هر مرجع کارل لاگرفلد و نگاهی به باند بایگانی

وقتی صحبت از پیروی از کد لباس «به افتخار کارل» در مراسم مت گالا دیشب به میان آمد، سلبریتی ها عمدتاً در یکی از دو اردوگاه قرار گرفتند: یا به داخل خزانه رفتند و یکی از آثار آرشیوی متعدد طراح را از خانه هایی که در آن کار می کرد برداشتند- از جمله پاتو، کلوئه، فندی، بالمین و البته شنل-یا آنها به کاسبلی کامل کارل متمایل شدند. (یک زیرمجموعه کوچک تصمیم گرفتند مسیر شوپت را بروند و از پله‌ها بالا آمدند.)

با تعداد بسیار زیادی از کارلیسم‌ها – دستکش‌های بدون انگشت، یقه‌های نوک تیز سفید، عینک‌های آفتابی مشکی – مهمانان از طریق برخی یا ترکیبی از نشانه‌های سبک متفاوت او به او ادای احترام کردند. در حالی که تعداد زیادی شنل روی فرش وجود داشت، چند مارک دیگر وجود داشتند که هیچ ارتباطی با لاگرفلد نداشتند اما با این وجود ظاهری ایجاد کردند که به یک روش به بدنه کار او اشاره می کند (نگاه کنید به: Loewe، Tory Burch، Miu Miu).

ارجاعات بسیار زیاد بود، چه از یک مجموعه مهم اوایل دهه 80 برای Chloé یا چیزی که خود طراح زمانی می پوشید. در زیر، خلاصه کامل هر مرجع و نگاه آرشیوی کارل لاگرفلد از مت گالا 2023 است.

Dua Lipa در Vintage 1992 Chanel

دوآ لیپا به‌عنوان یکی از روسای مشترک مت گالا امسال یکی از اولین نام‌های بزرگی بود که وارد این مراسم شد و به سرعت با لباسی از لباس‌های اوت کوتور پاییز 1992 Chanel که در اصل توسط کلودیا شیفر، الهام‌بخش لاگرفلد مدل شده بود، لحن شب را به نمایش گذاشت.

اما چمبرلین در فیلم Miu Miu با الهام از Chanel

اما چمبرلین با یک گروه سفارشی Miu Miu که از لباس‌های توهم نوری نمایش مد لباس بهار 2014 او الهام گرفته شده بود، به کارل لاگرفلد ادای احترام کرد. نسخه آبی یخی چمبرلین دارای یک وسط بدلیجات شبیه به ظاهر آن مجموعه بود.

لیزو در Chanel به لیندا اوانجلیستا اشاره کرد

لیزو به دختر اصلی شانل، لیندا اوانجلیستا، سری تکان داد، در حالی که آبشاری از مروارید از روی لباس مشکی و روی مچش می چکید. این سوپر مدل برای اولین بار ظاهر اصلی را از نمایشگاه پاییز 1991 لاگرفلد برای این برند ارائه کرد.

جنی برای اولین بار در شنل Met Gala را انجام داد

جنی از بلک پینک آخرین سفیر شانل بود که قبل از مرگ توسط لاگرفلد انتخاب شد. برای اولین بار در Met Gala، این ستاره کی پاپ یک مینی لباس سفید با ارسی مشکی و گل کاملیا سفید پوشید که تفسیری دوباره از ظاهر پاییز 1990 Chanel بود.

عکس کوین مازور/MG23/Getty Images برای The Met Museum/Vogue

پنه لوپه کروز در Vintage 1988 Chanel

پنه‌لوپه کروز، یکی از دیگر روسای مشترک مت گالا و سفیر قدیمی شانل، با لباس عروس شنل بهار 1988 که اولین بار توسط دوست صمیمی و دوست‌داشتنی لاگرفلد، اینس د لا فرسانژ پوشیده شد، این مسیر قدیمی را طی کرد.

