شارون دانکن-بروستر در مورد نقش “دون” تغییر جنسیت خود فکر می کند

تپه، بازخوانی سینمایی بسیار مورد انتظار دنیس ویلنوو از رمان بنیادین فرانک هربرت ، نه تنها یک حماسه پر از اکشن با کرم های غول پیکر است ، بلکه یک بازی پیچیده از استراتژی است که در سطح استراتوسفر با دشمنی سلطنتی انجام می شود. در مرکز گریز نقشه و دوئل داستان ، دکتر لیت کینز ، شارون دانکن-بروستر قرار دارد. در ظاهر ، او یک بوم شناس است که وظیفه دارد خانواده Atreides را با منطقه نابخشودنی سیاره بیابانی Arrakis آشنا کند ، اما در زیر ، وفاداری های متضاد را با جناح های متعدد ، از جمله Fremen بومی ، که علیه استعمار خانه خود شورش می کنند ، پنهان می کند.

پس از ایفای نقش کوچکی در Rogue One– و تبدیل شدن به اولین زن سیاه پوست که نقش سخنرانی انسانی در جنگ ستارگان فیلم-دانکن-بروستر با به تصویر کشیدن شخصیتی که در اصل به عنوان یک سفیدپوست نوشته شده بود ، بار دیگر تاریخ خواهد شد. او آماده پذیرایی بالقوه سمی است که چندان بی شباهت به پاسخ به ظاهر او در آخرین حق امتیاز کهکشانی اش نیست ، اما چیزی که او واقعاً پیش بینی می کند ، رسیدن طولانی مدت پروژه بزرگ او تا به امروز است. دانکن بروستر در تماس زوم از خانه اش در لندن اعتراف کرد: “سندرم ایمپاستر برای مدتی شروع شد.” “اما با گفتن این ، قسمتی از وجود من احساس می کرد ، بله ، این همان چیزی است که شما همیشه می خواسته اید ، و شما اینجا هستید ، دختر! صاحب آن شوید ، از آن لذت ببرید و زندگی کن. » با تپه این بازیگر سرانجام قرار است به سینماها برود ، اما اهمیت شخصیت خود و چالش های فیلمبرداری در شرایط سخت را نشان می دهد.

فیلمبرداری در صحرا چالش برانگیز بود؟

هنگامی که یک لباس مجلسی پوشیده اید و از رفتن به توالت ناامید هستید!

من تصور می کنم لباس های جنجالی که می پوشید به همان اندازه که در کتاب توصیف شده بود با صحرا سازگار نبود.

آنها به هدف واقعی خود عمل نمی کنند ، اما ما به آنها عادت کردیم. اگرچه آنها به طور خاص برای ما مناسب بودند ، اما عناصری وجود دارند که در ابتدا دشوار بودند. بعد از مدتی با بدن ما سازگار شد. مانند یک کفش خوب مناسب است ، فقط کمی کشیده شده است. باید اعتراف کنم ، با پوشیدن لباس شخصی احساس بسیار خوبی داشتم.

من مجبور بودم یک دویدن طولانی را در طول یک تپه شنی انجام دهم و به من گفته شد که تا زمانی که سوت را نشنوی ، دویدن را ادامه ده. چون می دویدم [and] باد در جهت مخالف می آمد ، من سوت را نشنیدم ، بنابراین فقط روی یک تپه شنی می دویدم. اما من آن را دوست داشتم ، و واقعیت این بود که به آن سوی تپه ها برخورد می کردم و ماشین ها و تریلرها و همه چیز را می دیدم. این جهان دیگری است در مقایسه با طرف دیگر ، که این پس زمینه زیبا و مسحور کننده وادی روم و ابوظبی بود. فوق العاده بود این به من این احساس را داد که من فقط این نقطه کوچک در یک کهکشان بزرگ هستم. بسیار متواضع ، اما در عین حال ، بسیار گرم.

