بنیانگذار Uma ، Shrankhla Holecek ، درباره نحوه کاربرد آیورودا در زندگی مدرن

هنگامی که اکثر غربی ها کلمه آیورودا را می شنوند ، ممکن است آن را فقط با گیاهان یا رژیم های خاص یا با آن مرتبط کنند پنچاکارما، برنامه سم زدایی شدید که اغلب در طول یک عقب نشینی چند روزه انجام می شود. اما بسیاری از ما اصول و شیوه های آیورودا را در برنامه های سلامتی خود قرار می دهیم بدون اینکه حتی متوجه ارتباط آنها با فلسفه باستانی هند باشیم: یوگا ، مدیتیشن متعالی ، مسواک زدن خشک ، خراشیدن زبان و روغن کشیدن همه از آیورودا سرچشمه می گیرد.

شرانخلا هولچک ، مهندس آموزش دیده و مشاور سابق مک کینزی ، در هند بزرگ شد ، جایی که اصول آیورودا آنچنان بخشی جدایی ناپذیر از تربیت او بود که به آنها زیاد فکر نمی کرد. هنگامی که در 20 سالگی با مشکلات سلامتی مرتبط با استرس روبرو شد ، به تمرین بازگشت و اوما را ساخت ، یک برند زیبایی آیورودا که محصولات مراقبت از پوست ، مکمل ها ، عطرهای طبیعی معطر و ابزارهای زیبایی را می توان در Goop یافت. بازار سم زدایی ، SSENSE و موارد مشابه.

در حالی که همه محصولات Uma بوی واقعی و الهی دارند – حداقل یک نفر را می شناسم که از روغن Pure Calm خود به جای عطر استفاده می کند – اواخر پاییز ، این برند خط جدیدی به نام Pure Love را معرفی می کند که شامل مواد معطر درمانی مانند چوب صندل است ، یاسمن و رز برای تقویت اعتماد به نفس ، عشق به خود و هماهنگی. در اینجا ، Holecek در مورد سفر خود به آیورودا صحبت می کند ، ترفند ساده ای که برای از بین بردن صورت خماری استفاده می کند و ابزارهایی که در کنار تخت خود نگه می دارد استفاده می کند.

Uma بر اساس اصول ، شیوه ها و مواد Ayurvedic است. آیا می توانید در مورد ارتباط شخصی خود با آیورودا توضیح دهید؟

آیورودا همیشه بخشی از زندگی من بوده است ، به طور غریزی و نسلی در من ذاتی است. من قطعاً بیشتر یک فرد راست مغز هستم ، بنابراین به کمی جهش ایمانی نیاز دارد ، یا به سادگی گفتن مواردی که ممکن است شخص با مشاهده داده ها متوجه نشود. در کودکی ، من و خواهران و برادرانم هرگز نمی توانستیم موهای خود را بدون روغن زدن شب قبل بشوئیم. وقتی مسواک می زدیم ، همیشه زبانمان را خراش می دادیم. ما هفتگی انجام می دادیم اسکراب، که وقتی می خواستیم بیرون بازی کنیم آزاردهنده بود ، اما عمه ها و مادرمان بر این اصرار داشتند. به طور حتم سنت های آیورودا وجود داشت که به تازگی بخشی از نحوه فکر کردن شخص برای زندگی و مراقبت از خود در بزرگ شدن شد.

امروز چه نقشی در زندگی شما دارد؟

ارتباط مغزی من با آیورودا زمانی اتفاق افتاد که من واقعاً در زندگی به چالش کشیده شدم. وقتی در 20 سالگی مشاور بودم ، هفته های 80 ساعته کار می کردم ، پروازهای زیادی انجام می دادم ، با بسیاری از اضطراب های غلط مقابله می کردم و نمی توانستم عقب نشینی کنم و آن را پردازش کنم. بدون وارد شدن به جزئیات ، حالم بد شد. من به محل مراجعه کننده می رفتم و در اورژانس به سر می بردم. من بار دیگر ایمان را برداشتم تا به چیزهایی بپردازم که در خانواده ام ، در خون من ، در کتاب مقدس آیورودا وجود داشت ، که در صورت عدم استفاده از داروهای سنتی ، تسکین زیادی برای من به همراه داشت. این بدان معنا نیست که من به پزشکی غربی اعتقاد ندارم – فکر می کنم این مکمل به عنوان مکمل آن می درخشد. مانند ، هنگامی که دچار سردردهای تاولی می شوید ، از Advil استفاده کنید. اما اگر آنها را هر روز دریافت می کنید ، به این فکر کنید که چرا هر روز آنها را دریافت می کنید. وقتی صحبت از بیماریهای مزمن می شود که طب غربی پاسخ آنها را ندارد ، آیورودا می درخشد.

