لانا دل ری، مرلین مونرو در ویدیوی «گردن‌نباتی» است

لانا دل ری مدتهاست که شیفته هالیوود کلاسیک بوده است. این آهنگ در آهنگ های قبلی مانند “سرود ملی” و “آمریکایی” ثابت بوده است، و اکنون، آخرین تک آهنگ آلبوم اخیر او آیا می دانستید زیر بلوار اوشن تونلی وجود دارد. در ویدیوی «گردن بند آب نبات»، دل ری بار دیگر وارد دوران پر زرق و برق و یکی از برجسته‌ترین نمادهای آن، مرلین مونرو می‌شود.

این ویدئو با حضور جان باتیست، نوازنده، دل ری را در شخصیت مونرو و همچنین الیزابت شورت (که اغلب به عنوان داهیای سیاه از آن یاد می‌شود)، بازیگر مشتاقی که در اواخر دهه 40 در لس آنجلس به قتل رسید، می‌بیند. این خواننده بین مدل‌های فر، بلوند، بلوند و سبزه جابه‌جا می‌شود که جوهر هر کدام را هدایت می‌کند، در حالی که صدای نوستالژیک و زیبایی‌شناختی خود را نیز به تصویر می‌کشد.

این ویدئو دارای نماهایی از پشت صحنه است که دل ری به طور متناوب در بین نقش های دوگانه خود تفسیر می کند. در پایان ویدیو، دل ری راهی پیاده‌روی مشاهیر هالیوود می‌شود تا از ستاره‌اش دیدن کند و در تشویق تماشاگران غوطه‌ور شود. این خواننده 37 ساله قبلاً به مونرو در آهنگ ها و تصاویر اشاره کرده است، به ویژه برای “سرود ملی” که در آن از سرنای “تولد مبارک” مونرو در سال 1962 به رئیس جمهور جان اف کندی تقلید می کند.

در طول ویدیوی کاملا سیاه و سفید «گردن بند آب نباتی»، دل ری الهام‌بخش خود را برای کانال‌سازی شورت و مونرو توضیح می‌دهد: «تمام چیز در مورد ویدیو – چرا قرار بود همه اینها در پشت صحنه باشد – به این دلیل بود که همه این زنان مثل من اسمشان را عوض کردند و موهایشان را عوض کردند. انگار همه آنها در این سوراخ های مارهای مختلف افتاده اند. پس کل موضوع این است که چگونه از آن درس می‌گیرید و به چیزهای خودتان نمی‌افتید؟»