چرا دامن میکرو مینی میو میو بزرگترین بیانیه مد 2021 است

بزرگترین روند این فصل کوچک است. با دامن میکرو مینی آشنا شوید که از سبک های بیرون از اوایل تا اواسط سال های دور پوشیده شده است و همه بزرگترین نام های آن دوران از آن استفاده می کردند: پاریس هیلتون ، نیکول ریچی ، بریتنی اسپیرز و لیندسی لوهان در میان آنها. این سبک دوباره ظاهر شد و در اوایل امسال شروع به کار کرد ، وقتی Miu Miu و Saint Laurent دامن های نوجوانانه ای را در جواهرات و توییت های تزئین شده برای پاییز 2021 نشان دادند. افراد مشهوری مانند اولیویا رودریگو ، بلا حدید ، ریحانا و دوآ لیپا سریع عمل کردند. برای اتخاذ این روند ، مخلوط کردن دامن های پلیسه ای دخترانه و اجراهای اسپرت با لوازم اصلی Y2K. و چه کسی می تواند وسواس ژنرال Z درباره دامن تنیس را که امسال مد تابستانی را تحت سلطه خود داشت ، فراموش کند؟

شکی نیست که دامن مینی-و به طور خاص دامن میکرو مینی-در همه جا در حال حاضر است و به سمت باندهای بهار 2022 در Blumarine و Miu Miu می پرید-و تا وسواس فکری مد در TikTok. برای بهار 2022 ، Fendi ، Prada ، Versace ، Dior ، Simone Rocha و Moschino تنها تعداد انگشت شماری از مارک های تجاری بودند که این لباس را تفسیر می کردند.

با این حال ، Miu Miu بیشترین صحبت ها را داشت و دامن هایی را نشان می داد که فقط با پیراهن های برش خورده و میانی پوشیده شده بودند. شایان ذکر است که هر دو Blumarine و Miu Miu توسط Lotta Volkova طراحی شده اند ، و روشن می شود که جالب ترین سبک جهان مد ، صرف نظر از اینکه مینی های غیر عملی چقدر ممکن است یا نباشند ، ظاهر را در رده های بالای سبک قرار داده اند.

بسیاری از طراحان و طرفداران ظاهر ظاهر میکرو مینی ها را در باند پروازها به آنچه احیای “McBling” (زیر مجموعه ای از سبک Y2K از سال 2003 تا 2008 معروف است) نسبت می دهند ، اما برای دیگران فراتر از این است. سینترا مارتینز ، طراح در حال ظهور در پشت مارک مد Saint Sintra ، می گوید که او از نمایشگاه مری کوانت (طراح مینی دامن OG دهه 1960) الهام گرفته است و لباس باب اسفنجی را الهام بخش تر از هر سبک Y2K می داند. او از آن زمان تمرکز خود را بر روی مینی های کمربند ، چین دار و سبک های توتوی کف دار قرار داده است.

“مری کوانت اغلب به عنوان طراح شناخته می شود که در اواخر دهه 60 تا اوایل دهه 70 مینی دامن را محبوب کرد ، که نمونه ای عالی از چرخه روند 20 تا 30 ساله در بازی در طول مک بلینگ و تجدید حیاتی است که امروز شاهد آن هستیم.” مندی لی ، تحلیلگر چرخه روند می افزاید.

مارتینز می گوید: “من فکر می کنم دامن کوتاه قیاس بی نظیری برای زندگی پس از همه گیری است ، کمی احمقانه و تا حدودی بی فایده به نظر می رسد.” “شاید ، به طور ناخودآگاه ، استفاده از پارچه کمتر نیز از نظر طراحی ، مسئولیت بیشتری از نظر مالی داشته باشد. شاید یک قول بی عفتی نیز وجود داشته باشد که با قریب الوقوع بودن مرگ به وجود می آید. به نظر می رسد ، در مجموع ، ما تصمیم گرفته ایم سیاست احترام را به باد بدهیم. مینی دامن به من انرژی “خوبی برای آنها” می دهد. به خصوص که مجبوریم صورت خود را در مکانهای عمومی با ماسک بپوشانیم ، چه کار دیگری می توانیم بکنیم جز اینکه پاهای خود را نشان دهیم؟ “

سنت سینترا با الهام از طراح دهه 1960 مری کوانت ، بیشتر از یک حالت ، یک لحظه تمام عیار را احساس می کند. با توجه به اینکه بسیاری از مردم هنوز در خانه کار می کنند ، ماسک می زنند و حتی خود را برای تزریق واکسن واکسیناسیون آماده می کنند ، این همه گیری بسیار در ذهن همه است. وقتی دامن مینی در دهه 1960 آغاز شد ، با اعتراضات و گفتگوهایی که حول فرهنگ جوانان و فمینیسم می چرخید ، دست به دست هم داد. مینی امروزه حس قدرت و مالکیت خود را منتقل می کند. Einav Rabinovitch-Fox ، مورخ مد می افزاید: “با SB8 تگزاس و این واقعیت که همه گیری بسیاری از زنان را از نیروی کار به سمت نقش های سنتی ترغیب کرد ، واقعاً احساس می شود که ما در میان واکنش های جنسی علیه زنان قرار داریم.” این امکان وجود دارد که مینی ، برای بسیاری ، با احساس پایین آوردن این ایده ها مرتبط باشد.

