لایه های مختلف درب ضد سرقت

درب ضد سرقت به دلیل عملکردی که از آن برای جلوگیری از سرقت و ورود های غیر مجاز انتظار داریم، از لایه های فلزی و چوبی مقاوم و مستحکم مختلف تشکیل شده است. این لایه ها بطور کلی باعث ارتقای مقاومت و دوام درب در برابر عوامل آسیب زننده خواهند شد و درب را در برابر ابزاری مانند دیلم مستحکم تر خواهد کرد.

ديگر ويژگي هاي درب ضد سرقت به منظور ارتقا کيفيت لايه هاي بيروني و دروني درب به منظور استفاده درمکان هاي مرطوب و يا صنعتي و اماکن خاص از پوشش هاي ضد رطوبت, ضد اسيد استفاده می شود که بعنوان ويژگي هاي پنهان و غير قابل رويت این درب ها شناخته می شود.

 در معرفی درب ضد سرقت اولین نکته این است که درب های ضد سرقت با درب های ساده ومعمولی تفاوت هایی دارند که این تفاوت های اصلی واساسی در قفل ولولا,مواد سازنده,جنس و ایمنی می باشد. ابتدایی ترین نقش این درب ها این است که فضای داخل وبیرون را ازهم جدا می کند ونقش دیگر اینکه که عایق صدا وحرارت تا دمای 800 درجه سانتی گراد می باشد و دربرابر وقایع طبیعی وغیر طبیعی مثل فشارها وتنش ها وبرش ها وزلزله وآتش سوزی مقاومت زیادی ازخود نشان می دهند و در واقع ضد اسید وضد رطوبت وضد مته و…

لایه میانی درب ضد سرقت

به علت داشتن لایه میانی فلزی از جنس فولاد و چهارچوب فولادی در این درب های ضد سرقت مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و حریق دارند. تولید درب ضد سرقت فلزی و چوبی در تهران باعث شده تا تمام مصرف کنندگان بتوانند به راحتی به این تولیدات دسترسی داشته باشند. فروش به صورت اینترنتی امروزه طرفداران زیادی دارد و در این روش محصولات و قیمت ها به صورت یکجا و خیلی سریع به نمایش گذاشته می شود و مشتری می تواند با مقایسه آن ها در کمترین زمان و تنها با زدن چند کلیک شاده سفارش خود را به صورت عمده و با نرخی ارزان تر ثبت کند.

درب ضد سرقت ارزان چینی با کیفیت پایین واردات خوبی را در ایران داشته است ولی آیا به راستی به درب ضد سرقتی که ضخامت فلز های داخلی آن چهار دهم میلی متر می باشد می توان به عنوان مهمترین قسمت ورودی آپارتمان و ورودی واحد استفاده شود و آیا خرید این نوع درب ها برای بعضی از سازندگان فقط یک نوع رفع تکلیف می باشد.

همانطور که در تعریف درب ضد سرقت گفتیم در ساختار بدنه این نوع درب یک لایه فلزی ضد اسید و ضد برش به کار می رود که بستگی به نوع کاربرد درب از یک یا دو و یا چند لایه ورقه استفاده می شود که بین دو لایه روکش چوبی و یا MDF قرار می گیرد.

معمولا استاندارد ضخامت این لایه فلزی بین یک تا دو میلیمتر می باشد و در زمان انتخاب درب ضد سرقت از ضخامت و تعداد لایه های فلزی به کار رفته اطمینان حاصل کنید زیرا این لایه در مستثنی کردن این درب با درب های معمولی نقش به سزایی دارد. جز اصلی ظاهری درب هاب ضد سرقت به شمار می رود که اصلی ترین نقش آن جلوه و زیبایی است.

البته اگر محدودیتی در قیمت درب ضد سرقت داشته باشید باید بدانید که معمولا جنس ام دی اف قدری گران تر است اما انتخاب ام دی اف با وجود زیبایی دردسرههایی هم دارد. لولاها جزو اجزای دیگر درب ضد سرقت سازه چی محسوب می شوند که معمولا از دو طرف مخفی هستند و این موضوع مانع از باز شدن درب ضد سرقت سازه چی به وسیلهی اهرم کردن لولا می شود.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تولید درب های ضد سرقت فلزی در ایران بسیار محدود می باشد. کشور چین بیشتری تولید کننده و نیز صادرکننده این نوع از درب به ایران خواهد بود. ماده اصلی تشکیل دهنده درب های ضد سرقت چوبی همان چوب است که با فلز نیز ترکیب می شود. درب ضد سرقت به دلیل ساختار مستحکم تری که نسبت به درب های معمولی دارد امنیت بیشتری را ایجاد می کند.

حتی درب هایی که دارای حفاظ آکاردئونی هم هستند نمیتوانند در این اندازه امنیت بر قرار کنند.درب های ضد سرقت از نظر ساختار داخلی ، قفل و یراق آلات و غیره با سایر درب ها متفاوت است و همین دلایل باعث برتری درب های ضد سرقت شده است.

چهارچوب درب ضد سرقت

چهارچوب دارای جنس و سایزهای متفاوت است که بسته به نوع درب و محل مورد نظر باید گزینه مناسب را نتخاب و تهیه نمایید. البته در حال حاضر از ورق های 2 میلی متر هم در صورت درخواست خریدار استفاده می شود، اما می توان گفت در صورتی که همه نکات لازم هنگام نصب رعایت شود ورق 1.5 میلی متر هم می تواند امنیت لازم و قابل قبول را ارائه دهد.

درب ضد سرقت همان گونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.

برای گرم کردن یا سرد کردن خانه مقدار زیادی انرژی و مقدار زیادی هزینه صرف می شود. همانطور که گفته شد کیفیت بخش فلزی (اسکلت) درب ضدسرقت در میزان امنیت درب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، این امنیت در گرو عوامل زیر می باشد.

منبع مطلب: سایت افرامهر https://aframehr.com