آخرین مرد و معنای واقعی نمایش

برای سری W ، یک چیز سرگرم کننده ، ما از افراد خلاق در سرتاسر جهان دعوت می کنیم تا فعالیتی آسان و آرامش بخش را به اشتراک بگذارند که روزهای آنها را درخشان می کند و وقتی زندگی دیوانه می شود آنها را عاقل نگه می دارد.

اولیویا ترلبی به دنبال نیاز دویدن را آغاز کرد. در سال 2020 ، این بازیگر پدیده عمیق و ویژه همه گیری از دست دادن رژیم ورزشی خود را تجربه کرد. قبل از Covid-19 ، 34 ساله اهل شهر نیویورک در لس آنجلس زندگی می کرد ، جایی که به طور مرتب در کلاسهای یوگا کندالینی شرکت می کرد و در رقص اکستاتیک شرکت می کرد ، نوعی مهمانی حرکتی آزاد که به عنوان تمرین و مدیتیشن نیز عمل می کند. جلسه سپس ، ورزشگاه ها و استودیوها بسته شدند و ترلبی به حال خود رها شد.

این بازیگر در حالی که روی نیمکت خود در Zoom نشسته بود می گوید: “هنگامی که تنها هستید ، در اتاق نشیمن خود ، آواز خواندن یکسان نیست.” و من چند سالی بود که این تمرین رقص را انجام می دادم. بخش عظیمی از زندگی من. سپس از بین رفت. من می خواستم راهی برای مدیتیشن پیدا کنم که فقط نشسته نبود. “

ترلبی ، که در نزدیکی یک پارک دولتی زندگی می کند ، تصمیم گرفت که به عنوان شکل جدید ورزش خود به پیاده روی بپردازد. من می خواهم این کار را انجام دهم ، اما سریعتر او به خاطر می آورد که یک روز هنگام قدم زدن در کوه با خودش فکر می کرد. به علاوه ، او می خواست تناسب اندام خود را حفظ کند. این بازیگر که از 20 سالگی در فیلم ها ظاهر شده است ، به یاد می آورد: “من دونده نیستم.” “این چیزی بود که شاید چند بار در اوایل 20 سالگی امتحان کرده بودم و از آن متنفر بودم. نمی دانم چرا این میل بر من غلبه کرد ، اما اینطور شد. “

او ماه ها به خود آموخت که در کوه های سانتا مونیکا ، در محیطی Chaparral با تپه های در حال دویدن ، بدود. همانطور که اکثر بازیگران در طول بیماری همه گیر تجربه کردند ، کار برای Thirlby کمیاب بود – او به تازگی یک مکان مکرر مهمان را به عنوان وزیر عجیب و غریب به پایان رسانده بود. The L Word: Generation Q، و منتظر بود تا چیز بعدی در راه باشد. با خنده می افزاید: “من همیشه شوخی کردم که بازیگر بودن مانند بیکاری حرفه ای است.”

برای این که خود را مشغول و با انگیزه نگه دارد ، دوید. در حالی که او می دوید ، او در ذهن خود مشغول تقلب بود. او چیزهایی را که او را آزار می داد یا احساس ناامیدی یا عصبانیت می کرد ، پردازش می کرد. او از طریق افکاری که در سرش گیر کرده یا راکد بود حرکت می کرد. یا او برنامه های بسیار مفصلی از غذای مفصلی که قصد داشت برای خود تهیه کند وقتی به خانه رسید تهیه می کرد.

ترلبی ، که در مرکز Usdan برای هنرهای خلاق و نمایشی (اردوی هنری لانگ آیلند که ناتالی پورتمن و ماریا کری نیز در آن حضور داشتند) آموزش دیده بود و در تئاتر Globe American و آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک لندن کلاس می گذراند. ، به یاد می آورد که در دریایی از س lostالات گم شده است. “وقتی این کار را انجام نمی دهم من کیستم؟ وقتی نگاه خاصی ندارم ، من کی هستم؟ “” او در فکر می کند. “وقتی من افرادی را که دوستشان دارم نمی بینم کیستم؟”

چهار ماه پس از شروع دوندگی ، دوست پسر ترلبی به آنها پیشنهاد کرد که به ایالت نیویورک بروند ، جایی که دوستش زمین داشت. آنها قصد داشتند “بسیار ابتدایی” زندگی کنند ، همانطور که ترلبی می گوید: خارج از شبکه ، بدون Wi-Fi و دریافت سلول کوچک. او می گوید: “من مطمئناً برای یک ماه می آیم.” “این سرگرم کننده به نظر می رسد.” او چهار ماه اقامت کرد و در سکویی زندگی کرد که دوست پسرش در جنگل های انبوه دره هادسون ساخته بود.

