پاتریک کلی کی بود؟ تاریخچه طراح سیاه و سفید ناشناخته مد

در کودکی ، مراسم صبح شنبه من شامل کارتون ، شانه داغ ، لباسشویی و قطار روح؛ جایی در میان هرج و مرج کارهای روزمره و سرگرمی های لازم برای ادامه کار ، می توانم نگاهی اجمالی به سبک با السا کلنشبه به امید تقلید از حس مد روز مادر شیک خودم ، طراحان و مدلهای حاضر در برنامه هفتگی CNN را مطالعه می کردم. اینجا اولین جایی بود که طراح مد آمریکایی پاتریک کلی را دیدم. من ابتدا تحت تأثیر نمایش های باند او قرار گرفتم ، که در واقع به نظر می رسید سرگرم کننده– مدلها لباسهایش را لرزاندند ، رد شدند و چرخیدند و راهپیمایی را به مهمانی تبدیل کردند. مهمتر از همه ، اکثر مدلهای او سیاه پوست بودند و به عنوان یک نوجوان چالش برانگیز که آرزویش مدل شدن بود ، دیدن زنان سیاهپوست که بر روی باند فرمان می دادند و مجلات در طرح های او باعث تغییر لرزه ای در من شد. من می خواستم بخشی از جهان پاتریک کلی باشم.

در حال حاضر ، بازدیدکنندگان موزه De Young در سان فرانسیسکو فرصتی برای کشف این جهان از طریق نمایشگاه جدید خواهند داشت پاتریک کلی: باند عشقبه از 23 اکتبر تا آوریل 2022 ، نمایش مسافرتی دارای طرح های اصلی ، مصنوعات شخصی و سایر آثار زودگذر از زندگی کلی است ، علاوه بر هفتاد و نه مجموعه کاملاً اکسسوری. ارائه ساحل غربی این نمایشگاه ، که در موزه هنر فیلادلفیا در سال 2014 ایجاد شد ، مجموعه ای جامع است که کودکی کلی را در بزرگ شدن در جنوب ، تجربیات وی به عنوان یک سیاه پوست ، مشارکت او در باشگاه و صحنه های فرهنگی همجنسگرایان در نیو را به تصویر می کشد. یورک و پاریس ، و موزهای او از مد ، هنر و تاریخ سیاه.

در دوران اوج ، طرح های کلی مرزهای نژادی و فرهنگی را پیش برد – اما این روزها ، نام او به ندرت شناخته می شود. در دهه های 1980 و 90 ، او با اطمینان از فروشنده به طراحی نزدیک شد و معتقد بود که زنان سیاه پوست به فضایی مساوی و مساوی در مد نیاز دارند که شادی را نیز جشن می گیرد. در حالی که تأثیر او بر ورود به مد اغلب نادیده گرفته می شود ، باند عشق تلاشی قوی برای گسترش و اصلاح جایگاه خود در قانون مد است.

گریس جونز در فشن شو بهار 1989 پاتریک کلی در پاریس ، ظاهری آماده و آماده پوشیدن دارد.

عکس توسط پیر ووته/Sygma/Sygma از طریق Getty Images

نگاهی به نمایش مد آماده لباس بهار 1989 پاتریک کلی در هفته مد پاریس در سال 1988.

عکس توسط Victor VIRGILE/Gamma-Rapho از طریق Getty Images

نگاهی از نمایش مد آماده بهار 1989 پاتریک کلی در هفته مد پاریس در سال 1988.

عکس توسط Victor VIRGILE/Gamma-Rapho از طریق Getty Images

کلی ، متولد 1954 ، به خاطر طرح های پرزرق و برقش با لباس های پیراهن بافتنی آراسته به بدن که با کمان های بزرگ ، قلب و تزئینات دیگر آراسته بود شهرت داشت-اما هیچ کدام به اندازه دکمه های بزرگش که طرح ها را آراسته بود ، برای من جذابیت بصری نداشت. که توسط گریس جونز ، پت کلیولند و بت دیویس 80 ساله به بالا پوشیده شد.

دکمه ادای احترام به ریشه های جنوبی او بود – به ویژه مادربزرگش اتل بی. رینی ، خدمتکار و خیاطی که الهام بخش طراح جوان در سن بالا در جیم کرو می سی سی پی بود و مشتاق دیدن مدل های سیاه در مجلات مد بود. کلی در اوایل نوجوانی طراحی را آغاز کرد و توسط گروهی از زنان احاطه شده بود که هم سبک و هم ساختار را به او آموختند. مادرش معلم اقتصاد خانه بود و عمه اش به او خیاطی آموخت – اما این مادربزرگ او بود که اولین درس نبوغ را به او داد. در کودکی ، کلی بارها دکمه های پیراهن خود را گم می کرد. مادربزرگش که قادر به جایگزینی آنها با پیراهن های یکسان نبود ، پیراهن های خود را با استفاده از مجموعه ای از دکمه های ناهماهنگ تهیه شده از سبد دوخت او دوباره طراحی کرد. این جرقه نوآوری بود که قدرت کلی را در مواد جدید نشان داد.

