دستبندهای الماس ماری آنتوانت در حراجی به قیمت بیش از 8 میلیون دلار فروخته شد

وسواس عمومی نسبت به ماری آنتوانت تقریباً 250 سال پس از مرگ او ادامه دارد. روز سه شنبه، دو دستبند الماس ملکه فرانسه به قیمت 8.2 میلیون دلار در کریستیز فروخته شد که بسیار بیشتر از برآورد اولیه خانه حراج از 2 تا 4 میلیون دلار بود.

این دستبندها که بخشی از حراج جواهرات باشکوه کریستی ژنو بودند، حدود 140 تا 150 قیراط الماس عتیقه را نشان می دهند. گمان می رود که آنها توسط جواهرساز شخصی ماری آنتوانت، چارلز آگوست بومر در سال 1776 ساخته شده باشند. به گفته مورخ کریستی، وینسنت میلان، ماری آنتوانت که به عنوان یک متعصب جواهرات خوب شناخته می شد، 250000 لیور (حدود 4.6 میلیون دلار امروز) پرداخت کرد. برای دستبندها ظاهراً ملکه مجبور شد برخی از قطعات دیگر خود را بفروشد و 29000 لیور از همسرش، پادشاه لوئیس شانزدهم، قرض بگیرد تا بتواند جواهرات را بخرد.

در سال 1791، ماری آنتوانت این دستبندها را برای نگهداری در طول انقلاب به خارج از فرانسه منتقل کرد. البته، ماری آنتوانت هرگز نتوانست آنها را بازیابی کند، زیرا در سال 1973 توسط دادگاه انقلاب با گیوتین درگذشت.

ژان مارک لونل، کارشناس ارشد جواهرات بین‌المللی در کریستیز در ژنو، گفت: «معجزه‌آسا این است که آنها در کنار هم و دست نخورده مانده‌اند، در حالی که می‌توانستند به راحتی شکسته شوند، مانند بسیاری دیگر از جواهرات منشأ سلطنتی. بیانیه. “این آنها را به ویژه برای کلکسیونرها جذاب می کند.”

لونل ادامه داد، “آنها آنقدر سبک و خوب ساخته شده اند که به سادگی مانند پارچه روی مچ دست شما جاری می شوند. و تراش آنتیک ناقص الماس ها جذابیت منحصر به فردی را ارائه می دهد که در الماس های تراش مدرن نمی توان یافت.”