شما با علمی تخیلی غریبه نیستید. چرا خود را مجذوب آن ژانر می کنید؟

من به تجلی اعتقاد عمیقی دارم. شخصی حدود شش ، هفت سال پیش به من گفته بود: “دوست داری بعدش چه کار کنی؟” و من گفتم: “من دوست دارم به فضا بروم.” ناگهان ، این مشاغل به تازگی به وجود آمد! [I had] یک روز فیلمبرداری ادامه دارد جنگ ستارگان: سرکش یک، اما حضور من در آن روز به این معنی بود که من اولین زن سیاه پوست هستم که در هر یک از آنها صحبت می کنم جنگ ستارگان نهادهای سینمایی درست مثل … چی؟ وقتی کسی آن را به من جلب کرد ، گفتم: “شوخی می کنی؟” تنها شخص دیگر ، دیاهان کارول است که در مراسم ویژه کریسمس تلویزیونی حضور داشت. او تنها کسی است که جدا از من است.

وقتی به چنین چیزی دست پیدا می کنید چه احساسی دارید؟ آیا از اینکه در خط مقدم این نقطه عطف قرار داشتید سپاسگزار هستید یا از اینکه این مدت طول کشید ناامید شدید؟

در ابتدا ، من در صحت آن تردید داشتم ، زیرا گفتم: “مطمئناً نه ، حتماً کسی وجود دارد.” من گفتم ، “لطفاً ، آیا کسی می تواند مرا مطلع کند؟ و همه برگشتند و گفتند:” نه. “در تمام این سالها ، چگونه این امکان وجود دارد؟ بنابراین برای من ، افتخار این است که نفر اول باشم ، اما در واقع ، این یک واقعی است ناامیدی بزرگی که ما تا کنون به آن رسیده ایم ، زیرا نباید اینگونه باشد. این زنگ خطر را به صدا در می آورد و وضعیت صنعت را نشان می دهد. اوضاع در حال تغییر است اما بسیار آهسته است. و کارهای زیادی باید انجام شود در مورد افراد سفیدپوست فرصتی برای نشان دادن این که ما می توانیم هر کاری را که بقیه در حال حاضر انجام می دهند انجام دهیم.

شارون دانکن-بروستر توسط سیمون لیپمن عکاسی کرده است.

جهان بسیار گسترده است و با این وجود همه داستانها در مورد سفیدپوستان است.

در دنیایی که همه چیز ممکن است ، چگونه است که همه داستانهایی که به اشتراک می گذاریم درباره سفیدپوستان است؟ اگر ما آن را از جهت دیگر بگیریم ، بحثی وجود دارد که می گوید شما از نشان دادن برخی افراد سفیدپوست در فضا خوشحال هستید ، و از نشان دادن برخی از افرادی که سفید نیستند در نمایش درام خوشحال می شوید. با این حال ، شما واقعاً خوشحال نیستید که به افرادی که سفید پوست نیستند نشان دهید همین الانبه همه ما بسیار آگاه هستیم که ما یک جامعه چند فرهنگی هستیم. بنابراین چرا وقتی تلویزیون را روشن می کنم ، اگر چیزی را با سیاه یا قهوه ای ببینم ، همه آنها جدا از هم هستند؟ شما هرگز سرب سیاه مرد یا همتای زن آسیایی را نمی بینید. من می گویم فرمول هایی که به ما اجازه کار می دهند در 50 سال گذشته تغییر چندانی نکرده است. شما باید ما را در یک درام دوره ای ببینید زیرا می گوید: “آن زمان بود ، اکنون نیست. این همان چیزی است که اتفاق افتاده است و ما معمولاً مظلوم واقع می شویم یا در حال مبارزه هستیم یا رنج می بریم. “

چگونه دیده اید که همه چیز تغییر کرده است؟

در حال حاضر با ابرقهرمانان ، پروژه هایی مانند این داریم شانگ چیبه ما افرادی مثل جما داریم [Chan] و بندیکت [Wong] که مجری فوق العاده ای هستند و من با هر دو آنها کار کرده ام. واقعاً جالب است که ببینم افرادی که در حال برخاستن هستند افرادی هستند که من در مدت زمان طولانی آنها را می شناسم و برای آنها احترام قائلم ، که باید 10 ، 20 سال پیش به آنها فرصت داده می شد. بنابراین ، چیزی در جایی خراب شده است که حتی نباید برطرف شود ، بلکه باید دوباره اختراع شود. به نظر می رسد که برخی از شرکت های فیلمسازی در حال پیشرفت هستند ، اما در واقع هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

