طراح صحنه و لباس «بزرگ» عجیب ترین ظاهر فصل سوم را شکست

اسپویلرهای فصل سوم بزرگ در پیش.

بچه جدید بودن هرگز آسان نیست، اما بچه جدیدی بودن که نیاز به طراحی لباس‌های روسی از لحاظ تاریخی دقیق و در عین حال منحصر به فرد مدرن قرن هجدهم برای نمایشی که قبلاً موفق بود، به طور قابل درک می‌تواند کار تقریباً غیرممکنی باشد. شارون لانگ، طراح صحنه و لباس Hulu’s این گرفتاری بود بزرگ، زمانی که در شروع فصل دوم به تولید ملحق شد، خودش را پیدا کرد. او گفت: “شما هرگز نمی دانید که چگونه از شما استقبال می شود.” می گوید W.شما وارد چیزی می شوید که همه یکدیگر را می شناسند و شما نمی شناسید.»

اما لانگ برای این کار آماده بود و اکنون، پس از دو فصل در نمایش نامزد جایزه امی، او خود را کمی متخصص در موضوع لباس پوشیدن دربار روسیه، و همچنین توانایی ایجاد تعادل بین اصالت و مدرن بودن استثنایی تونی مک نامارا می‌داند. اسکریپت کرست‌های قرن هجدهم برای رقص، بدمینتون و رابطه جنسی پرخاشگرانه ساخته نشدند – اعمالی که تقریباً در هر قسمت از سریال به تصویر کشیده می‌شوند. او می گوید: «شما باید به بازیگران اجازه دهید که شخصیت را در فیلمنامه بیان کنند. “و این بدان معناست که همه باید بتوانند به راحتی حرکت کنند.”

موفقیت لانگ در این تلاش، او را نه تنها یک جایزه امی برای خودش، بلکه یک مشتری جدید در ستاره سریال نیز به ارمغان آورده است. سال گذشته، لانگ لباس قدیمی به سبک هالیوودی را طراحی کرد که فانینگ در جوایز امی پوشیده بود، زمانی که این بازیگر برای نوبت خود به عنوان نامزد (کاترین) بزرگ نامزد شد. لانگ درباره فانینگ می گوید: «من واقعاً تحسین می کنم که او می خواست توجه طراحان لباس را جلب کند. اما در حالی که دیدن کار او بر روی فرش قرمز برای اولین بار جالب بود، لانگ مشتاق بازسازی این لحظه نیست. او به یاد می آورد: «این واقعاً اعصاب خردکن بود. من قطعاً چند شب بی خوابی در این مورد داشتم. من مجبور شدم لباس را به Elle بدهم و او آن را در هواپیما برد. نمی‌توانستم آنجا باشم تا مطمئن شوم که درست به نظر می‌رسد، که در نهایت به لطف استایلیست فوق‌العاده او انجام شد. اما نمی‌دانم که آیا می‌توانم این کار را دوباره انجام دهم یا نه.»

خوشبختانه، لانگ یک کنسرت خوب برای خلق آثار هنری دارد بزرگو فصل سوم در ادامه میراثی که در اولین دور خود ایجاد کرد ناامید نشد. در زیر، طراح صحنه و لباس، طرح‌های چهار شخصیت اصلی نمایش را تجزیه می‌کند و جزئیاتی را که ممکن است در اولین تماشای خود از دست داده باشید، توضیح می‌دهد.

کاترین

امپراتور کاترین از فانینگ در طول 10 قسمت از فصل سوم تغییرات زیادی را تجربه می کند. او و همسرش، پیتر، پس از گذشتن از کل موضوع «تو مادرم را به لعنتی و کشتند و من متعاقباً سعی کردم تو را بکشم» را پشت سر گذاشتند، او و همسرش، پیتر، نزدیک‌ترین چیزی را که ما دیدیم به سعادت زناشویی رسیده‌اند، تجربه می‌کنند. لانگ می‌گوید: «او عاشق است، مادر است و کشوری را اداره می‌کند. می‌خواستم پیچیده‌تر باشند، با گل‌ها و هوس‌بازی‌ها، چون او عاشق است.» اولین ظاهر برجسته کاترین در فصل در قسمت دوم می آید، زمانی که او سفیران بریتانیا و آمریکا را سرگرم می کند، هر دو برای حمایت روسیه در جنگ انقلاب رقابت می کنند. کاترین برای مهمانانش شام می‌گذارد و با لباس سفید گلدوزی‌شده با گل‌های رنگارنگ شرکت می‌کند، مجموعه‌ای که می‌توانست از مجموعه فیلم سوفیا کاپولا کنده شود. ماری آنتوانت.

