صندلی مدالیون دیور تحت درمان هنرمندان در Salone del Mobile قرار می گیرد

مدت کوتاهی پس از اینکه کریستین دیور خانه مد خود را در سال 1946 تأسیس کرد ، او شروع به فکر کرد که چگونه میهمانانی را که در نمایشگاه های مد او در آتلیه خیابان مونتی پاریس شرکت می کردند ، می نشاند. (البته این چند دهه قبل از آن بود که نیمکت های بدون پشت و مملو از ویراستاران و اینفلوئنسرها به یک امر عادی تبدیل شود.) دیور به تصمیم خود به عنوان یک انتخاب طراحی آگاهانه و دائمی نزدیک شد و در خاطرات خود نوشت که می خواهد شرکت کنندگان در چیزی بنشینند که احساس «غم انگیزی» داشته باشد. ساده و مهمتر از همه کلاسیک و پاریسی. ”

او با آنچه که بعداً به عنوان صندلی مدالیون شناخته می شود ، تصمیم گرفت ، یک ظاهر ساده و ساده روی صندلی ناهار خوری کلاسیک لوئی شانزدهم با پشت و صندلی بیضی شکل. با گذشت سالها ، این صندلی در بوتیکهای Dior به اشکال مختلف ظاهر می شود ، به عنوان نقاشی طراحی شده روی بطری های عطر و تابوت ، و به عنوان مکانی برای نشستن و تفکر در آتلیه.

صندلی مدالیون اصلی در آتلیه دیور.

با احترام از دیور.

خانه دیور برای نمایشگاه ویژه امسال در Salone del Mobile در میلان ، از 17 هنرمند ، معمار و طراح از سراسر جهان دعوت کرد تا شکل نمادین را به دلخواه خود تفسیر کنند. معمار ایندیا مهدوی پنج نسخه ارائه داد که هر کدام در رنگین کمانی از گلدوزی مخمل دوزی پوشانده شده بود ، تاثیری که او به عنوان “قبیله ای منسجم با وجود فردیت آنها” توصیف کرد. شرکت طراحی مستقر در میلان ، دیمور استودیو ، یک مسیر تاریخی هنری را طی کرد ، یک صندلی عتیقه را ساخت و مجدداً آن را جمع کرد ، و از پیوندهای برنزی برای بازسازی قسمت های گمشده استفاده کرد. ما یانسونگ ، بنیانگذار معماران MAD ، یک صندلی براق و با الهام از آینده نگاری ایجاد کرد که به نظر می رسد در یک باد شدید ذوب می شود.

یک جفت صندلی هند مهدوی.

عکس توسط ماریون برین

نمای صندلی ها که به صورت پراکنده در سکوهای مرتفع و گرد در فضایی کم نور نشان داده شده بود ، نمایانگر تجمعی زیبا بود که به تازگی رها شده بود – تقریباً گویی یکی از برنامه های اولیه آقای دیور به تازگی به پایان رسیده بود ، مهمانان به دور از چشم ، سرگردان در بلوار با تصویری از مد در سرشان.

ناچو کربنل با طراحی خود.

عکس توسط نیک ون تیم.

صندلی توسط آتانگ تشیکار.

عکس عایشه کاظم

برداشت الهام گرفته از آینده نگاری ما یانسونگ.

عکس توسط کن نگان.

نسخه های بازسازی شده از صندلی های اصلی Louis VXI توسط استودیو Dimore.

عکس توسط والنتین هنکنین