لورنزا ایزو با “زنان بازنده هستند” راه خودش را می پیماید

در صحنه افتتاحیه از زنان بازنده هستند، یک زن و شوهر در خیابانهای سانفرانسیسکو دعوا می کنند. وقتی بحث را تمام می کنند ، مستقیماً به سمت دوربین می روند. یک زن سفیدپوست در نزدیکی پنجره خم می شود و همچنین با بینندگان روبرو می شود و می پرسد چند فیلم در دهه 60 و 70 دیده اند که فقط مربوط به زنانی نیست که شبیه او هستند. سپس فیلم به دنبال داستان نیمی از این زوج دعوا می شود: یک زن جوان لاتین به نام سلینا ، بازیگر زن شیلیایی لورنزا ایزو.

زنان بازنده هستند، فیلمی از نویسنده و کارگردان لیست فلیسیانو که امسال در South by Southwest به نمایش درآمد و اکنون در HBO Max پخش می شود ، سفر سلینا را به عنوان یک دبیرستانی که در 1967 باردار می شود ، دنبال می کند. عدم دسترسی به سقط جنین امن و قانونی در طی یک روش زیرزمینی نامطلوب) ، او زایمان می کند و تلاش می کند تا در چندین سال آینده زندگی برای خود و پسرش ایجاد کند. هر آینده ای بعنوان یک دانشجوی آینده دار ریاضی محو می شود – و در هر مرحله از راه با موانع پیش داوری مواجه می شود.

وقتی بعدازظهر اخیر با ایزو در بزرگنمایی ملاقات می کنم ، او به من می گوید که بعد از خواندن شش صفحه که شامل صحنه افتتاحیه دوره چهارم و دیوار شکستن چهارم است ، تمام عیار بود. وی افزود: “من فیلمنامه را یکجا خواندم.” “من نمی توانم آن را کنار بگذارم ، زیرا من به طرز باورنکردنی از جاه طلبی آن جا گرفته بودم.”

بلافاصله پس از پاره شدن فیلمنامه ، ایزو با تیم خود تماس گرفت و خواستار ملاقات با فلیسیانو شد. “او فقط بود فلیسیانو گفت ، سلینا ، از اولین لحظه ای که ما صحبت کردیم W از ایزو یافتن بازیگری که بتواند شخصیت را بفهمد بسیار مهم بود ، زیرا این پرتره شخصی برای بسیاری از افرادی بود که درگیر فیلم بودند. “بزرگترین احساس من تا به حال این بوده است که مردم چقدر با عملکرد او ارتباط دارند.”

لورنزا ایزو در نقش سلینا در زنان بازنده هستند.

با نگاه به تصاویر ماه نگاه کنید

ایزو در مورد ملاقات آنها افزود: “ما حتی در مورد فیلمنامه صحبت نکردیم.” “ما عمدتا در مورد تجربیات خود به عنوان زنان در این حرفه و در این صنعت صحبت کردیم و همچنین درباره معنای بزرگ شدن لاتین در نقاط مختلف جهان.”

بسیاری از مکالمات آنها حول سفرهای مادرانشان و همچنین سایر زنان خانواده شان می چرخید. در حالی که این فیلم عمدتا در مورد حقوق باروری است ، همچنین مبارزات مادران مجرد و افراد رنگین پوست را شرح می دهد. زمانی که فیلم سه سال پیش شروع به کار کرد ، گفتن داستان بسیار مهم بود ، اما با گذشت زمان و گفتگوهای تهدید کننده تقدس رو در مقابل وید به جریان اصلی بازگشت ، اهمیت بیشتری پیدا کرد. این فیلم با تعداد انگشت شماری از صحنه های احشایی ، بینشی را در مورد اینکه آینده Roe v.Wade-بدون با تمرکز بر گذشته چگونه به نظر می رسد ، ارائه می دهد. ایزو گفت: “این کافی است که شما را مجبور به فریاد زدن در داخل کنید.”

