فینالیست های جایزه صنایع دستی بنیاد Loewe در موزه نوگوچی نیویورک فرود می آیند

برای اولین بار، بازدیدکنندگان موزه نوگوچی در کوئینز، نیویورک متوجه خواهند شد که استودیوی سابق مجسمه ساز مشهور ایسامو نوگوچی به روی عموم باز است. مناسبت: برای نمایش آثار 30 فینالیست جایزه صنایع دستی بنیاد Loewe 2023، جایزه ای که دیدگاه و تخصص صنعتگران و هنرمندان سراسر جهان را به رسمیت می شناسد.

اکنون در ششمین سال خود، این جایزه در خدمت تمرکز بر کار وقت گیر صنایع دستی مدرن و اهمیت آن در هنر، طراحی و فرهنگ است. 30 نامزد نهایی جایزه امسال که از بین بیش از 2700 ارسال شده انتخاب شده اند، نماینده 16 کشور و منطقه در سراسر جهان و همچنین طیف وسیعی از رسانه ها از سرامیک و کارهای چوبی تا منسوجات و فلز بودند. برنده سال 2023 که توسط فران لبوویتز و جاناتان اندرسون در نوگوچی در روز سه شنبه 16 مه اعلام شد، هنرمند ژاپنی اریکو اینازاکی است که برای قطعه سرامیکی پیچیده خود برنده شد. متانویا.

اندرسون، اینازاکی و لبوویتز.

با حسن نیت از Loewe

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، این مجسمه که اکنون در موزه به نمایش گذاشته شده است، «از طریق تجمع اشکال کوچکی که در سطح متبلور اثر به هم می پیوندند» ساخته شده است. هیئت داوران – متشکل از چهره‌های برجسته در دنیای طراحی، معماری، روزنامه‌نگاری، نقد و سرپرستی موزه – تحت تأثیر تکنیک سرامیکی قرار گرفتند که می‌گویند قبلاً هرگز به کار نرفته‌اند. اندرسون، به طور خاص، از ماهیت نامشخص قطعه لذت می برد. او در مصاحبه ای گفت: “چیزی که در مورد آن کار دوست دارم این است که شما نمی دانید از چه چیزی ساخته شده است.”. حس فوق‌العاده‌ای از اضطراب دارد که من کاملاً آن را دوست دارم. و در عین حال یک عمق میدان وجود دارد که بسیار غیرعادی است. شما احساس می کنید که می توانید در آن گم شوید.”

علاوه بر اینازاکی، بنیاد Loewe نیز دو نام ویژه به نام های Dominique Zinkpè و Moe Watanabe را برای کارشان به رسمیت شناخت. ناظران و سطح انتقال، به ترتیب.

متانویا توسط اریکو اینازاکی، 2019.

با حسن نیت از Loewe

ناظران توسط Dominique Zinkpè، 2022.

با حسن نیت از Loewe

سطح انتقال توسط مو واتانابه، 2022.

با حسن نیت از Loewe

اندرسون در ابتدا این جایزه را در سال 2016، تنها چند سال پس از تصدی خود در Loewe، تأسیس کرد. طراح گفت: «از زمانی که به Loewe پیوستم، این پروژه را در پشت سر خود داشتم دبلیو در سال 2017. «این یکی از اشتیاق من است. من صنایع دستی را جمع آوری می کنم. به من الهام می‌دهد.» اندرسون با دریافت این جایزه امیدوار بود که نور جدیدی بر ماهیت هنری و زیبایی صنایع دستی بتاباند، چیزی که او احساس می کند اغلب نادیده گرفته می شود. او گفت: «مردم این ایده را از صنایع دستی دارند. “این می تواند جواهرات بسیار بد یا چیزهای بسیار بد دیگری باشد.” به نوبه خود، اندرسون اغلب در مجموعه‌هایی که برای Loewe ارائه می‌کند، مهارت‌های خود را جشن می‌گیرد. مجموعه لباس‌های مردانه پاییز/زمستان 2023 این برند، کت‌هایی را دید که از فلز چکش خورده و چرم به‌صورت چین خورده ساخته شده‌اند. پس جای تعجب نیست که این جایزه یک تلاش مهم برای طراح است. او پیش از مراسم افتتاحیه در سال 2017 گفت: «این تنها یکی از پروژه‌هایی است که امسال انجام می‌دهیم. اما این یکی از پروژه‌هایی است که بیشترین معنا را دارد، زیرا درباره مد نیست.»

نمایشگاهی که آثار هر 30 فینالیست امسال را برجسته می کند، اکنون تا 18 ژوئن در موزه نوگوچی و همچنین به صورت آنلاین در craftprizeexhibition.loewe.com در معرض دید عموم قرار دارد.

N Kubota، با حسن نیت از Loewe