی غربی الهام گرفته بود. در مورد دومی ، شویی با غرب وحشی مسخره کرد – نام خود را با الماس درخشان بر روی کلاه های کابوی قرار داد و لباس هایی با چاپ سنتی چینی با اژدها و شکوفه های گیلاس به تصویر کشید. او می گوید: “مد دارای سابقه ای است که طراحان غربی چشم اندازهای شرقی را فریب داده اند.” “فقط به گالیانو نگاه کنید. در این فصل ، من می خواستم آن را به شیوه ای بازیگوش تغییر دهم – اگر ما این چیزهای غربی را در نظر بگیریم و از دیدگاه شرقی به آنها نگاه کنیم ، چطور؟ “

شویی همچنین در سبک های رفت و برگشتی-تاپ دستمال ، مینی دامن پوست مصنوعی ، شلوار چاپ صورتی داغ-که با نام تجاری کیم شویی مترادف شده است ، ترکیب شده و افرادی مانند بلا و جیجی حدید ، کاردی بی و کایلی جنر را به این سمت سوق داده است. برای محصول خود رقابت کنید او در حالی که می خندید گفت: “تعدادی بریتنی اسپیرز آنجا بودند.” “من بعضی از تاپ ها را دوست داشتم ، او آن را پوشیده بود.” (یک جفت شلوار تاپ دار با کریستال لباس بدن “سمی” اسپیرز را به یاد می آورد – مطمئناً به زودی شلوارهای یکی از حدیدها را خواهید دید.)

انرژی مثبت شویی که پس از فروکش کردن ناامیدی او در یک سال سخت به لباس او تزریق می شد ، در سراسر ارائه قابل مشاهده بود – تا انتها ، زمانی که Azealia Banks باند را پوشید و لباس صورتی تکان دهنده ای با آستین های کشیده و زرق و برق دار بسته بود. در حالی که Fiffany Luu ، Justine Mae Biticon و طراح Yeha Leung راه می رفتند ، جمعیت با صدای بلند صدای موسیقی را می خواند و می خواند.

شویی در مورد مفهوم خود برای یک نمایش با تمرکز آسیایی گفت: “من نمی خواهم با انگشت اشاره کنم.” “اما زنان آسیایی باید در گفتگوهای مربوط به تنوع گنجانده شوند. چیزی که ما با آن روبرو هستیم کمی متفاوت است و این باعث شد احساس کنم باید در مورد آن چیزی بگویم. اما من هنوز می خواستم که این فقط ادای احترام به زیبایی آسیایی باشد. وقتی بزرگ شدم ، هرگز نتوانستم آن را ببینم. من هرگز چنین چیزی نداشتم. ”

پشت صحنه در نمایشگاه NYFW کیم شویی در بهار 2022. عکس توسط Serichai Traipoom برای W مجله