با نگاه به تصاویر ماه نگاه کنید

زنان بازنده هستند در 22 ژانویه 1973 ، روزی که دیوان عالی کشور حکم حمایت از حق انتخاب سقط جنین بدون دخالت اساسی دولت را صادر کرد ، به پایان می رسد. ایزو با آن دوره زمانی کاملاً مسلط بود-اما فیلمبرداری اولین باری بود که او از این اطلاعیه رادیویی واقعی شنید. “درک این باور غیرقابل باور بود که خود را در آن فضا قرار دادید [ability] نفس کشیدن [meant]،” او گفت. از نظر فلیسیانو ، آن ارتباط شخصی با نقش فقط بیشتر یک رابطه عاطفی بین ایزو و بیننده ایجاد کرد و عملکرد او را در زنان بازنده هستندبه “[Audiences are now] کارگردان اضافه کرد که او را به عنوان یک خانم برجسته می بینم ، که همیشه بوده است.

ایزو از دهه گذشته تا کنون در فیلم و تلویزیون به طور پیوسته مشغول به کار بوده است چه شرمنده عروسی شما در سال 2011. بازیگر 32 ساله ، که در حال حاضر در لس آنجلس اقامت دارد ، قبل از تغییر به سمت بازیگری ، روزنامه نگاری خوانده است. به دنبال موفقیت از چه تاسف خوردی فیلم های شیلی ، ایزو مجموعه ای از پروژه های ترسناک و مهیج را بر عهده گرفت ، از جمله تق تق، که در آن در کنار کیانو ریوز و آنا د آرماس بازی کرد. از آن زمان ، او بیشتر درام ها و کمدی های هویت محور را پذیرفت (او به تازگی به پایان رسید اعتراف کن ، فلچ با جان هام) درست قبل از شروع کار روی زنان بازنده هستند، ایزو فیلمبرداری کرد روزی روزگاری در هالیوود، جایی که او نقش فرانچسکا کاپوچی ، بازیگر ایتالیایی و همسر ریک دالتون بازیگر لئوناردو دی کاپریو را بازی کرد.

این دوره همچنین تغییراتی را برای ایزو به عنوان یک فرد خلاق نشان می دهد. زنان بازنده هستند اولین اعتبار او به عنوان تهیه کننده اجرایی است. فلیسیانو ، که او را به عنوان همکار انتخاب کرد ، گفت که این می تواند باعث آرامش شود که بتوانید ایزو را کنار بگذارید و وارد شوید تا مطمئن شوید کار طنین انداز است. فلیسیانو گفت: “و سپس برعکس.” اگر او انتخابی می کرد و از پیامدهای بزرگتر آن مطمئن نبود ، می توانست از من به عنوان کارگردان و همچنین مانند یک رفیق استفاده کند. “

با نگاه به تصاویر ماه نگاه کنید

در حال حاضر ، ایزو علاقمند است که به عنوان تهیه کننده به کار خود ادامه دهد و داستانهایی را بپذیرد که می تواند “نوعی هیاهو” ایجاد کند و به عنوان شروع کننده مکالمه عمل کند.

او می گوید: “هنگامی که من برای اولین بار به اینجا آمدم ، فرصتهایی که به طور خاص برای یک فرد لاتین نوشته شده بود بسیار سخت بود.” “و آنها اساساً کلیشه” مادر جوان داغ “یا” پرستار بچه داغ “یا کلیشه های بسیار کمدی بودند. توجه داشته باشید ، کلیشه ها وقتی خوب و هوشمندانه نوشته شوند ، اشکالی ندارد. این چنین نبود. ”

وی ادامه داد: “اگر می خواهید این فرصت ها را برای افرادی ایجاد کنید که به آنها نمی رسند ، باید خودتان آنها را بنویسید.” “هیچ کدام از اینها آسان نیست. اما جاودانه است که یک ارز در هنر خود نهفته باشد و نه در موفقیتی که با دنیای خارج اندازه گیری می شود. “