با Yaku Stapleton، طراح CSM و برنده جایزه مد L’Oréal آشنا شوید

دقایقی قبل از اینکه او به عنوان برنده جایزه خلاق حرفه ای لورآل در نمایشگاه مد سنترال سنت مارتینز در اواخر فوریه اعلام شود، طراح یاکو استاپلتون در حال قدم زدن در داخل سالن پیدا شد و سعی می کرد در حالی که “به دیوار فحش می داد” خود را آرام کند. ”

او برای اولین بار هرج و مرجی را که در پشت صحنه نمایش باند رخ می دهد تجربه کرده بود: مدل ها را به ظاهرشان فرو می برد، به جلو و عقب می دوید و سعی می کرد مکان مدل های گفته شده را پیدا کند، لباس ها را نیشگون می گیرد و می کشد تا مطمئن شود همه چیز درست به نظر می رسد. . یکی از مدل های او قرار بود بدون هیچ مویی بیرون برود. درست زمانی که آنها وارد باند فرودگاه شدند، او متوجه شد که قفل آنها در معرض دید کامل قرار دارد.

“به خاطر خدا!” استپلتون که یک ماه بعد از خانه خانواده اش در سنت آلبانز انگلستان با من صحبت می کرد، فکر آن زمان را به یاد می آورد. «من معمولاً استرس ندارم، اما می‌گفتم: «وای، این خیلی شدید است.» وقتی یک معلم CSM این جوان 25 ساله را در حال نفس کشیدن بعد از نمایش پیدا کرد، استپلتون فکر کرد که ممکن است به او گفته شود فحش دادن به دیوار گفتم: آیا من در مشکل هستم؟ فقط به من بگو، و من عذرخواهی خود را آماده خواهم کرد.»

استیپلتون در حال لباس پوشیدن یکی از مدل هایش قبل از نمایش سنترال سنت مارتینز MA.

با حسن نیت از Yaku Stapleton

در عوض، استپلتون روی صحنه نمایش داده شد، و چیز بسیار خوشحال‌کننده‌تری به او داده شد: جایزه‌ای برای مجموعه‌اش، با عنوان «تجمع غیرممکن خانوادگی در فضای RPG»، که ظاهری بر اساس شخصیت‌های تعدادی از اعضای خانواده‌اش داشت، اگر آن‌ها دوباره برای آن‌ها تصور می‌کردند. شخصیت های یک بازی ویدیویی بودند. نتیجه یک مجموعه برجسته بود که چشم Ib Kamara، سردبیر مجله Dazed و مدیر هنری و تصویر Off-White را که مسابقه را قضاوت می کرد، جلب کرد. مدل‌ها – از جمله خواهر واقعی استیپلتون، استف – کت‌های پفی بزرگ به رنگ صورتی پپتو بیسمول با بازوهای اضافی پوشیده‌اند. شلوار باری غول پیکر زین شده با جیب؛ کفش‌های نرم و دمپایی، کلاه‌های بافتنی که به پلیورهای درشت و زیپ‌آپ متصل می‌شوند. یکی از مدل‌ها با چکش پارچه‌ای که شبیه اسلحه انتخابی Bowser بود، به کت واک برخورد کرد.

برای دریافت جایزه، یاکو و استف استاپلتون دست در دست هم از پشت صحنه بیرون رفتند.

او می‌افزاید: «این خیلی عجیب بود. “این یک لحظه بسیار سورئال بود.”

خانواده یک نقطه مرجع مرکزی برای استپلتون است – نه فقط زمانی که به طور خاص به این مجموعه رسید، که همچنین از «آینده‌نگاری آفریقایی، [the online game] سیستم عامل RuneScape و اشکال موجود در طبیعت. من از خانواده و جنبش آینده‌گرایی آفریقایی به‌عنوان وسیله‌ای برای کشف هویت خودم و همچنین ایجاد یک واقعیت جایگزین استفاده کردم.» او از خود پرسید اگر همه اعضای خانواده اش در این واقعیت جایگزین وجود داشته باشند، چه اتفاقی می افتد؟ برای اولین بار، همه آنها در یک مکان در یک زمان قرار می گیرند – یک اتفاق نادر برای قبیله بزرگ Stapleton. (او می افزاید: «برای اینکه ما را دور هم جمع کنیم، باید چیز بزرگی مانند عروسی یا تشییع جنازه وجود داشته باشد.) «من سعی کردم به برجسته ترین ویژگی های آنها فکر کنم و سپس آنها را به این شخصیت ها و لباس هایشان منتقل کردم.»