این فلسفه چگونه به مراقبت از پوست ترجمه می شود؟

مفهوم غربی درباره درمان پوست به عنوان یک چیز فردی که به تنهایی زندگی می کند و آنچه را که در کل شما اتفاق می افتد منعکس نمی کند ، کاملاً معیوب است. آیورودا درک می کند که پوست عمیقاً با سلامت روانی و بهزیستی جسمی یکپارچه شده است. اغلب ، شما شرکت های مراقبت از پوست و شرکت های مکمل دارید و هرگز این دو با یکدیگر ملاقات نمی کنند. آیورودا این دیدگاه را ندارد. مانند ، خط روشن کننده ما بسیار در مورد مراقبت از پوست است ، اما دارای رایحه های معطر است که شما را مجبور می کند کمی مراسم پیرامون آن را ایجاد کنید. این چیزی نیست که به آن سیلی بزنید و از در خارج شوید ، این چیزی است که می خواهید در آن ماساژ دهید ، و می خواهید آن را استنشاق کنید. این گیاه دارای خواص درمانی و سلامتی است که شما را مجبور می کند از سلامت روان خود مراقبت کنید. مراقبت از پوست ، باید لذت بخش باشد ، باید تشریفاتی باشد ، باید مواد اولیه خوب و تازه داشته باشد ، باید رویکرد طولانی مدت خود مراقبتی را تقویت کند. این نباید به دلیل نداشتن کلمه بهتر ، بدن بدنی و روحی شما را کثیف کند.

راههای دیگری که هر شخصی می تواند آیورودا را در زندگی روزمره خود بگنجاند چیست؟ این فلسفه و عمل باستانی چگونه بر شیوه زندگی مدرن ما اعمال می شود؟

یوگا و مدیتیشن متعالی هر دو بخشی از آیورودا هستند. مفهوم سم زدایی عاطفی طولانی مدت و همچنین سم زدایی روزانه نیز مهم است: آب گرم با لیمو و یک کپسول تری فالا [a traditional Ayurvedic herbal supplement] صبح راه زیادی را طی می کند من همچنین مسواک زدن خشک و ماساژ خود را برای از بین بردن تنش و سموم بدن دوست دارم. حتی تمرینات تنفسی – چیزهای زیادی وجود دارد که یک سنت هم هزینه ندارد.

چه چیزی از کار در صنعت مراقبت از پوست آموخته اید که اکثر مردم نمی دانند؟

من آموخته ام که گذشته بازاریابی را مرور کنم و نه تنها بر روی مواد تشکیل دهنده ، بلکه روش های جمع آوری و ترکیب آنها در فرمول تمرکز کنم. عوامل زیادی بر نحوه واکنش و واکنش پوست شما به محصول تأثیر می گذارد – اطمینان حاصل کنید که از برچسب ویتامین C و برچسب لوکس عبور کرده اید و در مورد چگونگی و مکانی که چیزی ساخته می شود نگاه کنید. هرچه شفافیت یک شرکت بیشتر باشد ، مشتریان آگاهتر می توانند از تصمیمات خود مطلع شوند.

توصیه ای برای مراقبت از پوست یا آرایش چیست که دیدگاه شما را در مورد زیبایی تغییر داد؟

من تصور می کنم که همه توصیه ها توصیه خوبی نیستند – راهی که برای من مهم است این است که همه چیز را شخصی کنم. آنچه برای غاز کار می کند برای گندر کار نمی کند ، یا چیزی شبیه آن. چیزی که به طرز چشمگیری گزارش نشده ، اثرات اسیدها روی پوست های قهوه ای است. اسیدها واقعاً برای پوستهایی که بدون زخم سریع ترمیم می شوند بسیار مناسب هستند ، اما آسیب احتمالی که می تواند بر پوست تیره ایجاد کند ، قابل مطالعه نیست.

