چگونه بهترین شکل ناخن را برای دستان خود انتخاب کنید

یک مانیکور شایسته اینستاگرام ممکن است با یک لایه لاک سریع به پایان برسد، اما با داشتن یک فرم ناخن یکدست شروع می شود. و درست همانطور که دانستن فرم صورت شما برای ایجاد یک کانتور اسکنه شده ماهرانه ضروری است، دانستن بهترین شکل ناخن برای دستان شما نیز برای برانگیختن حسادت جدی مانیکور ضروری است. هنگام انتخاب فرم مناسب ناخن باید موارد زیادی را در نظر بگیرید – بستر ناخن، شکل انگشت و طول ناخن شما. از مربع تا بادام، اسکووال تا تابوت، در اینجا رایج‌ترین شکل‌هایی است که مانیکوریست‌ها می‌بینند، به علاوه اینکه چه کسی بیشتر به آن می‌آید.

گرد

ناخن های گرد در اطراف لبه و در نوک دایره شکل هستند. هانا لی، مانیکوریست حرفه ای و سفیر سالی هانسن، می گوید: “این شکل اگر انگشتان کوتاه تری داشته باشید، بهترین کار را انجام می دهد، زیرا انگشتان شما را بلندتر نشان می دهد.” به همین راحتی نمی شکنند.» (ناگفته نماند، نگهداری از آن نسبت به سایر اشکال ناخن راحت تر است.) برای اینکه ظاهر ناخن را به خود جلب کنید، از یک طرف به طرف دیگر سوهان زدن را شروع کنید، شکل طبیعی نوک انگشت خود را دنبال کنید و مطمئن شوید که نوک آن را گرد کنید.

بیضی شکل

به طور کلی جذاب تر از شکل ناخن بیضی نیست. لی می‌گوید: «ناخن‌های بیضی اگر ناخن‌های بلندی دارید ظاهری شیک می‌دهند و اگر تخت ناخن‌های پهنی دارید بلندتر می‌شوند». شکل گرد دارای گوشه هایی است که به صورت یک نیم دایره به سمت داخل منحنی می شوند. در حالی که هر طول ناخنی می‌تواند شکل بیضی را ایجاد کند، می‌توانید با جفت کردن آن با طول‌هایی که کمی از انگشت فاصله می‌گیرند، از مزایای بلند شدن ناخن آن بهره ببرید. شکل ظاهری شبیه به شکل بادام است: برای رسیدن به این هدف، هر طرف ناخن را با استفاده از یک زاویه مورب در یک جهت سوهان بکشید تا شکل بادامی ایجاد شود، سپس نوک آن را کمی گرد کنید.

بادام

انگشتان کوتاه تری دارید؟ شکل ناخن بادامی یک راه مطمئن برای داشتن طول تقلبی است. با کناره‌های باریکی که در نوک آن مخروطی‌اند، به دلیل ظاهر شیک و مدرنش، یکی از پرطرفدارترین شکل‌های ناخن در فید رسانه‌های اجتماعی شماست. دبورا لیپمن، مانیکوریست مشهور و بنیانگذار برند، خاطرنشان می کند: «یک ناخن بادامی شکل بسیار باریک، کاملاً جذاب و همچنان بسیار قوی است.

مربع

شکل مربعی ناخن در تمام عرض ناخن امتداد می یابد و دارای دو طرف صاف با لبه بالایی صاف است. از آنجایی که می تواند انگشتان را کوتاه تر نشان دهد، لیپمن شکل ناخن مربعی را برای افرادی که انگشتان بلندتر و بستر ناخن باریک دارند توصیه می کند.

اسکووال

شکل ناخن را شبیه به شکل ناخن مربعی شکل اما با لبه های نرم تر در نظر بگیرید. لیپمن خاطرنشان می‌کند: «این یک شکل مربعی و بیضی شکل در بین ناخن است که هم در انگشتان کوتاه و هم در انگشتان بلند خوب به نظر می‌رسد». این یک شکل ناخن در میان علاقه مندان به ناخن است، زیرا نگهداری آن کم است و کاملاً شبیه به روش رشد طبیعی ناخن برای اکثر افراد است. لیپمن می‌گوید برای رسیدن به ظاهری کج‌شکل، ابتدا لبه‌های ناخن را با زاویه‌ای مانند بیضی سوهان کنید، سپس مستقیماً در یک جهت سوهان بزنید تا قله صاف شود.

تابوت

یک ناخن تابوت‌شکل در طبیعت و البته نه برای افراد ضعیف، در اصل مربع شکل با انتهای مخروطی است. لیپمن می‌گوید: با سوهان کردن لبه‌های ناخن به سمت مرکز و سپس مربع کردن نوک آن، ظاهر را به خود جلب کنید. اگر زیاد از دستتان استفاده می کنید، شکل ایده آلی نیست، زیرا به طولی نیاز دارد، اما اگر تخت ناخن کوتاه یا ضعیفی دارید، می تواند یک گزینه عالی باشد زیرا معمولاً با اکریلیک ها رایج است (که به محافظت از ناخن در برابر شکستن کمک می کند).

بالرین

لی می‌گوید: «ناخن‌های بالرین بسیار شبیه به ناخن‌های تابوت هستند، با این تفاوت که ضلع‌های آن‌ها کمی خمیده است که تا نوک مربع بالا می‌رود». علاوه بر بلندتر نشان دادن انگشتان، آنها فضای روی ناخن را برای خلاقیت در طراحی ایجاد می کنند. برای به دست آوردن شکل، لی می‌گوید که هر طرف را با یک زاویه ملایم سوهان کنید تا کمی خمیده شوند. سپس، با سوهان کردن در یک خط مستقیم، نوک را مربع کنید.

استایلتو

اگر اسکووال ترازو شکل ناخن است، رکاب رکابی شیر است، که تمام درام را یک انگشت در یک زمان به ارمغان می آورد. لیپمن می‌گوید: «ناخن‌های استایلتو شبیه به شکل بادام هستند، اما نقطه‌ای بسیار شدیدتر دارند». به لطف زیبایی شناسی برجسته و جسورانه و توانایی ایجاد توهم ظاهری بلند و باریک، مطمئناً شکلی شایسته فرش قرمز است. برای حفظ شکل آن نیاز به نگهداری دارد، به همین دلیل است که معمولاً آن را روی ناخن های ژل یا اکریلیک می بینید. برای به دست آوردن ظاهر، ناخن را از دو طرف به سمت مرکز سوهان بزنید تا لبه های آن باریک شود.