نگاهی به آنچه در سینما خواهد آمد

جشنواره فیلم کن هر چیزی را دارد که یک متعصب سینما و فرهنگ پاپ می تواند بخواهد: ده ها فیلم، مد چشم نواز، و از همه مهمتر، قدرت ستارگان عظیم. هر سال در ماه مه، A-listers به ​​شهر ساحلی ایده‌آل در جنوب فرانسه هجوم می‌آورند تا سینمای سراسر جهان را جشن بگیرند، با اعضای صنعت درآمیزند، در قایق‌های تفریحی مهمانی کنند، و در پله‌های قرمز کاخ جشنواره‌ها ظاهری شگفت‌انگیز به نمایش بگذارند. هفتاد و ششمین دوره این جشنواره که به مدت 11 روز برگزار می شود و شامل نمایش های روزانه، نمایش فرش قرمز، کنفرانس های مطبوعاتی، رویدادها و مراسم جوایز است، مطمئناً به عنوان یک مناسبت به یاد ماندنی عمل می کند و کمپین های فصل جوایز را به راه می اندازد و لحظاتی فراموش نشدنی را برای ما رقم می زند. فرآیند.

با شروع جشنواره در 16 مه، در اینجا خلاصه ای از پنج چیز برای دانستن در مورد آن وجود دارد، از حضور در فرش قرمز تا ترکیب گسترده جشنواره پر از عناوین مورد انتظار.

اولین نمایش های ستاره دار

کن بزرگترین جشنواره فیلم در جهان است که در آن صدها چهره آشنا – از بازیگران و فیلمسازان گرفته تا مدل‌ها و نوازندگان – بر روی Croisette ظاهر می‌شوند و ما را با نگاه‌ها و لحظات به یاد ماندنی فرش قرمز خیره می‌کنند. امسال، برخی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوود، از جمله لئوناردو دی کاپریو، لیلی گلادستون، و جسی پلمونز که در فیلم وسترن پرهزینه مارتین اسکورسیزی بازی می‌کنند، آماده هستند تا فرش را زیبا کنند. قاتلان ماه گل.

لیلی گلدستون و لئوناردی دی کاپریو در قاتلان ماه گل.

با حسن نیت از Apple TV+

جنی کیم از بازیگر محبوب بلک پینک، که اولین بازیگری خود را در سریال The Weeknd و سم لوینسون انجام می دهد. بت، بدون شک هنگام حضور در اولین نمایش سریال در کنار این نوازنده تبدیل به بازیگر/تهیه کننده و لیلی رز-دپ و ریچل سنوت، همه نگاه ها به او خواهد بود.

همچنین وس اندرسون، بازیگر اصلی کن، آخرین فیلمش، قرار است نمایشی پرشور داشته باشد شهر سیارکی مملو از بازیگران محبوب هالیوود است. ما بی صبرانه منتظر دیدن ستاره های فیلم از جمله اسکارلت جوهانسون، تام هنکس، جیسون شوارتزمن، مارگو رابی، مایا هاوک، تیلدا سوینتون و بسیاری دیگر از فرش قرمز خیره کننده هستیم.

از دیگر افراد مشهور مورد علاقه طرفداران که انتظار می رود در طول جشنواره حضور داشته باشند، پدرو پاسکال دلنواز است که در فیلم کوتاه پدرو آلمودوار بازی می کند. راه عجیب زندگی در کنار ایتان هاوک؛ ناتالی پورتمن و جولیان مور، که رهبری تاد هاینز را بر عهده دارند می دسامبر; و فایربرندجود لاو و آلیشیا ویکاندر. همچنین مراقب کیت بلانشت باشید که پیگیر اوست کتابخانه، پسر جدید، در بخش Un Certain Regard نمایش داده می شود.

اتان هاوک و پدرو پاسکال در راه عجیب زندگی.

توسط Sony Pictures Classics

هیئت منصفه

جوایز ارائه شده در مراسم اختتامیه جشنواره توسط گروهی متشکل از 9 نفر تعیین می شود که عمدتاً نویسندگان، کارگردانان و بازیگران تحسین شده هستند. هیئت داوران امسال برنده دو نخل طلایی، روبن اوستلوند، که سال گذشته برای نامزدی جایزه اسکار برنده جایزه اصلی شد، رهبری می شود. مثلث غم. پل دانو، بری لارسون به او می پیوندند، تیتانیوم کارگردان جولیا دوکورنو، کارگردان مراکشی مریم توزانی، بیو می ترسد بازیگر دنیس منوشه، کارگردان آرژانتینی دامیان شیفرون، من یک جادوگر نیستم هلمر رونگانو نیونی و نویسنده عتیق رحیمی.

رئیس بخش Un Certain Regard جشنواره، که فیلم‌های جسورانه از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد، جان سی. ریلی یکی از مسافران کن است. آلیس وینوکور، فیلمساز فرانسوی، پائولا بیر، بازیگر آلمانی، گروه را تکمیل می کنند. بازگشت به سئول کارگردان موفق دیوی چو و بازیگر بلژیکی امیلی دکوئن.