اولین کاری که صبح هنگام مراقبت از پوست و سلامتی انجام می دهید ، چیست؟

من این مراسم آب سرد را در پیش گرفته ام. اگر پف دارم – اگر شب قبل بیش از حد الکل مصرف کرده بودم ، یا چشمم قرمز شده بود ، یا غذای بسیار نمکی خورده بودم ، هرچیز – ابتدا صورتم را با آب سرد یخ می زنم ، سپس با آب گرم ، و من دو بار بین این دو جایگزین می کنم. این واقعاً به کار مویرگ های شما برای تخلیه خون و پمپاژ مجدد خون کمک می کند ، که به پوست نشاط می بخشد. اما در واقع از شر مایعی که فقط در آنجا نشسته است خلاص می شود. گاهی اوقات من یک عسل پاک می کنم ، کاری فوق العاده ساده. و من از بهداشت دهان و دندان مراقبت می کنم: خراشیدن زبان یک ضرورت مطلق است و اگر وقت کنم سعی کنم روغن را بکشم ، گاهی اوقات حتی هنگام دوش گرفتن نیز این کار را انجام می دهم. زبان و دهان محل مهمی از باکتری ها هستند و در واقع بسیاری از متخصصان پوست در مورد رابطه بین بهداشت بد دهان و آکنه صحبت کرده اند. من وقت زیادی برای آرایش کردن ندارم ، بنابراین سعی می کنم از چیزهایی استفاده کنم که واقعاً متمرکز و م effectiveثر هستند.

وقتی آرایش می کنید ، روال فوق العاده سریع آرایش شما چیست؟

کانسیلر ، ریمل و سرمه دور چشم من – این یک چیز هندی است ، احساس می کنم یک سرمه کوچک فقط به من احساس قابل ارائه می دهد. اونی که زیاد میپوشم مارک آیورودایی هندی است ، شهناز حسین نام دارد. من همچنین از لانکوم خوشم می آید ، زیرا در خط آب قرار می گیرد و لکه نمی گیرد.

برنامه عصرانه شما چگونه است؟

من همیشه دوبار تمیز می کنم ، ابتدا با یک پاک کننده روغن برای از بین بردن همه چیز ، و سپس یا با پاک کننده روشن کننده نهایی ما ، یا پاک کننده ضد پیری مطلق. من معمولاً هر شب دوش می گیرم ، و گاهی اوقات با ماسک صورت وارد می شوم ، فقط به مدت پنج دقیقه که آنجا هستم. سپس تن می دهم و روغن صورت را می زنم. کنار تختخوابم ، یک شیشه سنگی پر از ابزار دارم: یک گواشا ، یک عصای کنسای مسی ، یک چیز چشمی با رول یشمی. در حالی که من و شوهرم در مورد روز صحبت می کنیم ، همه این ماساژها را با خودم انجام می دهم. من متوجه شدم که اکنون تقریباً به نشانه ای برای مغز من تبدیل شده است ، که زمان خواب است.

اشاره کردید که وقتی بچه بودید ، همیشه موهای خود را قبل از شستن چرب می کردید. روال مراقبت از موهای شما در حال حاضر چگونه است؟

وقتی به باشگاه بدنسازی یا کلاس یوگا می روم و می دانم که بعد از دوش گرفتن ، از قبل روی پوست سر و ریشه هایم روغن می زنم. اغلب وقتی به هند باز می گردم ، از مواد اولیه تصادفی در یخچال ، یک ماسک مو درست می کنم – تخم مرغ ، ماست ، هر چیزی. آن را در موهایم می گذارم و سپس با هر چیزی که دارم شامپو می کنم و حالت می دهم. من خط راهوا را دوست دارم. در حال حاضر من در میامی زندگی می کنم ، جایی که آب به شدت بد است ، بنابراین گاهی اوقات من پوست سرم را با نصف لیمو یا لیمو می مالم ، که به تجزیه مواد معدنی و افزایش گردش سلول کمک می کند.

روز آبگرم ایده آل شما چگونه است؟

من فکر می کنم یک روز آبگرم باید به اندازه “وقت من” باشد همانطور که در مورد درمان است. به بدن شما فرصتی برای بازنشانی می دهد. هرجایی که می توانم نمک بخورم ، و آب سرد و گرم در بین درمان ها جام مقدس من است. من به نمک هیمالیا و خواص سم زدایی آن بسیار اعتقاد دارم ، بنابراین اسکراب نمک را نیز دوست دارم.

نماد زیبایی شما کیست؟

من واقعاً جذب افرادی می شوم که مراسم زیبایی بسیار ساده ای دارند و اعتماد به نفسی که از درون بیرون می آید. آدری هپبورن هرگز به نظر نمی رسید که همیشه بسیار آرایش شده یا هر چیز دیگری داشته باشد ، اما همیشه بسیار باورنکردنی به نظر می رسید. و مندی کالینگ – او دارای شخصیت ، اعتماد به نفس و شوخ طبعی باور نکردنی است.

محصولات شرانخلا را خریداری کنید

ما فقط محصولاتی را وارد می کنیم که به طور مستقل توسط تیم تحریریه W انتخاب شده اند. با این حال ، اگر کالایی را از طریق پیوند در این مقاله خریداری کنید ، بخشی از فروش را دریافت می کنیم.