مایکل استوارت از Standing Ground، لباس‌هایی شبیه به لباس‌های مد لباس را با شرایط خودش می‌سازد.

مایکل استوارت اهل تابلوهای خلق و خوی نیست. من کسی نیستم که صدها تصویر را بگذارم. این طراح می گوید. در عوض، فقط یک عکس سیاه و سفید در استودیوی کوچک او در شرق لندن وجود دارد که روی دیواری درست بالای شانه یک مانکن چسبانده شده با یک لباس مجلسی سفید گسترده. این یک دلمن – یک مقبره نوسنگی – در دونگال، ایرلند است. یک صخره تخت غول پیکر بر روی دو سنگ دیگر قرار گرفته است: قطعه ای از آنچه استوارت آن را “طراحی عنصری خالص” می نامد، یا قطعه ای از فرهنگ باستانی که به نوعی باقی مانده است و می تواند هزاران سال بعد هیبت ایجاد کند.

سنگ های ایستاده در سراسر ایرلند، از جمله در شهرستان کلر، منطقه غربی روستایی که استوارت در آن بزرگ شد، وجود دارد. آنها لحن و نام را برای برچسب او، Standing Ground تعیین کردند. استوارت از پیراهن برای ایجاد لباس‌هایی استفاده می‌کند که به پوشنده آن احساس رهبر مجسمه‌ای از تمدن گمشده می‌دهد: زرق و برق دار، اما در عین حال عجیب، در عین حال قدیمی و آینده‌نگر. او می‌گوید: «این چین‌دار است، اما شبیه ستون فقرات یا چیزی از یک فیلم علمی تخیلی است. زیبا و سکسی است، اما کمی هم بد است، و این چشم من را خوشحال می‌کند.»

همچنین چشمان مدل Jourdan Dunn و بازیگران Ellie Bamber و Naomie Harris را که همگی از Standing Ground روی فرش قرمز استفاده کرده‌اند تا جلوه‌ای دیدنی داشته باشند، خشنود کرده است. استوارت اولین نمایش خود را در پاییز گذشته در هفته مد لندن برگزار کرد، به عنوان یکی از سه طراح جدید که توسط لولو کندی، بنیانگذار Fashion East، یک انکوباتور که استعدادهای نوظهور را به نمایش می گذارد، انتخاب کرد. (کیم جونز و کریگ گرین از ذینفعان قبلی بوده‌اند.) کندی درباره کار استوارت می‌گوید: «من فکر کردم، این معامله واقعی است. “این جالب و غیرمنتظره است.”

مایکل استوارت، طراح لیبل نوپا زمین ایستاده، در لباس و لوازم جانبی خودش.

مدل های Nyaueth Riam و Grace Quaye می پوشند زمین ایستاده.

مدل ریام می پوشد زمین ایستاده.

مدل لورنا فوران می پوشد زمین ایستاده.

استوارت در سال 2017 از کالج سلطنتی هنر لندن فارغ التحصیل شد. “من می خواستم در یک خانه لباس کار کنم، در جایی کار کنم که بتوانم مهارت هایم را تقویت کنم و از یک طراح چیره دست یاد بگیرم، اما واقعاً دیگر وجود ندارد. ” او می گوید. استوارت در نهایت لیبل خود را تأسیس کرد، اما تا زمانی که برای مد شرق انتخاب شد، به بخشی از صنعت تبدیل نشد. او اعتراف می کند: «خیلی نزدیک بود که از آن دور شوم. پس از ارائه 10 نگاهی او در سپتامبر گذشته، او غرق در علاقه شد.

هر قطعه ای که استوارت خلق می کند به اندازه ای ساخته شده است. او در مورد پوشیدن لباس‌هایش کاملاً دقیق است، چیزی که او را از بسیاری از همسالانش متمایز می‌کند. “سنت در لندن این است که پانک، خام و شلخته است، و من با اشتیاق از آن متنفرم، زیرا چه فایده ای دارد؟” او می پرسد. راک اند رول بودن خیلی آسان است.

او همچنین اصرار دارد که همه چیز با دست خودش ساخته شود. روی میز برش الگوی او، در کنار کامپیوتری که آهنگساز محیط نروژی Biosphere را می نوازد، چیزی شبیه استخوان نقره ای منحنی به نظر می رسد. این قطعه‌ای است که دور کمر کسی که می‌پوشد می‌چرخد و با پیچک‌هایی که اغلب لباس‌های استوارت دارند برجسته می‌شود. او می‌گوید: «من آن را در خاک رس حجاری کردم و سپس آن را با فایبرگلاس و رزین ساختم. رنگ آمیزی شد، سمباده زد و سپس کروم شد. برای من، یک شیء پرینت سه بعدی کیفیتی بی جان دارد. من واقعاً با آن مشکل دارم.» نفستان را هم حبس نکنید تا او همکاری کند. او می گوید: «این طراحی من نخواهد بود. “این کار شخص دیگری است.”

مدل Grace Quaye می پوشد زمین ایستاده.

مدل Smilla Herbst می پوشد زمین ایستاده.

همه اینها به این معنی است که استوارت انتظار ندارد آثارش را در فروشگاه ها بفروشد. قصد او این است که فهرستی از مشتریان خصوصی ایجاد کند که از جزئیات نفیس، درزهای مخفی و دستکاری شده، این واقعیت که لباس ها به گونه ای سفارشی شده اند تا خطوط بدنشان را برجسته کنند، قدردانی کنند. کندی بر این باور است که این مسیر مجاور کوتور اکنون از نظر مالی مقرون به صرفه است، زیرا فروش مستقیم به مشتریان برای طراحان آسان تر است. او می‌گوید: «روزهایی به پایان رسیده‌اند که طراحان مد با گریه از پاریس برمی‌گردند، زیرا یک فروشگاه بزرگ آن‌ها را نخریده است – این در مورد انعطاف‌پذیری و DIY است. برای استوارت، تولید انبوه مستلزم کاهش اجتناب ناپذیر کیفیت و – از آنجایی که فروشگاه ها کاهش شدیدی دارند – در حاشیه سود او خواهد بود.

استوارت می‌گوید: «اگر در یک سال 10 قطعه زیبا بسازم، بسیار لذت‌بخش‌تر از انجام 200 قطعه است که به فروشگاه‌ها می‌روند. “من چیزهای زیبایی را دوست دارم که بدن را صاف می کند و خط زیبایی دارد. این مهمترین چیز برای من است – زیبایی، با یک عجیب و غریب.

آرایش توسط Thomasin Waite برای ساعت شنی در آژانس جولیان واتسون. مو توسط سوفی جین اندرسون برای L’Oréal Pro در Future Rep. مانیکور سابرینا گیل برای ابزارهای شخصیتی و طراحی ناخن هنری در Arch The Agency; طراحی صحنه توسط جولیا دیاس در Canvas Represents; بازیگران توسط Michelle Lee Casting; تولید توسط Canvas Represents; تهیه کننده: دیزی بندل; دستیار تولید: جورجیا فی ویلیامز; دستیاران عکاسی: فدریکو جیوکو، سام دیردن; دستیار مو: جس ویلیام; دستیار آرایش: ماری کونو; دستیار طراحی صحنه: Mick O’Connell; مدل ها: چونجی لیو در مدیریت طوفان. Grace Quaye در Next Models; لورنا فوران در فیوژن نیویورک؛ Nyaueth Riam در مدیریت شیر؛ اسمیلا هربست در Supreme NY.