لانگ در مورد این شیرینی می گوید: “این احتمالاً همانقدر پرزرق و برق بود که من در آن لحظه با او رفته بودم.” من می‌خواستم او هم قدرتمند و هم غریب به نظر برسد، زیرا او با سفیران معاشقه می‌کند. تا جایی که می‌توانستم رنگ پریدم تا تقریباً شبیه گوشت به نظر برسد، و سپس آن را با نقوش قوی از گل‌ها و حیوانات پوشاندیم.»

اگر چیزی در مورد طرح‌های لانگ بدانید، این است که آنها همیشه نگاه ویژه‌ای را به خود جلب می‌کنند، خواه گلدوزی‌های زیبای یک لباس باشد یا لباس‌های روسی لباس دیگری. فانینگ در قسمت سوم سریال یک لباس قرمز و سفید می پوشد، و حتی از دور، این لباس، با روسری ها، یقه ها و پاپیون های آبی اضافه شده، لباسی طنزآمیز است، اما نیاز به بازبینی دقیق دارد تا واقعا شایسته آن باشد. واکنش. نقاشی های سنتی toile de jouy با روسی جایگزین شد، یا دقیق تر، بزرگ نقوش خرس‌ها در وسط عشق‌بازی به زوج‌ها حمله می‌کنند، سگی روی چتر شناور می‌شود، کروکودیل ظاهراً از جایی به نظر می‌رسد. لانگ این پارچه را در کنار یکی از دستیارانش، بنجامین تاپا، طراحی کرد، بدون اینکه بداند از کجا استفاده می شود. وقتی او فیلمنامه اپیزود “شما مردم” را خواند، می دانست که این لحظه عالی است.

اما هر یک از نگاه های کاترین این بار با چنین هوس انگیزی پر نشده بود. اپیزود ششم مرگ غم انگیز یک شخصیت اصلی را با خود به ارمغان می آورد که نیمه دوم فصل را در مکانی تاریک تر فرو می برد. در «یخ»، کاترین با پیتر در یک دریاچه یخ زده ملاقات می کند تا یک بار دیگر آن را بیرون بیاورد و قبل از تماشای سقوط او در آب های یخی پایین، به مرگش بپردازد. لانگ توضیح می دهد: «من می خواستم لباس کاترین برای آن صحنه نشان دهنده نزدیکی او به پیتر باشد. ما ملکه را در یک کت سفید می بینیم که با خز پلنگ برفی پوشیده شده است، قطعه ای که آینه کت تیره پلنگی است که اغلب در پیتر دیده می شود.

لانگ فیلمنامه‌های قسمت را دو نفره دریافت کرد، و هر چه پیش می‌رفت، قطعاتی را طراحی می‌کرد، هرگز مطمئن نبود که بعد از آن چه خواهد آمد. او می‌گوید: «من تصور می‌کردم که این آخرین نقطه نوری در فصل باشد و بعد از آن همه چیز تاریک‌تر شود. البته حق با او بود و در قسمت‌های بعد از مرگ پیتر، کاترین را می‌بینیم که در یک جنون پر از غم فرو می‌رود. لانگ درباره کمد لباس کاترین در قسمت‌های هفتم و هشتم می‌گوید: «پارچه‌های لباس‌هایش ترک خورده و لبه‌هایش کاملاً نامرتب است. ما همچنین در مورد این ایده بحث کردیم که کسی که غمگین عشق از دست رفته است، لباس‌هایش را بو کند تا سعی کند لباس‌هایش را نزدیک نگه دارد.» در قسمت هشتم، ما کاترین را می بینیم که در عمیق ترین نقطه غم خود، پوشیده از خزهای پیتر است. هرگز در فیلمنامه به آن اشاره نشده است، اما ماهیت سنگین پارچه ها و پیامدهای آن واضح است.

پیتر

همه لباس ها بزرگ تصاویری اغراق آمیز از لباس پوشیدن دورهمی هستند، و وقتی صحبت از پیتر می شود، این اغراق با الهام از ستاره راک ارائه شده است، به ویژه یک عکس قدیمی از گربه استیونز که در ابتدا توجه لانگ و بازیگر نیکلاس هولت را به خود جلب کرد. لانگ به یاد می‌آورد: «تصویر خارق‌العاده‌ای از گربه وجود دارد که در آن زیبا به نظر می‌رسد و یک ژاکت بلند دهه 70 با یقه خز پوشیده است، بدون پیراهن و چند شلوار جین واقعاً تنگ. این عکس به اندازه میک جگر یا جیمی هندریکس براق نیست، اما آن عکس الهام بخش برخی از ژاکت هایی بود که پیتر می پوشد. در طول اوایل فصل، کمد لباس پیتر با آنچه که در گذشته او را دیده‌ایم مطابقت دارد – سرآستین‌های بزرگ، یقه‌های خز بزرگ، همیشه با خطوط بسیار لاغر. او می گوید: «همه کمی دهه هفتاد است. با این حال، پس از مرگ شخصیت، لانگ توجه خود را به پوگاچف، که توسط هولت نیز به تصویر کشیده شد، معطوف کرد و لباس هایی طراحی کرد که پیتر یک مرد فقیر را تداعی می کرد.

