شاهزاده ویلیام از اینکه «تاج» آن مصاحبه را دراماتیک کند خشنود نیست

نتفلیکس تاج یک نسخه بسیار تخیلی از خانواده سلطنتی بریتانیا است، دقیقاً به همان صورتی که جنایات واقعی دراماتیزه‌ای از قاتلان تبر را نشان می‌دهد. اما در حالی که پرونده های سرد آرزو ندارد بیشتر از آنچه هست باشد، تاج یک نمایش تحسین‌شده و برنده جوایز است که خود را به اوج اعتبار تلویزیون می‌داند – حداقل از نظر فرهنگ عامه. از سوی دیگر، به نظر می رسد شاهزاده ویلیام این سریال را یک مزاحم تلقی می کند، حالا که ظاهراً نسخه ای از مصاحبه جنجالی مارتین بشیر با پرنسس دایانا را شامل می شود.

بر اساس گزارشی در تلگراف، دوک کمبریج در مورد آن “ناامید” است تاج برنامه ریزی برای دراماتیک کردن مصاحبه ویلیام صراحتاً این مصاحبه را تقبیح کرده است، زیرا معتقد است که این مصاحبه به دلیل اتهامات مربوط به قصور روزنامه نگاری از سوی بشیر “مشروعیت ندارد”. در ماه مه 2021، تحقیقات در مورد مصاحبه نشان داد که بشیر ممکن است برای تحت فشار قرار دادن برادر دایانا، چارلز، ارل اسپنسر، برای جلب رضایت او برای مصاحبه، پرداخت‌های نادرستی ایجاد کرده باشد.

متعاقبا، ویلیام یافته های تحقیقات را محکوم کرد. او در آن زمان در بیانیه‌ای گفت: «نظر قطعی من این است که این برنامه پانوراما مشروعیت ندارد و هرگز نباید دوباره پخش شود». «این به طور مؤثر یک روایت نادرست را ایجاد کرد که برای بیش از ربع قرن توسط بی‌بی‌سی و دیگران تجاری شده است. اکنون باید بی‌بی‌سی و هرکس دیگری که درباره این رویدادها نوشته یا قصد نوشتن دارد، به این روایت ثابت پرداخته شود.» پیش از انتشار این گزارش در سال 2021، بشیر از سمت خود در بی بی سی استعفا داد و بشیر در این شبکه رسماً از خانواده عذرخواهی کرد.

مصاحبه پانوراما اولین بار در سال 1995 پخش شد. بشیر از دیانا پرسید که آیا کامیلا پارکر بولز – دوشس کنونی ولز – “عاملی در شکست” ازدواج او با شاهزاده چارلز بوده است یا خیر. او در پاسخ معروف گفت: “خب، ما سه نفر در ازدواج بودیم، بنابراین کمی شلوغ بود.”

تاج فصل پنجم در نوامبر 2022 پخش خواهد شد و الیزابت دبنیکی قرار است پرنسس دایانا را به تصویر بکشد و ایملدا استونتون در نقش ملکه الیزابت دوم.