که در تپه، Liet Kynes در اصل به عنوان یک مرد نوشته شده است. آیا در مراحل بازیگری جنسیت شخصیت مشخص شده است؟

به طور معمول ، می گوید “به عنوان مرد/زن شناخته می شود” ، و من معتقدم چیزی در آن وجود نداشت [character] خرابی که اظهار داشت دکتر Kynes مرد است. اولین باری که این کار را انجام دادم ، به من گفتند ، “شما برای این قسمت بالا می روید.” من کامپیوتر را تایپ کردم ، “دکتر. Liet Kynes ”، و این عکس یک مرد سفید پوست روی صفحه من ظاهر شد. اما این برای من مشکلی نیست. من سالها در تئاتر بودم و بسیاری از بازیگران کور رنگ و همچنین افرادی که به عنوان زن و مرد دو برابر می شوند ، فعالیت می کنند. من به آن نگاه کردم و گفتم: “باشه پس پسره ، درسته؟ بعدش چیه؟ شخصیتش چطوره؟” این اولین بندر تماس من بود و همیشه اولین بندر تماس من خواهد بود ، زیرا من برای بازی در نقش شخصی که به طور تصادفی یک انسان است ، تست می زنم. این شخص این خصوصیات را دارد ، این تحصیلات ، من می توانم همه این کارها را انجام دهم. تنها کاری که در حال حاضر نمی توانم انجام دهم این است که ریش را بلند کنم. [Laughs.] اما جدا از رنگ پوست ، همه چیز به همان شکل باقی می ماند.

من می دانم که بحث های زیادی در مورد نحوه تأثیرگذاری روی خط داستان وجود دارد ، و من صادقانه می دانم و معتقدم که دنیس [Villeneuve] خوب فکر کرد و کار کرد از بین تمام شخصیت هایی که آنها می توانند این انتخاب را انجام دهند ، دکتر Kynes شخصیت درستی بود زیرا واقعاً بر قصه گویی تأثیر نمی گذارد. من می دانم که دنیس گفت که او می خواهد بازیگران متنوعی داشته باشد ، و در آن زمان ، این بازی مردانه سنگین بود. او می خواست زن دیگری را معرفی کند [character] و گفت که Kynes درست بود.

در گذشته ، شما اشاره کرده اید که در ساختن این شخصیت با کارگردان ، دنیس ویلنوو ، بر “ماهیت” شخصیت تمرکز کرده اید. آیا می توانید این اصل را توضیح دهید؟

جوهر Kynes کسی است که باید بسیاری از حقایق را پنهان کند و همچنین کره زمین را تا حدی دوست دارد که حاضرند برای حفاظت از آن هر کاری انجام دهند. من هیچ مشکلی با استفاده از آن نداشتم زیرا به عنوان یک زن – و کاملاً صادقانه ، به عنوان یک زن سیاه پوست – انتظارات زیادی از من وجود دارد. مسئولیتها و مکانهای زیادی در جامعه وجود دارد که دیگران وظیفه من می دانند ، حتی اگر اینطور نباشد. اما با این حال من به مرحله خود می رسم. و آموزش می دهم ، حمایت می کنم ، محافظت می کنم.

اودر لورد می گوید: “ما برخی از مشکلات را به عنوان زنان در نظر می گیریم ، برخی دیگر آنها را نداریم.” دلیل اینکه من آن را مطرح می کنم این است که ما به عنوان یک زن سیاه پوست معمولاً در انتهای زنجیره هستیم. ما آخرین فردی هستیم که حتی مورد توجه قرار گرفته ایم. ما معمولاً در برخی از جهانها نامرئی هستیم. و هنگامی که ما نشانه خود را نشان می دهیم یا وقتی که قدم می گذاریم ، قدردانی نمی شود. یادداشت نشده است. و در بسیاری از مواقع جشن گرفته نمی شود. ما باید سه بار ، چهار بار ، 10 برابر بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم آنچه را که همتایان سفید پوست ما به دست می آورند بدست آوریم. و این یک شکایت نیست ، یک واقعیت است. اگر این کار به مردم آسیب می رساند یا باعث ناراحتی مردم می شود ، پیشنهاد من این است که چرا؟ چرا این شما را ناراحت می کند؟ چرا روی شما تأثیر می گذارد و برای تغییر آن حاضرید چه کاری انجام دهید؟

