ستاره “سگ های رزرو” دیواری جیکوبز داستان خود را می گوید

دیوری جاکوبز ، ستاره FX مورد تحسین منتقدان (و از نظر جنایت کم) در سریال Hulu سگ های رزرو، همیشه می دانست که می خواهد بازی کند. اما در سال 2013 ، پس از بازی در اولین نقش اصلی خود در یک فیلم بلند به نام اشعار برای Ghouls جوان، جیکوبز طعم هالیوود را چشید. او گفت: “این اولین بار بود که من تجربه خود را منعکس می کردم و شخصیت هایی که شبیه خانواده من بودند.” W، تماس از تورنتو. پس از پایان فیلم ، او فکر کرد که هر پروژه ای در صنعت همان احساس را به او می دهد – شامل فراگیری و پذیرش. او گفت: “من به نیویورک نقل مکان کردم و فکر می کردم تمام زندگی من تغییر خواهد کرد ، اما به سرعت متوجه شدم که فیلم در واقع یک استثنا است.” “نقش های بسیار کمی برای افراد بومی وجود داشت و تعداد کمی از فیلمسازان فرصت و بودجه لازم را برای ایجاد آن فراهم کردند.”

اما در نقش الورا دانان بازی می شود سگ های رزرو به او نشان داده است که “تغییرات قابل توجهی در صنعت” در مورد اینکه چه کسی قادر است در فیلم و تلویزیون داستان بگوید و “داستانهای آنها معتبر تلقی می شود” اتفاق می افتد.

درست قبل از اینکه او جایزه ای در امی 2021 در کنار او اهدا کند سگ های رزرو بازیگران ، جیکوبز با آنها صحبت کرد W در مورد گردباد تابستانی خود در بازی الورا دانان در سریال. او می گوید: “من با تماشای جوایز و تماشای آنها و دوست داشتن افرادی مانند اسچین لیتل فیدر از اسکار بزرگ شدم.” “این چیزی بود که من رویای آن را داشتم ، اما هرگز چیزی که به طور ملموس برای خودم تصور می کردم.”

بر سگ های رزرو، جیکوبز نقش یکی از چهار نوجوان بومی ساکن در روستاهای اوکلاهما را دارد که مرتکب جنایات کوچک برای پس انداز پول کافی برای رزرو و ارسال به لس آنجلس می شوند. این نمایش که توسط استرلین هارجو و تایکا وایتیتی ایجاد شده است ، توسط یک تیم نویسنده بومی نوشته شده است و تقریباً بازیگران کاملاً بومی آمریکایی بازی می کنند – که باعث شده است این سریال به عنوان یکی از معدود پروژه های جریان اصلی هالیوود برای بیان داستانهای بومی برجسته شود. جیکوبز می گوید ، فقط احساس “عادی” کنید.

او می گوید: “از آنجا که توسط بومیان برای مردم بومی ایجاد شده است ، من به ندرت دیده بودم که صدای ما به طور خاص در یک کمدی به اشتراک گذاشته شود.” Wبه “آنقدر ذاتاً بومی بود که وقتی آن را تماشا می کردم ، برای من نامرئی شد زیرا کاملاً طبیعی بود و خانواده من چگونه به نظر می رسید. من فکر کردم ، منظور شما این است که این چیز متفاوتی است؟ “

با این حال ، این بازیگر به سرعت اشاره می کند که افراد با پیشینه بومی یکپارچه نیستند و داستانهایی که روی صفحه نمایش داده می شود همه یکسان نیستند. قسمت سوم را بگیرید سگ های رزرو، مثلا. لحظه ای وجود دارد که در آن چهار نوجوان به خانه عموی الورا دانان می رسند ، جایی که جغد را می بینند و بلافاصله رویگردان می شوند ، زیرا گاهی اوقات یک جغد می تواند به عنوان یک فال بد تلقی شود. او می گوید: “من موهاوک هستم و لزوماً با جغد همان فال را ندارم که سایر کشورها دارند.” “ما به طور خاص داستان بچه های Muskogee Creek و Seminole را روایت می کنیم. این زیبایی بخشی از این است – آوردن تأثیرات خودم و من در سن خود ، اما در عین حال باز بودن و آشنایی با تاریخ آن قلمرو و غوطه ور شدن در شخصیت از آن قسمت خاص از جهان. “

جیکوبز در Kahnawake ، رزرو موهاوک ، در خارج از مونترال بزرگ شد. او گفت W علاوه بر یکی از اقوام دیگر ، او یکی از تنها اعضای خانواده اش است که از رزرو خارج شده است. اما او با قاطعیت خاطرنشان می کند که هرچه فرض رایج در مورد افرادی باشد که رزرو می کنند یا ترک می کنند ، لزوماً برای او قابل اجرا نیست. “برخلاف الورا دانان ، که رابطه سختی با محل بزرگ شدنش دارد و بی احترامی و اضطراری برای ترک دارد ، جامعه من بسیار متفاوت است. همانطور که قبلاً گفتم ، ما یکپارچه نیستیم و این امر برای رزرواسیون در سراسر آمریکای شمالی صدق می کند. ” “من فکر می کنم اغلب مردم تصور می کنند که جوامع بومی در فقیرترین رزروها زندگی می کنند ، و این در برخی نقاط وجود دارد ، اما این برای همه صادق نیست. از آنجا که کاناواک با یک شهر بزرگ هم مرز است ، ما از رونق اقتصادی زیادی برخورداریم. شبیه یک حومه معمولی است. من این امتیاز را داشتم که در مکانی بزرگ شوم که در آن فرهنگ و خانواده ام محاصره شده بودند.

او می گوید: “من هرگز فکر نمی کردم که با بزرگ شدن ترک کنم. “من دلیلی برای ترک نکردم تا زمانی که تصمیم گرفتم به طور جدی بازیگری را دنبال کنم ، اما من عشق زیادی به جامعه ام دارم که همیشه برای من احساس بزرگی خواهد بود.”

حالا که سگ های رزرو– که فصل اول خود را با کمی صاف کردن به پایان رساند – برای فصل دوم تمدید شد ، جیکوبز در حال آماده شدن برای بازگشت به جای الورا دانان است. او می گوید: “امیدوارم الورا به خاطر خود شفا و بستگی و احساس خانواده ای را پیدا کند که به شدت به آن نیاز دارد.” “اما من بی صبرانه منتظر فصل دوم هستم زیرا ما تنها بخشی از این جهان را داریم که به عنوان مخاطب در حال تماشای آن هستیم. اتفاقات زیادی در جوامع بومی رخ می دهد. در مورد من ، آخر هفته Pow Wow وجود دارد و همه چیز در آن زمان اتفاق می افتد – مسابقات ، غذای فوق العاده ، درام – بنابراین من خیلی دوست دارم یک قسمت را ببینم که در معادل اوکلاهما اتفاق می افتد. من برای تماشاگران برای دیدن محدوده وسیع شهر که این بچه ها از آن دیدن می کنم هیجان زده هستم و می خواهم ببینم که آنها به تحقیرهای بیشتری دست پیدا می کنند. “