او می گوید: «پوگاچف نوعی نسخه خشن تر از پیتر است. او کثیف‌تر، کثیف‌تر است، اما همان خطوط باریک هنوز وجود دارد.» در نیمه دوم فصل، شاهد به قدرت رسیدن پوگاچف در روسیه هستیم که از طریق راهپیمایی‌های پرشور حمایت را برانگیخته و همان احساس سلبریتی را که زمانی پیتر القا می‌کرد، فرا می‌خواند. لانگ می‌گوید: «او واقعاً مانند یک ستاره راک در حال ظهور است. او به حضور آن ستاره راک روی صحنه نیاز داشت، اما هنوز آنقدر جذاب به نظر نمی رسد که از پیتر پیشی بگیرد. ما او را کثیف و شلخته نگه داشتیم.» رنگ‌ها خاموش شدند، پوست‌ها و طرح‌های حیوانی با گزینه‌های کمتر مطلوب جایگزین شدند. او همچنان از طلا و خز و طرح های حیوانی استفاده می کند، اما آنها کمی راسو تر هستند.

الیزابت

به سختی می توان در میان دادگاه دمدمی مزاج و پرحجم در آن ایستادگی کرد بزرگ، اما به نوعی، الیزابت بلیندا برومیلو موفق به انجام این کار می شود. این نه تنها به خاطر پاسخ‌های شوخ‌آمیز او، بازگویی‌های گرافیکی مداوم و ناخواسته او از فرارهای جنسی او، بلکه همچنین به لطف لباس‌هایش است. به نظر می‌رسد که لانگ در میان تمام بازیگران، با پوشیدن لباس‌هایی که پاهای زیادی در دو طرف او دارند و با موجودات عجیب جنگلی تزئین شده‌اند، ظاهر می‌شود.

لانگ می‌گوید: «بلیندا قد بلندی دارد، بنابراین می‌توانید او را در چیزی غرق کنید و او همچنان آن را حمل خواهد کرد. گاهی اوقات، این بدان معناست که تمام خزهای موجود در بخش لباس را روی بازیگر زن بیاندازید، یا او را در یک جلیقه زیبا و ژاکارد بالای بلوزهای روان بپوشانید. اما در حالی که الگوهای گلدار و پاپیون های بیدمشکی برجسته هستند، عناصر پنهان زیادی در کمد لباس الیزابت وجود دارد. لانگ در مورد تزئینات اضافه شده می گوید: «پروانه ها و پروانه های زیادی وجود دارد. همچنین جواهرات بسیار زیادی وجود دارد، عنکبوت و حشرات در همه جا. لانگ وارد اینستاگرام شد تا برخی از لحظات هنری را که ممکن است در دوربین به‌اندازه قابل توجه نباشد به نمایش بگذارد – سنجاق‌های زیبا روی آن سنجاقک‌ها، قورباغه‌ای قلاب‌بافی که به شکل کیف ساخته شده‌اند. “من تقریباً آرزو می کنم که نمایشگاهی وجود داشته باشد که بتوانیم قطعات را در آن قرار دهیم، زیرا آثار بسیار زیبایی وجود داشت.”

پل

و سپس، البته، پل است که در طول فصل زمان زیادی از صفحه نمایش نمی‌گیرد، اما هر بار که ظاهر می‌شود موفق می‌شود با ظاهرش نمایش را بدزدد. لیریا پریستین، طراح لباس بافتنی، برای کمک به تولید کمد لباس این کودک یک ساله استخدام شده است. ما نوزاد سلطنتی را در چند تکه بافتنی مختلف در طول فصل می بینیم، اما این لباس خرس او است که واقعاً نمایش را می دزدد. در قسمت‌های پایانی فصل، گریگور اثر گویلیم لی، پل را به درخواست کاترین به جنگل می‌برد تا پس از مرگ پیتر، او را در امان نگه دارد. گریگور پل را در جعبه‌ای که از درخت آویزان است دور می‌کند و او را در لباس خرس کوچکی قرار می‌دهد که احتمالاً به او کمک می‌کند تا با محیط اطراف ترکیب شود، اما همچنین به این دلیل که بسیار زیباست.

لانگ می گوید: «ایده این است که گریگور کمی دیوانه شده و لباس های او و پل را ساخته است. او اعتراف می کند که دقیقاً نمی داند ایده کلاه خرس از کجا آمده است. او با خنده می گوید: “من فقط می خواستم این کار را انجام دهم.” من فکر می‌کردم خیلی خنده‌دار است اگر او در این قفس در حالی که کلاه خرسی به سر داشت مورد حمله خرس‌ها قرار بگیرد.»