در اینجا آنچه باید در مورد ممنوعیت سقط جنین شش هفته ای در تگزاس بدانید ، آمده است

صبح امروز ، میلیون ها نفر در تگزاس با محدود کننده ترین قانون ضد سقط جنین در کشور بیدار شدند. دیوان عالی محافظه کار اکثریت به آخرین لحظه پاسخی نداد حرکت بلوک اضطراری از اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا ، اطمینان حاصل می کند که لایحه 8 مجلس سنا از 1 سپتامبر به اجرا در می آید. قانون جدید ایالتی ، سقط جنین را پس از شش هفته از بارداری – قبل از اینکه اکثر مردم بدانند باردار هستند ، ممنوع اعلام می کند. هیچگونه معافیتی برای تجاوز و محارم وجود ندارد.

مقامات ایالتی تگزاس در یک پیچیدگی خاص از بی رحمی قانونی ، از نظر فنی این قانون را اجرا نمی کنند. در عوض ، SB8 افراد غیرنظامی را جایگزین می کند و به آنها اجازه می دهد از افرادی که به روش سقط جنین “کمک و حمایت می کنند” پس از شش هفته شکایت کنند-در واقع یک شبکه هوشیار از صلیبیون ضد سقط جنین ایجاد شده است.

با توجه به اینکه اکثر افرادی که در تگزاس سقط می کنند ، شش هفته گذشته است ، SB8 عملاً تأثیر ممنوعیت همه سقط جنین را دارد. بدیهی است که این یک فاجعه بهداشتی برای تگزاس است – و یک سابقه قانونی خطرناک برای کل کشور است. در اینجا آنچه شما باید در مورد قانون بدانید و راه های عملی برای کمک به تگزاسی های نیازمند آمده است.

چرا ممنوعیت سقط جنین در شش هفته شروع می شود؟

حامیان این لایحه ادعا کردند که ضربان قلب جنین در شش هفته بارداری قابل تشخیص است. دکتر تد اندرسون در سال 2019 ، رئیس وقت کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا گفت: با این حال ، این زبان از نظر پزشکی گمراه کننده است. او به گاردین توضیح داد که “آنچه در این صورتحساب ها به عنوان ضربان قلب تعبیر می شود ، در واقع برق زدن قسمتی از بافت جنین است که با رشد جنین به قلب تبدیل می شود … بنابراین ، ACOG از اصطلاح” ضربان قلب “استفاده نمی کند. “توصیف این ممنوعیت های قانونی سقط جنین به دلیل اینکه زبان گمراه کننده ای است ، خارج از واقعیت آناتومیکی و بالینی آن مرحله از بارداری.”

دیوان عالی همچنین بارها تأیید کرده است که بیماران حق دارند قبل از زنده ماندن جنین ، سقط جنین را انجام دهند ، که طبق ACOG “بسیار دیرتر در دوران بارداری” بیش از شش هفته رخ می دهد.

قانون جدید چگونه از نظر پزشکی بر کسانی که به دنبال سقط جنین هستند تأثیر می گذارد؟

به معنای فوری ، ساعت در حال تیک تاک برای بیمارانی است که نیاز به سقط دارند.

در زمان لقاح ، یک سلول تخمک (یا سلول ها ، در مورد دوقلوهای برادر) توسط یک سلول اسپرم بارور می شود و چرخه قاعدگی بعدی از بین می رود. حالا ، ساعت تیک می زند به عقب، زیرا ACOG شروع بارداری را به عنوان “اندازه گیری شده از [patient’s] آخرین قاعدگی (LMP). ” به عبارت دیگر ، اگر به صورت فرضی ، امروز باردار شده اید و آخرین قاعدگی شما دو هفته پیش بوده است ، اکنون شما دو هفته باردار محسوب می شوید. با توجه به اینکه یک چرخه قاعدگی معمولی بین 21 تا 40 روز طول می کشد ، به گفته سرویس بهداشت ملی ، این زمان زیادی برای بیماران برای تشخیص بارداری آنها وجود ندارد – به خصوص اگر چرخه قاعدگی آنها نامنظم باشد.