بازیگر زن دویدن را با خود آورد. او یک جفت کفش دویدن جدید خریداری کرد و به دنبال دویدن در یک مسیر رفت ، که او آن را “بسیار پویا” توصیف می کند. شما نمی توانید به اطراف خود نگاه کنید زیرا باید به پایین نگاه کنید. ” نیازی به گفتن نیست که یک محیط دویدن کاملاً متفاوت در مقایسه با چشم انداز خشک کوههای منطقه لس آنجلس بود. او می افزاید: “من آموختم که چگونه دویدم ، که چیز جدیدی بود.”

و سپس ، یک روز در آگوست 2020 ، ترلبی فراخوانی برای ممیزی در صندوق ورودی خود دریافت که پروژه بعدی او چه خواهد شد: بخشی از Hero در سری جدید FX در Hulu ، Y: آخرین مرد ، که در 13 سپتامبر منتشر شد و داستان جهان پسا آخرالزمانی را روایت می کند که در آن هر موجودی با کروموزوم Y مرده است. ترلبی می گوید: “این اولین جوانه ای بود که از خاک زمین سرد و یخ زده کووید بیرون آمد.” “این بخشی از چیزی بود که آن را بسیار هیجان انگیز کرد.” به محض دریافت قسمت ، ترلبی جلسات Zoom را با نماینده نمایش ، الیزا کلارک ، در هر کجا که می تواند Wi-Fi بردارد ، آغاز کرد. (یک مکان در پارکینگ یک کافه در فضای باز بود.)

در ابتدا ، ترلبی با ایده انتقال به تورنتو برای فیلم فروخته نشد آخرین مرد، که بر اساس مجموعه کتاب های مصور برایان کی وان و پیا گوئرا ساخته شده است. او می گوید: “چیزهای زیادی در مورد نقشی که مرا ترساند وجود داشت.” اما در طول این مکالمات زوم با کلارک ، (یا الی ، همانطور که بازیگر با علاقه او را صدا می زند) ترلبی تغییر نظر را تجربه کرد. او می گوید: “این داستانی است که درباره یک بیماری همه گیر جهانی است ، که بسیار نزدیک به خانه است و چیزی نیست که من لزوماً می خواستم به آن بپردازم.” “من از الی می پرسیدم ، در اصل ، داستان چیست؟ واقعاً درباره چیست؟ و او گفت: “این در مورد سطوح مختلف هویتی است که همه ما داریم ، و آنچه اتفاق می افتد وقتی آنها از بین می روند. ما باید بفهمیم که چه کسی هستیم در حالی که آنطور که فکر می کردیم نیستیم. ‘ این برای من ، در زندگی شخصی من و همچنین آنچه همه جهان در حال گذراندن آن بودند ، بسیار تأثیرگذار بود. ” سه هفته بعد ، او در تورنتو بود و آماده فیلمبرداری بود.

و دوباره ، دویدن با او آمد. اگرچه شهر کانادا برای ترلبی بیگانه بود ، اما او مصمم بود که این شهر را به مکانی آرامش و آرامش تبدیل کند. او یک جفت کفش ورزشی دیگر خرید و نحوه دویدن در برف را آموخت. او می گوید: “این شبیه به دویدن در ماسه است ، به جز بسیار لغزنده.” او از اکتبر 2020 تا پایان جولای امسال ، هنگام پایان فیلمبرداری ، در پارک های یخی دوید. ترلبی می گوید: “من هرگز به این مدت طولانی ، چند ماه یکبار شخصیتی بازی نکرده ام.” نقش های قبلی او – در نقش لیا در فیلم 2007 جونو، به عنوان ناتالی در تاریک ترین ساعت، و به عنوان قاضی کاساندرا اندرسون در درس – هرگز به چنین تعهد زمانی نیاز نداشت. او می گوید: “قهرمان آینه تاریک من بود.” “او بسیار عصبانی ، تاریک و خشن به نظر می رسد. او قطعات زیادی از خود را به من نشان داد که هنوز هم می تواند التیام یابد. “

در حال حاضر ، ترلبی در کوه های لس آنجلس بازگشته است و از اقامت خود در سواحل شرقی به خانه بازگشته است. اما او همچنان به هر کجا که می رود می دوید – می گوید این کار او را “از راه هایی که قبلاً قوی نبوده ام” قوی کرده است. این چیزی بود که او را در طول یک سال مغذی که در طی آن ریشه کن شده بود ، لنگر انداخت – و تا به امروز ، او هنوز صبح زود بیدار می شود ، با هیجان برای دویدن در تپه ها.

او می گوید: “دویدن آغاز یک تمرین بدنی بود که به من به عنوان یک مجری کمک کرد و در تمام زمینه های دیگر هویتم به من کمک کرد.” “این کار بزرگ زندگی من است: حذف لایه پیاز به لایه پیاز ، هر مفهوم هویتی که به آن وابسته هستم. این کار انسان بودن است. این چیزی است که به من امکان می دهد با هر قسمتی از خودم که در هر شرایطی وجود دارد در ارتباط باشم. “