نقش شاتون و پیستون خودرو و نشانه های خرابی

در حالی که ما می خواهیم یک مهر و موم مقاوم در برابر گاز داشته باشیم ، ما همچنین نیاز داریم که پیستون به آرامی در طول سیلندر با حداقل اصطکاک حرکت کند ، بنابراین پیستون به کمی فاصله نیاز دارد. انواع مختلفی از تاج در موتورهای تولیدی وجود دارد ، اما معمولاً تاج صاف ، گنبدی یا روکش دار خواهد بود. موتورهای تولیدی مدرن اصطکاک بین پیستون و دیواره سیلندر را با استفاده از روکش های پیستون کم اصطکاک ، بیشتر کاهش می دهند. برای حفظ این فاصله ، پیستون باید دقیقاً ماشین کاری شود و آلیاژی که از آن ساخته شده است دقیقاً مشخص می شود تا انبساط حرارتی را پیستون دیزل در نظر بگیرد. قطعاً وجود روغن در محفظه احتراق خوش آیند نیست، زیرا وجود روغن می تواند باعث احتراق ضعیف ، آلایندگی زیاد ، تجمع کربن اضافی روی سوپاپ ها و دود پیستونی و آبی شود. از آنجایی که این قطعه با روغن در ارتباط است، روغن موتور و روغن نامرغوب نیز سبب خرابی زودهنگام آن خواهد شد.

کارکرد بالای موتور از عواملی است که سبب فرسوده شدن این پیستون تبریز قطعه خواهد شد. طرز استفاده شما از خودرو، نحوه استفاده و حتی نحوه رانندگی شما از عواملی هستند که در عمر و ماندگاری قطعات آن تأثیر دارند. از همین رو باید در خرید رینگ پیستون جنیون برای هر خودرو دقت کرد. این قطعه یکی از قطعات موتوری خودرو است. 1- کاهش سطح تماس میان پیستون و جداره سیلندر تا حداقل ممکن : افزایش سطح تماس به معنای افزایش اصطکاک بوده و آسیب های جدی را به دنبال خواهد داشت ؛ شایان ذکر است که رینگ ها شاید بعد از مدتی ساییده شده و این امر نیز می تواند منجر به افزایش اصطکاک گردد . پس از طی این مرحله، پیستون دوباره به سمت پایین حرکت می کند تا این مخلوط را فشرده کند و این فشرده سازی باعث انفجار می شود. کار این قطعه جلوگیری از نشت گاز از کنار پیستون و کنترل روغن است. رینگ روغني كه در قسمت پایین پیستون قرار مي گیرد,وظیفه جمع آوري روغن هاي اضافي از روي سطح بوش را دارد. از همین رو وظیفه خاصی در موتور خودرو برای این قطعه تعریف شده است.

خراب شدن این قطعات در حقیقت به خارجی یا داخلی بودن خودرو شما چندان ارتباطی ندارد. شما به هنگام استارت زدن و یک نیش گاز با 50 متر حرکت روی باند میتوانید پرواز کرده و یک خودروی پرنده داشته باشید . پیستون نه تنها در معرض نیروهای عمودی در هنگام احتراق قرار می گیرد ، بلکه نیروهای جانبی ناشی از تغییر مداوم زاویه میله اتصال نیز در آن موثر است. نیروهای بزرگی در حین تغییر جهت پیستون در حرکت بالا و پایین ایجاد می شوند. این ناحیه است که بیشتر گسترش می یابد و بنابراین از قسمت پایین پیستون یک مخروط به داخل ایجاد می شود تا فاصله بیشتری بین این تاج و حلقه پیستون در اطراف سطح بالا ایجاد شود. وقتی تسمه تایم ببرد، ریتم باز و بسته شدن سوپاپ ها بهم میریزد و اگر دور موتور بالا باشد، بسته به طراحی موتور به احتمال زیاد سوپاپ با سطح رویی پیستون برخورد میکند و غیر از شکسته شدن خود سوپاپ باعث آسیب دیدن پیستون هم میشود.

کاربرد مدل آلومینیومی این قطعه، آن قدر گسترده شده است که در موتورهای دیزلی هم استفاده می شوند؛ البته در موتورهایی که احتمال آب شدن آلومینیوم وجود دارد، مدل هایی که از جنس چدن هستند، همچنان کاربرد خود را حفظ کرده اند. این طرح هنوز در موتورهای کامیون و تجاری بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد ، اما مدتهاست که در خودروها و موتورسیکلت ها با طرح سبک تری که به پیستون دمپایی معروف است جایگزین شده است. یک پیستون سبک تر دارای حرکت کمتری است ، بنابراین نیروی کمتری وارد می کند. نیروی حاصل از احتراق، پیستون را به پایین حرکت داده، شاتون تحت تاثیر حرکت پیستون بر میللنگ نیرو وارد میکند. اما اگر پیستون را پهن و طول شاتون را کوتاه کنیم اتفاقی که میافتد این است که قدرت تولیدی و سرعت تولید شده به قدری زیاد است که میتوانیم برای مثال ; لندکروز را نام ببریم .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون نیسان z24 لطفا از سایت ما دیدن کنید.