با حسن نیت از Yaku Stapleton

با حسن نیت از Yaku Stapleton

با حسن نیت از Yaku Stapleton

خواهر استیپلتون، استف، در نمایش CSM MA با نگاهی از مجموعه Yaku Stapleton قدم می‌زند.

با حسن نیت از Yaku Stapleton

استپلتون – که همچنین بورسیه کارشناسی ارشد بنیاد شورای مد بریتانیا و بورسیه مد مد LVMH MA را دریافت کرده است – می‌گوید که به غیر از تحصیلات کارشناسی ارشد در CSM و لیسانس طراحی مد و پوشاک از لیدز بکت، از پس‌زمینه مد رسمی معمولی نیست. دانشگاه. در عوض، او در حدود 18 سالگی شروع به ساخت تی و بروشورهای گرافیکی برای مهمانی ها کرد. من آنها را برای دوستانم ساختم. او به یاد می‌آورد که آن‌ها تنها از هر آنچه که در فتوشاپ ساخته‌ام، یک‌بار هستند. “من می‌رفتم پیش این مرد چاپی در شهر و او این انتقال حرارت اتو را انجام می‌داد که بسیار چسبنده بود.” زمانی که دانشگاه شروع به کار کرد، یک معلم بازاریابی مد در لیدز بکت به استاپلتون این فرصت را داد تا طراحی مد را بیاموزد – اگر او کارش را با هم انجام دهد. استپلتون به وعده خود مبنی بر آمدن هر روز از ساعت 9 تا 5، پنج روز در هفته عمل کرد و در عوض مهارت های مهمی مانند کشیدن پیش نویس ها و نحوه خیاطی “در یک خط مستقیم” را آموخت.

هنگامی که کووید در سال 2020 شیوع پیدا کرد، طراح خودش را در آپارتمانش نگه داشت و قبل از ثبت نام در سنترال سنت مارتینز برای کارشناسی ارشد خود در سال 2021، “چیزهایی درست کرد”. «آن نوع خودآگاهی و تردیدی که در جوانی به وجود می آید وجود نداشت. شما می توانید این سیستم ها و شبکه های گروهی ارگانیک را با همکاری دائمی با مردم ایجاد کنید. استپلتون می گوید که او این روابط را پس از فارغ التحصیلی حفظ کرده است. او در حال حاضر در حال راه اندازی یک استودیوی گروهی با دو طراح همکار، الن پاپی هیل و ماکسیم بلک است که در نمایش CSM MA نیز حضور داشتند. او می‌گوید: «من فقط می‌توانم برگردم و بگویم: «الن، یک کوتاه باید چقدر پهن باشد؟» من این دانش عمیق از همه چیز ندارم، اما فکر می‌کنم نشان دادن اشتیاق و سرمایه‌گذاری واقعی در زمان برای چیزی که به آن علاقه دارید کافی است تا چیزی برای خودتان معنادار و ارزشمند بسازید. و امیدواریم که دیگران نیز این را ببینند.»

نگاهی به کفش های ماورایی مورد استفاده در فشن شو یاکو استاپلتون. با حسن نیت از طراح.

با حسن نیت از Yaku Stapleton

در مورد بعدی، استپلتون در بحبوحه طراحی یک مجموعه کپسولی تابستانی 2023 است (که او اضافه می کند که ممکن است شامل بازگشت به ریشه های تی شرت چاپ شده با صفحه نمایش باشد.) او در مورد دسترسی و قیمت محصول خود بسیار مراقب است. تن پوش. او می‌گوید: «می‌خواهم از این کپسول به‌عنوان فرصتی استفاده کنم تا نشان دهم که می‌توانم کارهایی را انجام دهم که پوشیدن آسانی دارند و همچنان انرژی سبک طراحی من را حمل می‌کنند. “به محض اینکه قیمت فوق العاده بالا می رود، ممکن است شما در سطح زمین ریشه نداشته باشید. شما واقعاً نمی توانید یک جامعه بسازید.”

استپلتون، که نیمی از تبار جامائیکایی و نیمی وینسنتیایی است، در این مقطع می گوید که باز بودن کلید ایجاد برند او است. او می‌گوید: «چیزهای زیادی برای من مهم هستند و من مطمئن نیستم که پیام اصلی این برچسب چیست. «این ممکن است با کمی بلوغ بیشتر همراه باشد. اما می‌دانم که آزادی، جایی که بیان شما می‌تواند سرچشمه بگیرد، بسیار مهم است.»