مشاجره تشدید کننده واکسن نیکی میناژ ، توضیح داده شد

نیکی میناژ معمولاً روی فرش قرمز مت گالا حضور دارد ، اما امسال ، او با نرفتن ، مراسم خیریه مشهور را ارتقا داد. در عوض ، او یک توییت نسبتاً تاسف بار در مورد واکسن COVID-19 ارسال کرد و اطلاعات غلط پزشکی را به یک فضای آنلاین پرتلاش تبدیل کرد-که باعث یک هیاهوی عمومی و یک حادثه بین المللی در یک ، دو ، اما سه کشورهای جداگانه

ابتدا ، میناژ اعلام کرد که به دلیل نیاز به واکسیناسیون در Met Gala شرکت نخواهد کرد. او توضیح داد که اگر واکسن را دریافت کرده باشد ، بعد از اینکه احساس کرد “تحقیقات کافی انجام داده است” انجام می شود. خواندن داستانهای وحشتناک خارج از زمینه این فرض بر این واقعیت استوار است که به دنبال این توییت ، او کاربران دیگری را که ادعا می کنند علائم شدید واکسن را تجربه کرده اند ، بازنویسی می کند.

در مرحله بعد ، میناژ این بمب توییتی بسیار نادرست را که زمین را تکان داد ، می اندازد. ظاهراً پسرعموی او دوستی دارد که پس از دریافت واکسن متوجه تورم توپ هایش شد و اکنون نمی تواند به دنبال این باشد. نامزد او عروسی خود را لغو کرد و اکنون تمام دنیا درباره کیسه بیضه غول پیکر او صحبت می کنند. این بیچاره تصور کنید که او باید احساس مرگ کند ، با فرض اینکه او واقعاً وجود دارد.

برای تکرار علم پایه: واکسن COVID-19 باعث اختلال نعوظ ، تورم بیضه یا مشکلات باروری مردان نمی شود. فقط اینطور نیست. تحقیقات برای اثبات این امر وجود دارد. (گرچه ، برخی از عفونت های مقاربتی مانند سوزاک و کلامیدیا می توانند باعث تورم بیضه ها شوند. همین است چرا عروسی به تعویق افتاد.)

علاوه بر این ، سرطان بیضه می تواند چنین علائمی را ایجاد کند. کلینیک مایو توصیه می کند که بیمارانی که دچار تورم کشاله ران می شوند توسط پزشک معاینه شوند ، به ویژه اگر بیش از دو هفته طول بکشد. بنابراین توپ های متورم دوست پسرعموی میناژ مطمئناً نتایج واکسن نیستند ، اما می توانند نشان دهنده یک مشکل پزشکی بالقوه جدی تر باشند. سپس دوباره ، همه ما دیدیم نیلوفر سفید، مگر نه؟

عکس العمل فوری بود. توییتر در حیرت و الگوهای رفتاری خود منفجر شد و سرصفحه های تلویزیونی کابلی این موضوع را درک کردند. او با او درگیر شد میزبان MSBNC جوی رید تقریباً بلافاصله پس از پخش قسمت ، و بعداً توسط تاکر کارلسون در Fox news پوشش داده شد. بعداً به کارلسون برمی گردیم.

با توجه به اینکه توئیت میناژ شنیده است ، نمی توان صحت ادعاهای او را تأیید کرد. اما این دقیقاً همان کاری است که دکتر ترنس دیالسینگ وزیر بهداشت ترینیداد و توباگو ناموفق انجام داد. او در یک کنفرانس مطبوعاتی با ابراز تاسف گفت: “ما همه موارد را جدی می گیریم.” دفتر او یک روز کامل از کار خود را تلف کرد و تلاش کرد دوست پسر عموی میناژ را با توپ های غم انگیز بزرگ پیدا کند. دکتر دیالسینگه با صدای آزاردهنده ای گفت: “در حال حاضر ، هیچ عارضه جانبی یا عارضه ای در تورم بیضه در ترینیداد وجود ندارد ،” و هیچ موردی که در هیچ کجای جهان آن را می شناسیم. ”

اطلاعات غلط میناژ به انگلستان راه یافت. کریس ویتی ، که مدیر ارشد پزشکی انگلستان است ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در داونینگ استریت صحبت کرد و ادعاهای خود در مورد ناتوانی جنسی ناشی از واکس را “مضحک” و “فقط برای ترساندن” طراحی کرد. نخست وزیر بوریس جانسون بدون هیچ کمکی گفت که “آنچنان که باید با آثار نیکی میناژ آشنا نیستم” – که باعث پاسخ عجیب خود میناژ شد. “من او را دوست دارم حتی اگر فکر کنم این یک دیس بود؟ لهجه ugh! Yassss boo !!! ” او در توییتر نوشتبه سپس او یک پیام صوتی ضبط کرد که در آن لهجه وحشتناک انگلیسی را جعل می کند و آن را به جانسون هدایت می کند. او گفت: “من با مارگارت تاچر به مدرسه رفتم ، و پیشنهاد داد” نمونه کارهایی از کارهای من را برای او ارسال کنم ، زیرا شما چیز زیادی درباره من نمی دانید. ” مردم ، شما نمی توانید این را جبران کنید.

