لسلی تورنتون از کلور اسکینچر در مورد آثار نژادپرستی محیطی

لسلی تورنتون ، بنیانگذار Klur Beauty ، شاهد تماشای طوفان ایدا در سواحل جنوبی لوئیزیانا در روز یکشنبه ، 29 آگوست بود. تورنتون ، که دوستان و خانواده زیادی در نیواورلئان زندگی می کند ، به ویژه نگران نشد ، زیرا خاطراتی از طوفان کاترینا به سراغش آمد. شانزده سال پیش ، قبل از اینکه به موفقیت در پشت خط معروف مراقبت از پوست برسد ، تورنتون در حال تحصیل در کالج به عنوان یک آرایشگر فعال بود. هنگامی که او شاهد ویرانی طوفان کاترینا در بیگ آسان بود ، تصمیم گرفت که باید برای کمک به آنجا باشد. او با تنها 25 دلار پول در جیب خود ، با 20 نفر دیگر در یک کاروان به قصد کمک به جوامع آسیب دیده عازم نیواورلئان شد. بلافاصله بعد ، او خط خود را راه اندازی کرد.

در یک تماس تلفنی اخیر ، تورنتون کارهایی را که با گروه در بحران سال 2005 انجام داد ، به خاطر آورد. او می گوید: “هر روز متفاوت بود ، هیچ کار مشخصی وجود نداشت – همه ما آنچه را که باید انجام می شد انجام دادیم.” وی می افزاید: “بسیاری از برنامه های اطلاع رسانی اجتماعی ، بررسی سلامت و رفاه ، غذا و عرضه معلولان و افراد مسن. آماده سازی غذای گرم با ضایعات غذا و غواصی در سطل زباله وجود داشت ، خانه ها را خراب کردیم ، درمان قالب را آموختیم ، باغبانی در جامعه ، تعمیر دوچرخه برای افرادی که هیچ وسیله نقلیه ای نداشتند. “

مناطق کم درآمد در نیواورلئان بیشترین آسیب را دیدند ، چه در طول کاترینا و چه در پی ایدا ، که چند روز بعد در شمال شرقی سقوط کرد و منجر به نتایج فاجعه بار از پنسیلوانیا تا نیویورک شد. (در برخی مناطق لوئیزیانا ، ساکنان هنوز بدون برق ، غذا و دسترسی به جاده ها – حتی سه هفته بعد) هستند. EPA اخیراً بیانیه ای را منتشر کرده است که در آن ارتباط بین نژاد و تغییرات آب و هوا را توضیح داده و بیان می کند که بیشترین تأثیر منفی بر اقلیت ها خواهد بود. جمعیت ، به ویژه در مناطق سیاه پوست و قهوه ای. ما با تأثیر تورنتون آیدا بر جوامع آسیب دیده ، بحران نژادپرستی محیط زیستی و تأثیر تغییرات آب و هوا بحث کردیم. او در مورد اهمیت اجتماع ، چگونگی ایجاد تغییرات از طریق قدرت در تعداد و تأثیراتی که یک فرد می تواند بر شهری که به شدت نیاز به کمک و شفقت دارد ، صحبت کند.

تماشای اوضاع در نیواورلئان باید ویرانگر باشد. آیا در آنجا با دوستان و خانواده خود در تماس هستید؟ آنها از نظر سرپناه و سلامت روانی خود چگونه پیش می روند؟

من از زمان کاترینا هر طوفانی را تماشا کرده ام. مهم نیست کوچک یا بزرگ باشد ، هر طوفان یک تهدید است ، زیرا می تواند پیشرفت نیواورلئان را عقب بکشد. من با برخی از دوستان که به هوستون و آتلانتا منتقل شده بودند تماس داشتم. آنها در حال برنامه ریزی برای بازگشت پس از راه اندازی مجدد شبکه هستند. من شنیدم برخی از مردم به مناطق دیگر لوئیزیانا می روند و اکنون در Airbnbs اقامت دارند. من چندین حساب کاربری اینستاگرام را چندین بار در روز برای هر گونه به روزرسانی بررسی می کنم – مشکل این است که اکثر مردم دسترسی کمی به برق دارند بنابراین نمی توانند دستگاه ها را شارژ کنند و تقریباً هیچ سیگنالی وجود ندارد. کسانی که عمر باتری دارند باید آن را ذخیره کنند. امیدوارم با بازگرداندن برق ، به روزرسانی های بیشتری را بشنوم. به همین دلیل داشتن چکمه روی زمین بسیار مهم است.

آیا امیدوار هستید که درسهایی از طوفان کاترینا گرفته شود که در بحران کنونی اجرا شده است؟

اگر اهل نیواورلئان هستید ، مانند این است که کاترینا همین دیروز اتفاق افتاده است – بنابراین درسها به طور مداوم آموخته می شوند. یک چیز قطعی این است که مادر طبیعت تبعیض قائل نمی شود و او با ما همانطور رفتار خواهد کرد که ما با او رفتار می کنیم. تا به حال ، ما کارهای زیادی را انجام داده ایم ، اما پس نداده ایم. از مالیبو تا بند نهم ، فردی نیست که عمر بیشتری از این سیاره داشته باشد. همه ما در زمین قرض گرفته ایم. وقت آن است که از افراد مناسب برای راهنمایی استفاده کنیم. دانش مدیریت سرزمین بومی برای درک زمینه ای که در آن زندگی می کنیم بسیار حیاتی است. از آتش سوزی های استرالیا گرفته تا طوفان های لوئیزیانا ، هر دو منطقه جغرافیایی ناظران سرزمین بومی دارند. مردم بومی مدتهاست نادیده گرفته شده و همراه با سیستمهای سنتی خود در زمینه زمین ، مانند احیای تالابها و پیشگیری و مدیریت آتش سوزی. درس برای جهان این است که صداهای بومی باید بخشی از استراتژی جهانی برای درمان سیاره ما باشند.

