دیوید وکسلر طراح بیانیه ای با پایداری ارائه می دهد

دیوید وکسلر ، طراح نوظهور ، اولین بار وقتی نظرم را جلب کرد که فصل گذشته مجموعه MA خود را با Central Saint Martins نشان داد. مدلهای او از آن نمایشگاه ، که صورتهایشان با ماسکهای رنگی و چاپ شده پوشانده شده بود ، لباسهای پارچه ای شیک و مجسمه شده در طیف وسیعی از پارچه ها و رنگها پوشیده بود و با چکمه های فازی پوشیده بود. ترکیب کاملاً هوای تازه ای بود که قبلاً ندیده بودم. بنابراین وقتی شنیدم که وکسلر در حال رونمایی از یک مجموعه جدید است، (که او آن را یک مجموعه «همه فصل‌ها» بدون فصل می‌داند)، خیلی هیجان‌زده شدم.

و آخرین کار وکسلر ناامید کننده نبود. او این مجموعه را با عنوان “آزمایش 20 پیراهن” در 20 اکتبر در یافا ، اسرائیل ، با استفاده از نقاشی دیواری Shaffa Bar به عنوان باند پرواز خود نشان داد. همه کارکنان – از جمله پیشخدمت ها، بارمن ها و سرآشپزها – این مجموعه را می پوشیدند و بسیار بخشی از نمایش بودند. این لباس‌ها کاملاً چرخشی، بدون جنسیت، رنگ‌آمیزی طبیعی و دست ساز برای هر هویت و اندازه جنسیتی هستند. مجموعه وکسلر در ابتدا به عنوان یک آزمایش پایدار شروع شد و به یک نمایش باند کاملا آینده نگر تبدیل شد.

این طراح از روزهایی که در سنترال سنت مارتینز مشغول به کار بود، ترکیب لباس‌ها را آزمایش کرده است، اما اکنون در حین انجام این کار، نامی برای خود دست و پا کرده است. آزمایش 20 پیراهن به انواع پوشاک تولید شده انبوه ، با ظاهری چرخه دار و متفکرانه متصل می شود ، که هر کدام قابل تبدیل هستند و می توانند به سبک های مختلف طراحی شوند-همه لباس ها را می توان با دکمه بست و به هم بست. وکسلر می‌گوید که برای برخی از لباس‌ها از رنگ پیاز طبیعی استفاده کرده است، در حالی که برخی دیگر را با دست چسب زده و رنگ کرده است.

نگاهی به مجموعه آزمایش 20 پیراهن دیوید وکسلر.

عکاسی توسط دور آرازی و گال ایسار ، با احترام دیوید وکسلر

عکاسی توسط دور آرازی و گال ایسار ، با احترام دیوید وکسلر

عکاسی توسط دور آرازی و گال ایسار ، با احترام دیوید وکسلر

این مجموعه با تکامل مستمر در ذهن ایجاد شده است. در آینده، طراح می بیند که این قطعات به صورت کاملاً جدید برای مجموعه های بعدی تغییر کاربری داده می شوند – پیام او را در مورد پایداری، آگاهی زیست محیطی، و استفاده از مد برای خوب، بیشتر می کند. در واقع ، وکسلر نه تنها پیامی ارسال می کند ، بلکه بر اساس آن نیز عمل می کند – در بهار 2022 ، طراح هفته مد یافا را راه اندازی می کند ، که شامل مجموعه ای از رویدادها و نمایش طراحان مد پایدار و آگاه از نظر اجتماعی از منطقه است. از نظر من ، این چیزی است که جهان از نسل جوان تر و در حال ظهور طراحی نیاز دارد.