نمایش مخفی مدونا “مادام ایکس” در خیابانهای هارلم پایان یافت

ساعت 2:11 بامداد شنبه است و من با چند صد نفر دیگر و یک نوازنده ساکسیفون و نوازنده توبا درست پشت سرم از پلکان باریک باشگاه شام ​​جینی در هارلم بالا می روم و نقش “مثل نماز” مدونا را بازی می کنم. خود نماد پاپ جایی جلوتر است و تمام مخاطبان یک برنامه پاپ آپ مخفی را که به تازگی اجرا کرده بود ، از زیرزمین صمیمی خود بیرون می آورد و به خیابان ها می برد. به همراه نوازنده جاز و دیروقت جان باتیست ، سرپرست گروه ، مدونا در حال گردهمایی خاص خود بر گردهمایی های موقت و متحرک عمومی موسوم به “شورش های عشق” بود. اگرچه این راهپیمایی فقط حدود یک بلوک طول کشید و در جلوی درهای قرمز کلیسای اسقفی سنت اندرو به پایان رسید ، اما احساس می شد که چند کلمه از این آهنگ را قرض بگیرم ، مانند یک رویا ، بدون پایان و بدون آغاز.

کمی قبل از نیمه شب ، مهمانان وارد فضای نمایشی به سبک speakeasy در دهه 1920 در زیر رستوران خروس قرمز مارکوس ساموئلسون شدند. مدونا از جمله دختر لولا لئون ، عکاس استیون کلاین و اسطوره سالن رقص و رقصنده سابق خوزه ختراواگانزا با مهمانان مشهوری مانند آکواریا ، جولیا فاکس ، فین آرگوس و ریچی شازم آمیخته شد. از نظر فنی یک قسمت VIP طناب دار وجود داشت ، اما فضا آنقدر کوچک بود که به نظر می رسید اهمیتی ندارد. Gabe Ocasio-Cortez ، برادر AOC ، در جمعیت در طرف دیگر آن تقسیم کننده مشاهده شد. ولوکای بلودر با کوکتل های معروف مانند مادام ایکس (ودکا که با آب انار و کمی آهک و عسل تزیین شده با رزماری تزیین شده بود) غذای تازه عصر را تهیه می کرد.

ظاهراً اجرای پاپ آپ برای ترویج این برنامه بود خانم ایکس مستند تور که در Paramount+ جمعه 8 اکتبر به نمایش درآمد. مدونا این هفته با حضور در برنامه مشغول تبلیغ این ویژگی بود نمایش امشب و راه اندازی یک مجموعه تجاری خاص با لباس های مجلسی و پیراهن هایی که مدونا را در مامور مخفی خود تغییر می دهند. اگرچه ، با دیگر برنامه پاپ آپ نیمه مخفی اخیر مدونا ، یک مهمانی پراید در ماه ژوئن ، که در بالای میله اتاق Boom Boom با کلاه گیس آبی و پیراهن مشبک رقصید ، این حس به وجود می آید که شاید مدونا واقعاً عجله اجرای زنده را از دست داد

من مطمئن نیستم که آیا این یک درک بزرگ یا کمی بی اهمیت است که به آن اشاره کنم که در پایه رکوردشکنی ، تغییر فرهنگ ، زنی است که فقط واقعاً عاشق اجرا است. اگرچه او در تنظیم الگوی نمایش پاپ مدرن و اجرای بزرگترین صحنه های جهان کمک کرده است ، اما او به همان اندازه مشتاق بازی چند صد نفر در زیرزمین بود. اگر نه بیشتر. بازی با گروه زنده به سرپرستی باتیست ، مدونا ، با لباس سیاه کوتاه و شکاف دراماتیک نمایشی ، نمایش را با نمایش تئاتر آغاز کرد خانم ایکس قطع “باله تاریک”. او با صدای بلند روی صحنه رفت و روی پیانو باتیست بالا رفت و کلاه دوچرخه سواری چرمی مشکی اش را روی سر او گذاشت. او که بالای ساز ایستاده بود ، با یک “مادر شیطانی” معمولی ، کرسندو آوازی آهنگ را نشانه گرفت. در نقطه ای دیگر ، او گیتار آکوستیک خود را برای رهبری جلد کلاسیک “Sodade” از کیپ وردین Cesária Evora شکست. وقتی او گفت که زندگی او در اسپانیا باعث الهام مادام X شده است که می گوید: “مادام X لیسبون را دوست دارد” ، یکی از اعضای جمعیت فریاد زد: “مادام ایکس عاشق نیویورک است.” “آیا او؟” او با شیطنت پاسخ داد اجرای “La Isla Bonita” با مدونا در ستون پشتیبان بالای تماشاگران به پایان رسید. وقتی او متن آهنگ “وقتی پسر عاشق دختری است” را پخش کرد ، آن را روی تماشاگران بسیار عجیب و غریب قرار نداد. “یا وقتی دختری دختری را دوست دارد ، یا پسری پسری را دوست دارد ، یا آنها آنها را دوست دارند ،” او بدون این که از تپش خودداری کند در حالی که به ستون می چرخید ، اضافه کرد. او تصویری از قطعه آلبوم “دیوانه” را به عنوان یکی از بزرگترین موفقیت هایش به نظر می رساند ، قبل از اینکه سرانجام به اجرای “مانند یک دعا” بپردازد که ما را به خیابان ها می برد. مدونا در محاصره باتیست ، گروهی از خوانندگان پشتیبان و کمی امنیت سبک ، به طرفداران خود اجازه می دهد مانند زنبورهایی که در حال جشن گرفتن ملکه خود هستند ، در اطراف او بجنگند ، در حالی که همه ما در خیابان 126 حرکت کردیم.

در اوایل شب ، یکی از طرفداران درباره اینکه آیا مدونا قبلاً واقعاً نقش هارلم را بازی کرده است یا خیر گفت. او داشت. من قبلاً آن را در گوگل جستجو کرده بودم و عکس هایی از او در حال آرایش خود قبل از اجرای در مکانی به نام Celebrity Club در ژوئن سال 1983 ، یک ماه قبل از انتشار اولین آلبومش ، تهیه کردم. محل برگزاری فقط یک بلوک بالاتر از باشگاه شام ​​بود که او شب گذشته در آن اجرا کرد. تقریباً 40 سال بعد و یک حرفه استراتوسفری بعداً ، مدونا به همان جایی که متعلق بود بازگشت.

بن روسر / BFA
بن روسر / BFA
بن روسر / BFA
بن روسر / BFA
بن روسر / BFA
بن روسر / BFA