مناطق کم درآمد از حمایت کوتاه مدت و بلند مدت کمتری در مواجهه با بلایای طبیعی برخوردارند. آیا احساس می کنید از سال 2005 پیشرفت هایی صورت گرفته است؟ آیا قانونی تصویب شده است که به مناطق آسیب دیده بودجه صرف نظر از خط فقر آنها و جمعیت نژادی آنها چگونه کمک می کند؟

کاترینا 16 سال پیش بود و قوانین آب و هوایی به سختی راه خود را به گفتگوی اصلی باز می کند. این بدان دلیل است که همان شرکتهایی که زمین را برای سود استخراج می کنند نیز مسئول 70 درصد از انتشارات جهانی هستند که مدتهاست بر قوانین آب و هوا تأثیر گذاشته است. به این ترتیب ، هیچ وقت هیچ کاری انجام نمی شود. برای چندین دهه ، لوئیزیانا دارای یک دولت محلی فاسد است که به راحتی توسط دلار دستکاری می شود ، بنابراین ساکنان کمی پیشرفت می کنند و بقیه وجوه به جیب می زنند. اگر پیشرفت هایی صورت گرفته است به خاطر رهبری جامعه است – افرادی مانند ملک رحیم و مامان د. افرادی که سرمایه گذاری عمیقی در جهت بهبود محله های خود انجام داده اند و زندگی و منابع خود را وقف حمایت از مردم خود کرده اند. حقیقت این است که قانونگذاران به افراد فقیر اهمیت نمی دهند – اکثر قوانین به طور نامتناسب به افراد طبقه پایین اقتصادی و اجتماعی آسیب می رسانند.

آیا امیدوار هستید که دولت فعلی و FEMA کمک و پیشرفت های بیشتری را به مناطق کم درآمد آسیب دیده وارد کنند؟

راستش ، من اميد چنداني به پاسخ دولت ما به هر چيز ندارم. همانطور که ما صحبت می کنیم ، جنگ در افغانستان به پایان رسیده است. در سال 2005 ، هزاران نفر از نیروهای نظامی ما در خارج از کشور می جنگیدند ، در حالی که افراد جنوب در حال مرگ بودند. در حقیقت ، کاترینا بسیار قوی تر از نیواورلئان به بیلوکسی ، می سی سی پی برخورد کرد ، اما سیستم سطح زمین فرو ریخت و به همین دلیل نیواورلئان زیر آب بود.

برای سالها ، گروه مهندسان ارتش به دولت می گفتند که چه اتفاقی می افتد ، و آنها هشدار را نادیده می گیرند – در عوض ، آنها میلیاردها دلار اختصاص داده شده به تعمیر سیستم سطح بندی قدیمی را به تلاش های جنگ اختصاص می دهند. بسیاری از همان افراد قدرتمند در آن زمان هنوز هم قدرت را در دست دارند.

دولت ما از دیرباز جغرافیای نیواورلئان را می شناسد – این یک شهر در حال غرق شدن است که روی تالاب ها ساخته شده است و 10 پا پایین تر از سطح دریا است. تابستان ها گرمتر می شوند ، سطح دریا همچنان بالا می رود و خلیج فارس گرمتر می شود – بنابراین ، قدرت طوفان قوی تر می شود. در صورت تمایل به خروج مردم برای طوفان های دسته 4 ، باید برنامه ای برای تخلیه فدرال وجود داشته باشد.

شما ایجاد اجتماع را با کار خود ترکیب کرده اید ، مهمترین آنها تلاشهای Klur برای کمک به حمایت از جوامع محلی است. در طول کاترینا ، شما رایحه درمانی را برای کمک به قربانیان کاترینا در بهبود حالات روحی فرسوده خود به ارمغان آوردید. چگونه شخصاً در لحظات استرس آرامش خود را حفظ می کنید؟

بستگی به منبع استرس دارد. من آموخته ام که خوردن یک رژیم متعادل به من کمک می کند تا با استرس عمومی کنار بیایم. با این حال ، این یک سال و نیم گذشته به دلیل کووید و وضعیت عمومی جهان بسیار استرس زا بوده است. صادقانه بگویم ، گاهی اوقات همه چیز ناامید کننده به نظر می رسد.

یکی از مواردی که به من کمک می کند تا استرس را از بین ببرم ، زمین گیری است. با پای برهنه در چمن راه میروم و خود را از طریق گفتگوی داخلی جدیدتر می کنم. اساساً ، من آشکارا با خودم صحبت می کنم ، یا قدردانی می کنم. حتی چند دقیقه تنفس عمیق از معده من نیز کمک می کند. اگر در خانه هستم و می خواهم استرس خود را کاهش دهم ، کاملاً از رایحه درمانی استفاده می کنم.

چگونه می توانیم به افرادی که در حال حاضر در لوئیزیانا رنج می برند کمک کنیم؟

کمک های متقابل ، که مستقیماً به افراد یا خانواده ها ارائه می شود ، نباید دست کم گرفته شود. اگر می خواهید با توجه به ارزش های خود کمک مالی کنید یا حذف مالیات مهم است ، پیشنهاد می کنم به فرهنگ کمک نولا ، ملت متحد هوما ، Common Ground Relief نگاه کنید. همچنین می توانید مستقیماً از Venmo Nola کمک های متقابل دریافت کنید-این گروه کوچکی از سازمان دهندگان محلی است که با توجه به همه گیری کووید -19 برای جامعه کمک مالی جمع آوری می کنند. سازمانهای بنیادی نیاز به حمایت دارند و سرمایه گذاری بلندمدتی در جامعه خود دارند.