سلین مجسمه ساز لوئیز نولسون را با یک اثر هنری پوشیدنی تجلیل می کند

لوئیز نولسون مسلما خاص ترین ساخته خودش بود. مجسمه‌ساز آمریکایی که چهره‌ای برجسته از هنر قرن بیستم است، به‌خاطر گروه‌های تئاتری‌اش به‌خاطر چیدمان‌های شگفت‌انگیز و به‌اندازه اتاق‌اش به یاد می‌آید. در حالی که نولسون، که در سال 1988 درگذشت، به طور معمول خود را در انبوهی از جواهرات جمع آوری شده از سفرهای دور می آراست، این واقعیت کمتر شناخته شده است که بسیاری از قطعات توتمی که او مانند طلسم می پوشید توسط او در 25 سال گذشته طراحی و ساخته شده است. زندگی آرن گلیمچر، دلال هنری افسانه‌ای نیویورک و موسس گالری پیس که 60 سال است نماینده نولسون و املاک او بوده است، می‌گوید: «این جواهرات مجسمه‌های کوچک مهمی بودند. من متعجبم که توجه دنیای مد اینقدر طول کشیده است.

پرتره لوئیز نولسون توسط رنه پونزولد، 1979.

مقالات لوئیز نولسون، آرشیو هنر آمریکا، موسسه اسمیتسونیان.

نولسون میزبان سحر، 1959.

آلبرتو پیتزولی / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ.

اکنون که Hedi Slimane از Celine یکی از طرح های نمادین Nevelson را دوباره تفسیر کرده است، انتظار به پایان رسیده است. این طلسم شیک که با رنگ نقره‌ای و طلای پلاتین ورمیل تولید شده است – در یک نسخه محدود فقط 50 عدد، هر مجموعه فلزی و در یک جعبه چوبی مشکی خاص ارائه شده است – قطعات دور ریخته‌شده چوب و اشیاء پیدا شده را که نولسون به چیزهای مخفی تبدیل کرده است، به یاد می‌آورد. -مثل مجسمه ها گلیمچر درباره این طرح می‌گوید: «نولسون هرگز به چیزی خیلی عرفانی اهمیت نمی‌داد، اما قطعاً چیزی جادویی در مورد این قطعه وجود دارد.

نولسون آبشار VII، 1979.

© Estate of Louise Nevelson/Artists Rights Society (ARS)، نیویورک.

سبک عجیب و غریب Nevelson بخشی از یک پروژه شمایل شکن بزرگتر بود. همانطور که او در کتاب خود اظهار داشت، سحر + غروب“تمام زندگی من یک کلاژ بزرگ است. هر بار که لباس می پوشم، برای خودم یک عکس می سازم، یک عکس زنده.» نوه او ماریا نولسون به یاد می آورد که چگونه “یک دامن کت و شلوار مشکی و یک کرست به ساحل می پوشید، یا قبل از اینکه برای ملاقات بیاید، کفش های قدیمی خود را با اسپری طلایی رنگ می کرد.” “نولسون”، همانطور که دوست بزرگش ادوارد آلبی او را در نمایشنامه خود جاودانه کرد. ساکناو همچنین به خاطر قاب‌بندی چشمگیر صورتش با روسری، کلاه‌های سواری و شلاق‌هایی از سرمه‌ای که به شدت به کار رفته بود، به یاد می‌آید – تا چیزی از مژه‌های کاذب با راسو او چیزی نگوییم. گلیمچر به یاد می‌آورد: «همسرم، میلی، در دهه 1960 شروع به پوشیدن آنها کرد و نولسون واقعاً آنها را دوست داشت، بنابراین میلی به او سه جفت داد. “البته، نولسون سه جفت را گرفت و همه آنها را به هم چسباند.” ماجراجویی‌های این هنرمند در سبک حتی باعث شد که او در فهرست بهترین لباس‌پوش‌های بین‌المللی النور لمبرت در سال 1977 قرار بگیرد. ماریا می‌گوید: «او عاشق یافتن فروشگاه‌های قدیمی و وسایل ارزان از سفرهایش به مکان‌هایی مانند ایران، هند و ژاپن بود، اما او همچنین با بسیاری از طراحان مد کار کرده است.»

نولسون در دهه 1960 با رودی گرنریچ در لباس شب ابریشمی همکاری کرد و آن را در سال 1979 به موزه هنر متروپولیتن هدیه داد.

© موزه هنر متروپولیتن. منبع تصویر: منابع هنری، نیویورک.

به دنبال تأثیر Nevelson باشید که در آینده حتی بیشتر احساس شود. Galerie Gmurzynska نمایشگاهی از کلاژهای خود را تا 15 ژانویه 2022 در پاسگاه خود در لس آنجلس برگزار می کند. گیو مارکونی نمایشی متشکل از 15 کلاژ از آوریل تا سپتامبر 2022 خواهد داشت. و نولسون در «ایجاد انتزاع»، یک نمایشگاه گروهی بزرگ که از 3 فوریه تا 12 مارس 2022 در گالری جدید پیس در لندن برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت. گلیمچر توضیح می‌دهد: «این کار بزرگی است، اگرچه او احتمالاً می‌گوید که در مورد زمان.»