“سگ های رزرو” بهترین کمدی جدید تاریک تلویزیونی است

همیشه جالب است که نمایشی واقعی از خود-بدون فتیشیزه و بدون کلیشه های اجباری-در صفحه تلویزیون یا فیلم مشاهده کنید. اولین باری که به یاد می آورم نسخه ای از خودم را در یک فیلم دیدم در سال 2018 بود ، زمانی که تماشا کردم دیوانه غنی آسیایی هابه مسلماً فیلم مورد علاقه من نیست. بدون شک روایت و جزئیات مشکلی داشت ، و من طرفدار زیادی از کمیک ها نیستم. اما وقتی هنری گلدینگ ، فرد نژاد مختلط-که نیمه انگلیسی ، نیمی مالزیایی است-را در نقش اصلی دیدم که مربوط به تسلیم ، جنگ ، کونگ فو یا عرفان نبود ، به طریقی متاثر شدم. پیش بینی نکن نکات کوچکی از فیلمنامه-کنستانس وو با استفاده از نسخه رسمی “شما” به زبان ماندارین در حالی که با زنی که فکر می کرد مادر شوهر آینده او است صحبت می کند ، اما فقط متوجه شد که او نیست-نشان داد که افراد آسیایی در نویسنده وجود دارند. اتاق و پشت صحنه به طور غیر منتظره ، احساس کردم در تئاتر (در یک رام کام)!

باید تعجب کنم که آیا این تأثیر برای مردم بومی که سریالهای تلویزیونی جدید FX را تماشا می کنند ، مشابه است ، سگ های رزروبه نمایش ، ایجاد شده توسط استرلین هارجو و جوجو خرگوش کارگردان تایکا وایتیتی ، زندگی روزمره چهار نوجوان بومی که در رزرو در اوکلاهما زندگی می کنند را به تصویر می کشد. خرس اسمال هیل ، الورا دانان پستوک ، ویلی جک و پنیر مرتکب جنایات کوچکی می شوند و با آنها مبارزه می کنند و تلاش می کنند پول کافی برای فرار به کالیفرنیا بدست آورند. در طول راه ، شخصیت های نمایش تصویری خنده دار از دوستان و خانواده خود ترسیم می کنند: عمه پارانوئید ویلی جک که با چاقوی X-Acto در را باز می کند. یک جفت افراد کوچک دوقلو که در اطراف محله دوچرخه سواری می کنند. یک افسر پلیس بی شعور ؛ خدمه نوجوان رقیب که با یک سدان مشکی دور می زند. صحنه ها و موضوعات هستند آتلانتامانند ، به این معنی که هر قسمت یک روز از زندگی این بچه ها را نشان می دهد ، در حالی که طنز بی وقفه است و با گذر ساعت ها موقعیت ها بزرگتر و خارق العاده تر می شوند.

زبان عامیانه Muscogee و Native در سراسر آن فلفل دلمه ای است سگ های رزرو فیلمنامه (جمله مورد علاقه ویلی جک “skoden” است ، و عمه او خرس را “cvpon” می نامد) ، به لطف نویسندگان و کارگردانان بومی که روی نمایش کار می کردند ، و یک تیم بازیگری و تهیه کننده تقریباً بومی. این اولین بار در صنعت سرگرمی قابل توجه است و نه تنها این ، خود نمایش به سادگی عالی است.

هزاران جزئیات در آن وجود دارد سگ های رزرو که به طور خاص برای مردم بومی لغزش داده شده است. درست مانند مردمی که زبان ماندارینی صحبت می کنند ، استفاده وو از “شما” رسمی را درک می کنند دیوانه غنی آسیایی ها، نمایش FX شامل جواهرات پنهانی است که یک گروه منتخب فوراً آنها را تشخیص می دهند. در یک صحنه از سگ های رزرودر قسمت سوم ، چهار دوست به خانه عمو براانی براونی سفر می کنند تا نحوه مبارزه را بیاموزند. وقتی به کلبه او می رسند ، دوربین روی مجسمه جغد نصب شده در بیرون درب ورودی وی زوم می کند و چشمانش پیکسل شده و تار می شود. بچه ها یک سری کلمات نفرین آمیز را پخش می کنند ، چشم خود را از جغد محافظت می کنند ، می چرخند و به عقب می روند تا از نگاه مستقیم به آن جلوگیری کنند.

من دقیقاً نمی دانستم در صحنه چه می گذرد-این به وضوح جزئیاتی نیست که یک شخص غیر بومی مانند من آن را بفهمد ، و این خوب است. نگاهی به آن انداختم سگ های رزرو حساب اینستاگرام ، و مطمئناً ، یک پست در مورد جغد وجود داشت ، با بسیاری از نظرات که منظور از صحنه چیست. کاربران اینستاگرام توضیح دادند که در بسیاری از فرهنگ های بومی ، جغدها را یک فال بد ، یک روح شیطانی و نشانه مرگ قریب الوقوع می دانند. نگاه به چشمان حیوان نشان می دهد که فردی به زودی فوت خواهد کرد. fueledbyfrybread توضیح داد: “اگر با یکی مواجه شدید ، الاغ خود را به خانه می برید و مقداری مریم گلی روشن می کنید.” در حالی که بسیاری از افراد در بخش نظرات به دنبال پاسخ بودند ، بسیاری دیگر ایموجی های خنده دار ارسال کردند ، دوستان خود را تگ کردند و داستانهای خود را در مورد نحوه ارتباط آنها به اشتراک گذاشتند.

“من Paiute هستم و دیدن جغد در طول روز خبر بدی است.”

“خوشحالم که تار شد ، من هم سعی نکردم به آن نگاه کنم.”

“من از چشمان پیکسلی قدردانی می کنم … من همینطور هستم ، یکی را در بیرون می شنوم و همه می گویم” نه. “

این عنصر در شیوه کوچک اما قابل توجه خود ، به عنوان یک اشاره خاص به فرهنگی است که قرن هاست سوءتفاهم شده و به اشتباه نشان داده شده است. نمایشی مانند سگ های رزرو خیلی وقت است که می گذرد و قطعاً ارزش تماشا دارد.