مگان مارکل توسط یک کمپین هماهنگ آزار و اذیت آنلاین مورد هدف قرار گرفت

رسانه‌های اجتماعی اخیراً بسیار در اخبار بوده‌اند، زیرا شرکت‌های بزرگ فناوری قبل از کنگره درباره نقش پلتفرم‌هایشان در رادیکالیزه کردن برخی از کاربران و کمک به مسائل مربوط به سلامت روان مبتنی بر تصویر بدن پاسخ می‌دهند. اما آزار و اذیت آنلاین نیز یک مسئله جدی است – به ویژه برای زنان رنگین پوست، که تقاطع آنها آنها را در معرض خطر بیشتری برای شرور نژادپرستانه و زن ستیز قرار می دهد. متأسفانه مگان مارکل با سهم خود در آزار و اذیت رسانه های اجتماعی مقابله کرده است، اما طبق گزارش جدید، او هدف تنفر هماهنگ شده توسط تعداد نسبتا کمی از کاربران قرار گرفته است.

Bot Sentinel، یک پلتفرم غیرحزبی رایگان که اطلاعات نادرست و ربات‌ها را در توییتر رصد می‌کند، تحلیلی درباره خصومت‌های دوک و دوشس ساسکس منتشر کرد. این تجزیه و تحلیل نشان داد که “55 حساب تک منظوره” در درجه اول مسئول محتوای نفرت انگیز هستند، با “28 حساب نفرت ثانویه” که پیام ها را به حوزه بزرگتر توییتر منتقل می کند. بات سنتینل نتیجه می‌گیرد: «همراه با کمک ۱۸۷۶۳۱ دنبال‌کننده‌شان، این حساب‌ها مسئول تقریباً ۷۰ درصد محتوای متنفرم اصلی و مشتق شده‌ای بودند که هری و مگان، دوک و دوشس ساسکس را در توییتر هدف قرار می‌دادند».

با این حال، همانطور که همه ما می دانیم، پست های به اشتراک گذاشته شده و بازتوییت شده می تواند به هزاران، اگر نگوییم میلیون ها چشم در پلتفرم برسد. بر اساس این گزارش، “ما در مجموع 17،000،000 کاربر بالقوه منحصر به فرد را تخمین می زنیم”، به این ترتیب این آزار و اذیت به سیل نفرت نسبت به مارکل منفجر می شود.

Bot Sentinel خاطرنشان می‌کند که توییتر «قبلاً 40 درصد از حساب‌های اصلی را به دلیل نقض شرایط سرویس تعلیق کرده بود، اما حساب‌ها پشتیبان‌گیری می‌شدند، اغلب از املای خلاقانه و راه‌حل‌های دیگر برای جلوگیری از شناسایی استفاده می‌کردند. به طرز نگران کننده ای، تحلیلگرانی که از دو مورد از 55 حساب نفرت اصلی شناسایی شده بازدید کردند، توسط الگوریتم توییتر حساب های نفرت انگیز دیگری را پیشنهاد کردند.

“[We are] یکی از سخنگویان توییتر به Buzzfeed News گفت: در حال بررسی فعال اطلاعات و حساب‌های مورد اشاره در این گزارش – ما در مورد حساب‌هایی که قوانین توییتر را نقض می‌کنند، اقدام خواهیم کرد.

این گزارش چیزی را تایید می کند که بسیاری از قربانیان آزار و اذیت آنلاین مدت ها به آن مشکوک بودند: اینکه واقعاً یک توطئه برای قربانی کردن افراد آنلاین وجود دارد. همچنین ثابت می کند که تعداد کمی از کاربران می توانند دسترسی نمایی داشته باشند و محدودیت های پلیس پلت فرم مبتنی بر هوش مصنوعی. برای محافظت از مارکل و سایر قربانیان آزار و اذیت هدفمند چه کاری می توان انجام داد؟ این سوال بزرگ است و متأسفانه، هیچ یک از شبکه های بزرگ رسانه های اجتماعی هنوز آن را کشف نکرده اند. شما می تونید گزارش کامل رو اینجا بخونید.