از سمت چپ: گروه زن – کت و لباس ، پاییز 1986 ؛ لباس زنانه ، پاییز 1986 ؛ لباس زنانه ، پاییز 1988. همه ظاهرها در آن نمایش داده می شود پاتریک کلی: باند عشق نمایشگاه در موزه DeYoung

تصویر از موزه هنر فیلادلفیا گرفته شده است

یک سوتین و دامن موز ، مدل شده توسط Pat Cleveland در 1986 ، از پاتریک کلی: باند عشق نمایشگاه در موزه DeYoung

تصویر از موزه هنر فیلادلفیا گرفته شده است

پاتریک کلی در سال 1974 از می سی سی پی به آتلانتا نقل مکان کرد ، جایی که در ویترین فروشگاه خرده فروشی YSL Rive Gauche ویترین ایجاد کرد و شلوغی های جانبی خود را در طراحی لباس های قدیمی قدیمی استفاده کرد. در این دوران بود که او با الهام از نمایش های جاده ای افسانه ای آبنوس مد ، از سبک باند تئاتر خود استفاده کرد. پس از چند سال اقامت در آتلانتا ، کلی به نیویورک مهاجرت کرد تا در پارسونز شرکت کند ، اما شب های او در رقص در گاراژ پارادایس با دی جی لری لوان و گریس جونز برای حرفه او بسیار ثمربخش بود. در حالی که در گاراژ بود ، او مهارت های تجاری شخصی خود را کامل کرد و شهرت خود را به عنوان طراح مدل های مد و شکوفایی فرهنگی رو به رشد تنظیم کرد.

عکس توسط اولیویرو توسکانی. با احترام از املاک پاتریک کلی. تصویر از موزه های هنرهای زیبا سان فرانسیسکو گرفته شده است

عکس توسط اولیویرو توسکانی. با احترام از املاک پاتریک کلی. تصویر از موزه های هنرهای زیبا سان فرانسیسکو گرفته شده است

کلی با اصرار مدل و موز پت کلیولند ، به پاریس نقل مکان کرد ، جایی که طرح های بی پروا و تئاتری او او را به ستاره بین المللی تبدیل کرد. نگاه او به گنجاندن ، دسترسی ، و جذابیت باشکوه جنوبی او در جزئیات خوب نمایش های باند او نشان داده شده است ، از قلب نقاشی های دیواری او که هر نمایش را باز می کرد تا “لیست عشق” که او برای مهمانان پشت سر می گذاشت. این لیست ها شامل نام افراد و اشیاء هنری است که او را الهام بخشیده است و “دکمه ها” بارها و بارها بر روی این لگنیاپ های دوست داشتنی ظاهر شده است. متأسفانه زندگی و حرفه او در سال 1990 به دلیل عوارض ناشی از ایدز قطع شد.

کلی هنرهای نمایشی را در نمایشگاه بهار 1989 پاتریک کلی در پاریس ، 1988 انجام می دهد.

عکس توسط PL Gould/IMAGES/Getty Images. تصویر از موزه های هنرهای زیبا سان فرانسیسکو گرفته شده است

کلی از پذیرفتن گذشته و تعریف آینده مرزهای خوبی را طی کرد – سپس با قدم زدن روی آن ، بی رحمانه در زمان حال زندگی کرد ، در حالی که ردی از قلب ، گل و دکمه در پی خود به جای گذاشت. در نوجوانی ، من یک دکمه قرمز بزرگ و بزرگ روی کت جین Levi’s پوشیدم به عنوان نمادی که من واقعاً بخشی از جهان پاتریک کلی بودم ، چیزی که نشان می داد من می دانم از کجا آمده ام و مصمم به ایجاد دنیایی هستم که به نظر برسد. ناهمسان. دنیایی است که در آن من بودن کافی است. در جوانی ، این به معنای دنیایی بود که در آن عشق من به موج نو و هیپ هاپ بدون قضاوت می توانست وجود داشته باشد. در حال حاضر این به معنای دنیایی است که در آن می توانم به همان اندازه که در اتاق هیئت مدیره یا موزه هستم در یک میز دومینو احساس راحتی کنم. حرفه پاتریک کلی به من آموخت که از کجا هستید و کجا هستید اکنون می توانید در یک لحظه وجود داشته باشید و هر دو به یک اندازه ارزش دارند.