نکاتی که قبل از خرید هارد سرور حتما باید بدانید – ایسنا

مصونیت از تأثیرات چرخشی محیطی ، به ویژه در محیط های چند درایوی را فراهم می کند. اما در Serial Bus های هاردهای SAS همه ی پهنای باند یک ارتباط به همان دستگاه تخصیص می یابد که باعث افزایش سرعت انتقال می شود. درایوهای HP Midline پورتهای رابط به نام SAS را دارا هستند که به عنوان پورت اتصال دوگانه از آنها استفاده می شود که سبب افزایش امنیت دسترسی به اطلاعات در هنگام خرابی HBA، خرابی کابل و خراب شدن سایر دستگاه ها می شود.

رابط های موازی یا Parallel به علت انتقال موازی اطلاعات پهنای باند در بین دستگاه های مختلف به اشتراک گذاشته می شود وپهنای باند بیشتری می خواهد. این هارد دیسک ها با در نظر گرفتن آستانه دمایی،عملکرد انتقال اطلاعات را برای افزایش قابلیت اطمینان کنترل می نمایند. سبب قابلیت بارگیری Firmware جدید توسط درایو میگردد.

Midline قابلیت اطمینان دو برابری و ظرفیت های بالایی تا ۱٫۸ ترابایت برای درایوهای ۲٫۵ اینچی (که اصطلاحا به آن ها هاردهای SFF یا Small Form Factor می گویند) و ۱۲ TB برای درایوهای ۳٫۵ اینچی (LFF یا Large From Factor) فراهم میکنند. یکی دیگر از تفاوت های میان این دو تکنولوژی زمان اولین خطای در نظر گرفته شده است که برای درایوهای SAS حدود ۱٫۲ میلیون ساعت در نظر گرفته شده که این میزان برای درایوهای SATA تنها ۷۰۰ هزار ساعت است.

هاردهای SATA در ظرفیت های مختلف موجود هستند و بالاترین ظرفیت آنها در حال حاضر ۱۶TB می باشد و این در حالی است که هاردهای SAS حداکثر ظرفیت ۹۰۰GB را ساپورت می کنند. هیچگاه از هارد دیسک در سرور به صورت تکی استفاده نکنید. درایوهای HP Midline دارای امکاناتی مانند سنسورهای لرزش چرخشی جهت استفاده در محیط های چند درایو ، مدیریت حجم کار برای آستانه دما و صف انتظار برای عملکرد هستند. به همین دلیل هارد درایوهای SAS دارای قیمت بالاتری نسبت به SATA هارد سرور خرید می باشند. با این حساب ممکن است از خود بپرسید که چرا هر شخص عاقلی می تواند برای «درایو سرور» قیمت بالایی بپردازد در حالیکه میتواند به جای آن یک هارد دیسک دسکتاپ با نرخ پایین را خریداری کند.