ژیزل بوندشن یک لباس کلاسیک شانل را دوباره پوشید

این لباس اولین بار توسط مدل Freja Beha Erichsen برای نمایش مد لباس بهار 2007 Chanel پوشیده شد. هارپرز بازار سرمقاله او لباس سفید و شنل پر را برای مت گالا امسال، اولین بار پس از اعلام طلاقش از تام برادی، پوشید.

مارگو رابی کانال سیندی کرافورد را در Chanel انجام داد

مارگوت رابی، سفیر شانل، بهترین لباس خود را به سیندی کرافورد در این لباس مشکی کرست ارائه داد. اندرو موکامال، که برای اولین بار در اسکار امسال کار با رابی را آغاز کرد، ظاهری را طراحی کرد.

اولیویا وایلد لباس ویولن چلو را پس داد

روزهای Chloe او که اغلب تحت الشعاع دوران شانل لاگرفلد قرار می‌گرفت، به خودی خود بسیار مهم بود (در واقع او دو دوره در آنجا داشت). مشهورترین چهره‌های او در این دوره آن‌هایی بودند که نشان‌دهنده رگه‌های سوررئالیستی او در آن زمان بود، که در میان آن‌ها ظاهر ویولن ردایی از بهار 1983 بود که کلوئه برای اولیویا وایلد بازسازی کرد. نسخه اصلی این لباس در نمایشگاه “کارل لاگرفلد: خط زیبایی” در موسسه لباس Met در معرض دید قرار گرفته است.

ونسا کربی در لباس دوش Chloé

یکی دیگر از بهترین آثار کلوئه لاگرفلد، یک لباس دوش ترومپ لوئیل در سال 1983 بود که بر روی ونسا کربی بازیگر زن دیده شد، که در داخل نمایشگاه نیز نمایش داده شده است.

نائومی کمپبل در 2010 Chanel

یکی از نزدیکترین همکاران لاگرفلد، نائومی کامبل نیز با این لباس مد لباس بهار 2010 شانل مسیر آرشیوی را طی کرد: یک لباس یک شانه صورتی که روی یک لباس نقره ای پوشیده شده بود.

نیکول کیدمن لباس شماره 5 شنل نمادین را احیا کرد

تبلیغات شماره 5 شانل 2004 با بازی نیکول کیدمن و کارگردانی باز لورمن تا حد زیادی به عنوان یکی از نمادین ترین (و گران ترین) تبلیغات مد در تمام دوران پذیرفته شده است. مناسب بود که او دوباره یکی از لباس‌های آن فیلم را بپوشد – یک شیرینی پر صورتی رژگونه – در مراسم مت گالا امسال به افتخار لاگرفلد.

عکس از آنجلا ویس / خبرگزاری فرانسه

کریستن استوارت در لباس شنل قدیمی

کریستن استوارت به‌عنوان سفیر قدیمی این برند، بیش از آن چیزی که بیشتر مردم تصور می‌کنند، لحظات فرش قرمز شانل را پشت سر گذاشته است. آخرین ظاهر او مستقیماً از آرشیو بود: یک لباس تاکسیدو سیاه و سفید از مجموعه کروز 2017 Chanel.

کارلا برونی در سال 2001 کارل لاگرفلد

کارلا برونی به مدت سه دهه یکی از معتمدان و دوستان دیرینه لاگرفلد بوده است. این سوپرمدل با ظاهری بهار 2001 از برند همنام این طراح با امضای سیاه و سفید خود به میراث خود ادای احترام کرد.

عکس کوین مازور/MG23/Getty Images برای The Met Museum/Vogue

کارلی کلوس از اولین مجموعه شانل کارل لاگرفلد تقدیر کرد

قدیس حامی “اردوگاه نگاه کردن به چشم” این بار با لباس ستونی سیاه و سفید بلند با گردنبند و کمربند مروارید به پله های مت بازگشت. لحظه Loewe اشاره ای بود به نگاهی از اولین مجموعه لاگرفلد برای Chanel با جواهرات ترومپ l’œil.