این اولین خطر برای تگزاسی ها است. با توجه به اینکه دوره های قاعدگی در LMP شروع می شود ، چرخه های نامنظم می تواند مشکوک به بارداری فرد را دشوار کند. چرخه قاعدگی به دلایل مختلف نامنظم است. طبق اعلام موسسه ملی بهداشت ، دلایل پزشکی شامل اختلال عملکرد تیروئید ، استفاده از روش های پیشگیری از بارداری هورمونی یا IUD ، استفاده از هورمون درمانی ، دیابت ، سندرم کوشینگ ، اندومتریوز ، بیماری التهابی لگن ، سوء تغذیه (که مستقیماً ناشی از اختلال خوردن ، اختلال روانی است ، اختلال مصرف مواد ، یا سوء استفاده/غفلت/وضعیت مسکن/درآمد ؛ یا ثانویه به بیماری دیگری مانند سرطان ، بیماریهای التهابی روده و شرایط خود ایمنی) ، عفونت های منتقله از راه جنسی ، سندرم تخمدان پلی کیستیک ، کم خونی ، یائسگی و لیست همچنان ادامه دارد

برخی داروهای تجویزی ، از جمله استروئیدها ، داروهای ضد روان پریشی و داروهای ضد صرع – که صرع ، میگرن ، و اختلال دوقطبی – می تواند باعث قاعدگی نامنظم شود. برای نوجوانان ، چرخه قاعدگی نامنظم شایع است و ممکن است همیشه نشان دهنده یک وضعیت پزشکی نباشد. به گفته کالج پزشکی ایالت پن ، حتی استرس یا ورزش می تواند باعث از دست رفتن دوره شود. و برنامه ریزی والدین خاطرنشان می کند که برخی از افراد سالم هرگز پریودهای منظم را تجربه نمی کنند ، یا نظم در طول زندگی آنها متغیر است.

همانطور که می بینید ، دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود فرد در مورد دوره پریود خود دوبار فکر نکند.

بیایید به مفهوم بازگردیم ، همانطور که در بالا بیان شد ، این است نه شروع بارداری از نظر پزشکی برخی از علائم فوری بارداری شبیه سندرم پیش از قاعدگی است – مانند حساسیت به سینه ، گرفتگی عضلات ، تکرر ادرار ، لکه بینی و نفخ ، و این باعث می شود که کسی بتواند فرض کند که قاعدگی در راه است و در نتیجه باردار نیست. این امر به ویژه در مورد نوجوانانی که هنوز با اندام در حال رشد خود هماهنگ نیستند ، و همچنین کسانی که در دوران پریود دچار اختلال سستی می شوند صادق است.

در این مرحله ، یک دوره پریودی ممکن است برخی افراد را مجبور به گرفتن آزمایش بارداری کند. آزمایشات حاملگی خانگی و بالینی هر دو وجود گنادوتروپین کوریونی انسان را تشخیص می دهند ، هورمونی که توسط تروفوبلاستها آزاد می شود-اینها سلولهایی هستند که در مرحله بلوستوسیست ، در حدود 5-6 روز پس از لقاح ، در اطراف جنین ایجاد می شوند. برخی از آزمایشات بارداری با دقت کمتر می توانند HCG را در ادرار حدود 10 روز پس از رابطه جنسی محافظت نشده تعیین کنند ، اما برنامه ریزی والدین به بیماران با قاعدگی های نامنظم توصیه می کند که سه هفته پس از رابطه جنسی محافظت نشده برای دقیق ترین نتایج آزمایش دهند.

بین چرخه های قاعدگی نامنظم ، روزهای بین لقاح و تولید HCG بلاستوسیست و دقت آزمایشات بارداری ، ما در حال حاضر در حدود چهار تا پنج هفته بارداری هستیم و تا آن زمان ، تگزاسی ها زمان بسیار کمی برای سقط جنین باقی می ماند. برای رعایت مهلت شش هفته ای.

قانون جدید چگونه از نظر لجستیکی بر کسانی که به دنبال سقط جنین هستند تأثیر می گذارد؟

در بالا ، می توانید ببینید که چگونه مسائل پزشکی باعث می شود افراد در 4-6 هفته باردار نشوند. با فرض اینکه آنها تصمیم به سقط جنین گرفته اند ، اکنون انواع مسائل لجستیکی وجود دارد که تگزاسی ها باید با آن مبارزه کنند.