در حال حاضر ، کاخ سفید با میناژ تماس گرفته است تا تلاش کند تا طوفان مهمی از اطلاعات غلط واکسن تا به امروز خنثی کند. CBS News گزارش داد که یک مقام دولتی “به نیکی میناژ پیشنهاد داد که با پزشک تماس بگیرد”. مغایر با ادعاهای او که او به کاخ سفید دعوت شده بود. این مقام مسئول به CBS گفت: “همانطور که با دیگران تماس گرفتیم ، ما با نیکی میناژ و یکی از پزشکان خود تماس گرفتیم تا به سوالات وی در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن پاسخ دهد.”

دکتر آنتونی فائوچی ، کارشناس ارشد بیماری های عفونی کشور نیز اظهارات میناژ را محکوم کرد. “هیچ مدرکی وجود ندارد که [male fertility problems] اتفاق می افتد و هیچ دلیل مکانیکی برای تصور این که این اتفاق بیفتد وجود ندارد. “

وقتی میناژ واکنش شدید را نشان داد ، تب به اوج خود رسید بازنشر شد ویدئوی بخش کارلسون در مورد داستان. کارلسون ، برتری نژاد سفیدپوست که همچنین اطلاعات غلطی در مورد واکسن منتشر کرده است ، داستان میناژ را تحت اشتباه مغایر منطقی “فقط پرسیدن سوالات” تنظیم کرد. برخی از پیروان او ناامید شدند.

در این مرحله ، ما به طور کامل در روز سوم #BallGate هستیم. میناژ ، به وضوح از اینکه چگونه داستان از کنترل خارج شده است ، ناامید شده است (هرچند ، صادقانه بگویم ، او این آشفتگی را آغاز کرد) ، به اینستاگرام لایو رفت تا گلایه های خود از کاخ سفید ، توییتر و فرهنگ را لغو کند. دوربین تلفن او در فیلم قابل مشاهده نبود. آن را در نزدیکی او در یک اتاق تاریک قرار داد ، تا بینندگان بتوانند صدای او را بشنوند. او در مورد دعوت ادعایی کاخ سفید اظهار ناراحتی کرد و گفت: “آیا فکر می کنید که من در مورد دعوت شدن به کاخ سفید به اینترنت سر می زنم و دروغ می گویم؟”

او ادامه داد: “و من می بینم که چرا بسیاری از افراد مشهور خود را حباب زده نگه می دارند.” “فهمیدی؟ ما در مکانی زندگی می کنیم که خدمات درمانی رایگان ندارد. بنابراین هر کسی در این کشور حق دارد در مورد سلامت خود هر چیزی را زیر سوال ببرد. زیرا اگر سلامتی شما خیلی مهم بود ، مراقبت های بهداشتی رایگان وجود خواهد داشت ، بوزو. ” (واکسن COVID-19 رایگان است و برای همه افراد بالای 12 سال بدون در نظر گرفتن وضعیت مهاجرت در دسترس است.)

مطمئناً کمی غم انگیز و عمدتاً خنده دار است که یک ستاره بزرگ به دلیل یک غذای شیرین یک بازی عجیب و غریب جهانی را آغاز کرده است. اما مشکل این است که در ایالات متحده ، موارد COVID-19 هنوز فاجعه بار است. تا زمان انتشار مطبوعات ، 152،605 عفونت تأیید شده در کشور وجود دارد و 666،816 مورد مرگ گزارش شده است. 1943 نفر از این مرگ ها تنها دیروز رخ داده است. تردید واکسن یک مشکل واقعی است و افراد واکسینه نشده 11 برابر بیشتر در معرض مرگ بر اثر کووید -19 هستند.

اما در مورد دوست پسرعموی فرضی که توپ ها در مرکز این جدال هستند؟ تا کنون ، او پیدا نشده است. میناژ در توییتی نوشت که پسر عمویش از او خواسته بود با او تماس بگیرد ، اما از آن زمان هیچ اطلاعاتی در دست نیست. W اگر اطلاعات جدیدی ایجاد شود این داستان را به روز می کند.

لطفا واکسن بزنید این مشکل در کشاله ران شما ایجاد نمی کند ، اما می تواند زندگی شما را نجات دهد.

*توجه داشته باشید که در ایالات متحده ، تمام اطلاعات علمی دقیق در مورد آزمایشات بالینی واکسن ، اثربخشی و عوارض جانبی آن یافت می شود اینجا در وب سایت مرکز کنترل بیماری ها