ASAP Rocky کارل لاگرفلد را در دامن تارتان تجسم کرد

کت تارتان قرمز ASAP Rocky به لباس مشابهی اشاره می‌کند که لاگرفلد در سال 2004 در توکیو برای افتتاح یک فروشگاه جدید در منطقه گینزا این شهر پوشیده بود.

اولیویه روستینگ نقش معروف “کارل کی؟” را بر عهده داشت. کیسه

در سال 2006، لاگرفلد در حالی که “Karl Who؟” در دست داشت دیده شد. کیف برزنتی که به سرعت به یکی از اکسسوری های پرطرفدار فصل تبدیل شد. اولیویه روستینگ، مدیر خلاق Balmain (جایی که لاگرفلد نیز زمانی در آنجا کار می کرد)، به این کیف نمادین با کتانی لحافی خود اشاره کرد.

کارا دلوین به کارل لاگرفلد تبدیل شد

یکی دیگر از موارد مورد علاقه لاگرفلد، کارا دلوین، جوهره این طراح را با موهای خاکستری پلاتینیوم، پیراهن نواری سفید و جواهرات کروم هرتز – یکی از عناصر اصلی در یونیفرم لاگرفلد – هدایت کرد. او همچنین پاییز گذشته مجموعه‌ای را با نام تجاری کارل لاگرفلد به نام «کارا عاشق کارل» منتشر کرد.

عکس مایک کاپولا/گتی ایماژ

جرمی پوپ در قطار کارل لاگرفلد را پوشید

یکی از دراماتیک‌ترین ظاهر شب، جرمی پوپ تمام فضای فرش را به‌خاطر قطار بزرگی که با چهره لاگرفلد طراحی شده توسط بالمین طراحی کرده بود، در اختیار گرفت.

عکس مایک کاپولا/گتی ایماژ

لیلی کالینز آن را املا کرد

به طور مشابه، لیلی کالینز لباس بسیار پوشیده بود امیلی در پاریس-لباس مجلسی مناسب Vera Wang با پولک های نقره ای با نام کارل گلدوزی شده است.

Cindy Ord/MG23/Getty Images Entertainment/Getty Images

تیانا تیلور کارل لاگرفلد را در کراوات و سایه های یقه به کار گرفت

ست تویید Thom Browne از Teyana Taylor شامل یک کراوات مشکی و عینک آفتابی مشکی بود که با اشاره ظریف به طراح اشاره کرد.

عکس از Dimitrios Kambouris/Getty Images برای The Met Museum/Vogue

کندال جنر یقه سفید بزرگ کارل را پوشید

تفسیر کندال جنر از “به افتخار کارل” او را در ظاهری سفارشی از پولک های مارک جیکوبز با یقه سفید نوک تیز بزرگی که یکی از بارزترین امضاهای لاگرفلد بود، دید.

عکس کوین مازور/MG23/Getty Images برای The Met Museum/Vogue

نگاه محافظه‌کاران برچ فیبی بریجرز به شانل و نائومی کمپبل اشاره کرد

فیبی بریجرز با توری برچ کار کرد تا ظاهری بسازد که نه تنها سبک شخصی خواننده را به تصویر بکشد (موتیف اسکلت بخش بزرگی از ظاهر اجرای او بوده است) بلکه به ظاهری کلیدی از نمایش مد لباس شنل در پاییز 1996 اشاره دارد. بند اسپاگتی با جزئیات مروارید، ظاهر اصلی نائومی کمپبل را ایجاد می کند.

طرفدار کارل لاگرفلد

همانطور که جردن راث، کانن گری و کارلا برونی نشان دادند، طرفداران یکی از لوازم جانبی محبوب آن شب بودند. البته این طرفدار امضای لاگرفلد بود، زیرا او در طول زندگی حرفه ای خود برای چندین دهه با آنها عکس می گرفت.