در بخش هفته بین‌المللی منتقدان، که کار خلاقان جدید را برجسته می‌کند، اتفاق می افتد آدری دیوان، نویسنده و کارگردان، ریاست هیئت داوران را بر عهده خواهد داشت که متشکل از فرانتس روگووسکی بازیگر آلمانی، کیم یوتانی کارگردان برنامه نویسی ساندنس، روی پوچاس فیلمبردار پرتغالی و میناکشی شید، روزنامه نگار و مشاور برنامه برلیناله است.

لیلی رز دپ و The Weeknd در بت.

با حسن نیت از HBO Max

فیلم های در حال رقابت برای نخل طلا

فراتر از اکران های ویژه پر سر و صدا مانند قاتلان ماه گل، مستند چهار ساعته استیو مک کوئین شهر اشغالی، بت، و ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت، 21 فیلم در رقابت برای نخل طلا هستند. مدعیان امسال برای برترین جایزه – و همچنین تعداد انگشت شماری از جوایز دیگر – عبارتند از شهر سیارکی; می دسامبر; اولین فیلم جاناتان گلیزر پس از 15 سال، منطقه مورد علاقه; پیگیری جسیکا هاسنر به جو کوچولو عنوان شده است باشگاه صفر; درام ترکی نوری بیلگه جیلان درباره علف های خشک; و آلیس رورواچر La Chimera. همچنین درام وابسته به عشق شهوانی کاترین بریلات برای دریافت این جایزه رقابت می کند تابستان قبل، برنده دو بار نخل کن لوچ بلوط پیر، مهیج فرانسوی جاستین تریت آناتومی یک سقوطو اولین کارگردانی کارگردان سنگالی راماتا تولایه سی (یک نادر برای رقابت اصلی) بانل و آدامز.

عکسی از وس اندرسون شهر سیارکی.

با حسن نیت ارائه ویژگی های فوکوس

مشاهیر در حال تجلیل

در طول دو دهه گذشته، هر سال، این جشنواره حرفه یک بازیگر یا فیلم‌ساز را جشن می‌گیرد که آثار افسانه‌ای ساخته، اما هرگز نخل طلا را به صورت رقابتی برنده نشده است (برندگان گذشته در سال‌های اخیر عبارتند از: تام کروز، فارست ویتاکر، و جودی فاستر. ). امسال نخل طلای افتخاری به مایکل داگلاس اعطا می شود که در طول چندین دهه فعالیت نمادین خود چندین بار در کروازت ظاهر شده و در فیلم هایی مانند بازی کرده است. غریزه اولیه، جاذبه مهلک، بازی، و پشت شمعدان.

برای رویداد سالانه زنان در حرکت کرینگ، که از سال 2015 بر تجلیل از زنان در این صنعت متمرکز شده است، میشل یوه، که اسکار بهترین بازیگر زن را برای بازی دریافت کرد. همه چیز همه جا به یکباره اوایل امسال، جایزه زنان در حرکت را دریافت می کند که در مراسمی که در طول جشنواره برگزار می شود، اهدا خواهد شد.

تروفه شوپارد، که دو ستاره در حال ظهور را به رسمیت می شناسد، افتخار بزرگ دیگری است که هر ساله به این رویداد دو هفته ای گره خورده است – که قبلاً به فلورانس پوگ، جسی باکلی، جو آلوین و آنیا تیلور جوی اهدا شده بود. امسال، این جایزه به داریل مک کورمک تعلق می گیرد که سال گذشته به خاطر حضورش در فیلم مورد تحسین قرار گرفت. موفق باشی، لئو گرانده و خواهران بد; همراه با نائومی آکی که اخیراً با بازی در فیلم زندگی‌نامه‌ای ویتنی هیوستون سر و صدا کرد. من میخوام با یکی برقصم. اگر اوضاع از قبل بهتر نشده باشد، جوایز توسط ناتالی پورتمن، که به عنوان مادرخوانده مراسم در 19 می خدمت می کند، به این زوج اهدا می شود.

گالا AmfAR

بزرگترین و پر زرق و برق ترین رویدادی که در طول جشنواره برگزار می شود و فراتر از پارامترهای آن برگزار می شود، جشن سالانه AmfAR است که عواید آن به نفع تحقیقات ایدز است. این جشن که در Hotel du Cap-Eden-Roc (همچنین به عنوان محل برگزاری مراسم عروسی بسیار مورد بحث سوفیا ریچی شناخته می شود) در Cap D’Antibes درست خارج از کن برگزار می شود، به افراد مشهور و شرکت کنندگان در جشنواره فرصت فرار از طبیعت شلوغ این جشنواره را می دهد. شهر به نفع چیزی منحصر به فرد تر و منزوی تر. با این حال، این رویداد همیشه با ظاهر فرش قرمز پر زرق و برق و حضور افراد مشهور توجه ما را به خود جلب می کند. مراسم امسال که در 25 می برگزار می‌شود، توسط کویین لطیفه میزبانی می‌شود و هالسی، گلدیس نایت، آدام لمبرت و ببه رکسا همگی آماده اجرای برنامه هستند.