بحث های زیادی در مورد Liet Kynes و تغییر جنسیت آنها به چه معناست تپهبه یکی از استدلال هایی که من دیدم این بود که Fremen یک جامعه مردسالار هستند ، بنابراین Kynes نمی تواند این مقام را به عنوان یک زن داشته باشد. من روز دیگر کتاب را تمام کردم و با نگاهی به گذشته ، فکر نمی کنم تغییر جنسیت کینز داستان را به طور چشمگیری تغییر دهد ، اما اهمیت جدیدی به شخصیت می بخشد. اگر بپذیریم که Fremen ذاتاً مردسالار است ، زنان می توانند مناصب قدرت را در اختیار داشته باشند زیرا مردان آنها را افراد خاصی می دانند.

دقیقا. از لحاظ تاریخی ، زنان زیادی هستند که رهبری و پیش روی جوامع مردسالار بوده اند که بسیار مورد احترام قرار گرفته اند ، دولتها و جنگها ایجاد کرده اند ، اما به نظر می رسد مردم آنها را فراموش می کنند. و این من به گذشته اشاره می کنم ، [in Dune] ما در مورد زمانی صحبت می کنیم که در آینده است. ما در جایی هستیم که اکنون هستیم و همه چیز در حال تغییر در جامعه مردسالار است. اوضاع به آهستگی در حال تغییر است. بله ، این یک جامعه مردسالار است ، اما چه کسی باید بگوید که در آینده ، Kynes نمی تواند یکی یا یکی از بسیاری از زنانی باشد که مجاز به مانور و فعالیت در درون مردسالاری هستند؟ به همین دلیل است که من این حقیقت را دوست دارم که این نوع گفتگوها و س questionsالات را باز می کند ، زیرا همه چیز در حال تغییر است.

در فیلم های علمی تخیلی ، تاریخچه ای مستند از طرفداران دشمن برای تغییر وجود داشته است ، و این بازخورد به ویژه وقتی به افرادی وارد می شود که سفیدپوست نیستند وارد آن حوزه می شوند. آیا از نحوه استقبال از این نقش آگاه بودید؟

من نمی توانم دروغ بگویم ، این واقعیتی است که هر روز با آن روبرو می شوم ، صرف نظر از اینکه در حوزه علمی تخیلی باشد. این چیزی است که من عادت کرده ام هر روز کم و بیش به نحوی با آن روبرو شوم ، حتی اگر یک دقیقه تجربه باشد – اتفاقی که آنقدر کوچک است که دیگران برمی گردند و به من می گویند: “مطمئنی؟” و من می گویم: “بله ، این نژادپرستی است.”

من فکر می کنم این یک نشانگر واقعی از وضعیت فعلی ما است ، با همه اتفاقاتی که در یک سال گذشته رخ داده است – جورج فلوید ، او در قدرت باقی بماند – که برخی از مردم شروع به باز کردن چشمان خود کرده و می گویند: “اوه ، خدا ، بله ، این نژادپرستانه است. ” این واقعاً درک این است که این موضوع چقدر عمیق است. اتفاقی که می افتد این است که ما موضع می گیریم – سیاه پوستان ، افرادی که سفید نیستند – و ما از گوشه خود فریاد می زنیم ، و گاهی مردم گوش می دهند ، گاهی اوقات مردم نمی پذیرند. اما من فکر می کنم آنچه در سال گذشته اتفاق افتاد این بود که مردم مجبور شدند چشمان خود را باز کنند و به آنچه در جریان است توجه کنند. این مکالمات در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می شود و مردم از آن دفاع می کنند [us]به ما متحدان داریم.