بلافاصله ، قانون تگزاس از افراد زیر سن قانونی مجرد خواسته است که اجازه کتبی از والدین یا سرپرستان خود را برای سقط جنین بگیرند. نیاز به افشای اطلاعات به والدین به اندازه کافی ترسناک است ، اما در حال حاضر ، کودکان خردسال فشار بسیار کمی را در اختیار دارند. افراد زیر سن قانونی می توانند بدون اطلاع از والدین خود برای سقط جنین از دادگاه اجازه بگیرند ، اما در صورت تأیید در مرحله اول یا پرداخت هزینه های قانونی ، ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد.

بیماران همچنین باید یک کلینیک ارائه کننده سقط را پیدا کنند. تنها 11 مکان برنامه ریزی شده برای والدین در تگزاس وجود دارد و Whole Women Health دارای چهار کلینیک در این ایالت است که همه آنها به 30 میلیون شهروند در دومین ایالت پرجمعیت کشور خدمات رسانی می کنند.

با فرض اینکه بیماران می توانند ساعت ها به نزدیکترین کلینیک خود رانندگی کنند و می توانند هزینه ها را بپردازند (که تحت پوشش Medicare یا Medicaid نیست) ، اکنون باید با ممنوعیت شش هفته ای مبارزه کنند. اگر شش هفته گذشته است ، باید ساعاتی را طی کنند تا در سایر ایالت ها سقط جنین را انجام دهند – بدیهی است که این زمان ، بار مالی و تدارکات سنگینی است.

در مورد این شخص نماینده شخصی که خصوصی است چطور؟

خوب ، این جایی است که حتی برای تگزاسی ها بدتر می شود. در یک مانور قانونی زیرکانه ، SB8 دور می زند رو در مقابل وید حق حریم خصوصی با عدم اجازه دولت به اجرای ممنوعیت. در عوض ، قانون جدید عملاً شهروندان تگزاس را موظف می کند تا قانون را از طریق دادگاه مدنی اجرا کنند.

مراقبین ضد سقط جنین اکنون می توانند از هرکسی که مظنون به “کمک و حمایت از” سقط جنین است شکایت کنند ، از جمله پزشکان و پرستاران ارائه کننده سقط ، کارکنان کلینیک اداری ، گروه های مردمی و فعالان بزرگ سقط جنین ، اما نه محدود به آنها. حتی رانندگان Uber/Lyft ، تاکسی ها ، آژانس های حمل و نقل عمومی و خانواده/دوستان که بیماران را برای دریافت سقط جنین حمل می کنند. به عنوان نیویورک تایمز توضیح می دهد: “شاکیان ، که نیازی به ارتباط با این موضوع ندارند یا هیچ گونه آسیبی از آن نشان نمی دهند ، دارای 10،000 دلار هستند و در صورت برنده شدن هزینه های قانونی آنها دریافت می شود. متهمان متداول حق پرداخت حق الزحمه را ندارند. ”

بیماران از مجازات های قانونی گروه های فعال ضد سقط جنین ، شرکای سوء استفاده کننده و اعضای خانواده ، ترول ها و هر کس دیگری که انتقام گرفته است می ترسند-این واقعاً یک وضعیت وحشتناک است.

مردم خارج از تگزاس برای کمک چه کاری می توانند انجام دهند؟

این سخت است ، زیرا اقدام مستقیم قرار نیست بلافاصله قانون را تغییر دهد ، و همچنین نمی توان یک شبکه سقط جنین مردمی را در مقیاس اندازه تگزاس یک شبه ترتیب داد. در واقع ، بهترین کاری که مردم می توانند انجام دهند این است که به صندوق های سقط جنین مستقر در تگزاس کمک کنند. این بودجه هزینه حمل و نقل ، هزینه های پزشکی ، مراقبت از کودکان و سالمندان ، مسکن و سایر هزینه های مربوط به سقط جنین را تعیین می کند. چنین بودجه ای در حال حاضر برای انتقال بیماران به کشورهای همسایه مورد نیاز است و نیاز به کمک های مالی را بیشتر می کند.

در اینجا برخی از وجوه سقط جنین برای شهروندان تگزاس وجود دارد که می توانید امروز به آنها کمک کنید:

صندوق لیلیث

صندوق چند ائتلافی Act Blue

صندوق Frontera

اتحاد کل سلامت زنان

صندوق آفیا

صندوق دسترسی برابر تگزاس

همچنین انواع مختلفی از Gofundmes و تماس های فردی مستقیم برای پول در سراسر رسانه های اجتماعی در حال گردش است – البته این موارد بررسی نمی شوند و در صورت تمایل به اهدا ، از اختیار خود استفاده کنید.