با این حال ، با احیای مینی در باند هواپیما و ارتباط نزدیک آن با بدن ، اگر برچسب های ذکر شده آن را در انواع مختلف بدن نشان می دهد ، روند را بسیار آینده نگر تر می کند. به هر حال ، ما از عدم فراگیری مد اولیه Y2K عبور کرده ایم. لی می افزاید: “چیزی که من را نگران می کند این است که به نظر می رسد نشانه ای از ظاهر شیک هروئین در اواخر دهه 90 است که بدنهای نازک را بر اساس سبک یا مد واقعی جلوه می داد.” اگر مینی دامن امروزی واکنشی به ایده های سیاسی مشابه دهه 1960 در ابتدا نبود ، به خوبی می تواند در مورد جشن گرفتن تنوع باشد – اگر طراحان به این سمت بروند. شاید با کاهش روند ، مینی لحظه شامل فراگیری شود.

رابینوویچ فاکس توضیح می دهد: “آشکار شدن پوست و پاها-چه در دهه 1920 و چه با وسایل نقلیه کوچک در دهه 1960-بسیار با افزایش دید زنان در حوزه عمومی و دستاوردهای جنبش فمینیستی مرتبط بود.” “من از روند آشکار کردن لباس ها تعجب نمی کنم ، من فکر می کنم این بسیار در مورد ایده خروج از پیله های ما پس از همه گیری است. همه ما بعد از مدت طولانی محبوس شدن در خانه به یک دوز اضافی ویتامین D نیاز داریم. “

اما یک تفاوت عمده در اولین و آخرین نسل دامن های کوچک وجود دارد که از باند فرود می آیند و روی افراد مشهور مورد علاقه ما قرار می گیرند. در حالی که گذشته جذابیت جنسی و زنانگی را نشان می داد ، مینی های نمایش داده شده در باندهای بهار 2022 در مورد داشتن قدرت متفاوت است. به عنوان مثال ، Miu Miu ، شبح های پسرانه ارائه داد ، خطوط جنسیت را با دامن های خاکی و ژاکت های دریایی شبیه به یک نوع جدید لباس محو کرد. نکاتی از روشنفکری وجود داشت سیمون روچا ، از طرف دیگر ، نماد قدرت در زنانگی بود ، با پیراهن های بزرگ زیره ای که در کنار کت های چرمی صاف و مجسمه سازی شده ، گواهی و ادای احترام به تجربه طراح از مادر شدن بود. مینی امروزی بیشتر در مورد لباس پوشیدن برای خود است ، نه پوشیدن دامن برای جلب نگاه مردانه.

رابینوویچ فاکس می افزاید: “امروزه نه تنها مینی فاکتور رادیکال خود را از دست داده است ، بلکه جنبه جنسی خود را نیز از دست داده است.” “شما می توانید آن را به طور خاص با Miu Miu مشاهده کنید-علیرغم اینکه لباس ها بسیار آشکار هستند ، هیچ جذابیت جنسی وجود نداشت ، مطمئناً یک احساس زنانگی بیش از حد وجود نداشت ، چیزی که مینی دهه 1960 در آن بود.”

دلیل دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود این لباس ناگهان پرطرفدار شود: کرست ممکن است در چند سال گذشته سنگین ترین وسیله برای نشان دادن پوست باشد ، اما میکرو مینی زیبایی را نشان می دهد زیرا پوست را نشان می دهد و بدن را کامل می کند نمایش دادن. لی توضیح می دهد: “میکرو مینی پاریس هیلتون ، که همان پوشش کمربند پهن را تقلید می کند ، نقشه این سبک است.” “اگرچه ذاتاً یک لباس زیر نیست ، اما به دلیل طول و پوشش آن ، یا عدم پوشیدن آن ، می تواند به عنوان لباس زیر به همراه کرست ، شکوفه ، شورت و غیره وارد لباس زیر شود.”

با یک جستجوی سطحی در Depop مشخص می شود که دامن کوتاه یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین اقلام فصل است. اما چگونگی تحقق آن در حالی که دنیای مد بالا به آزمایش این سبک ادامه می دهد ، جالب تر خواهد بود. “من از دیدن شلوارک های کوتاه و اسکورت های کوچک بسیار شگفت زده نمی شوم ، زیرا آنها کمی کاربردی تر هستند ، در پارچه هایی مانند توری ظریف ، چرم ، ساتن ، تور ، و بافت هایی مانند پلیسه ، تزئینات ، حتی حتی حجم.” می گوید. یا اینکه میکرو مینی را به عنوان یک لایه لایه بندی کنید ، روی شلوار جین ، شلوار و دامن های بلندتر – به شیوه واقعی Y2K McBling. “

این فصل چقدر کوتاه می روید؟ انتخاب باشماست.